Forum

PS3 (Støj/Larmer)?

Generelt snak om Playstation og services.

PS3 (Støj/Larmer)?

Indlægaf Tech » ons 29 apr 2009 00:40

Hejsa!

Jeg har en PS3 40GB som er MEGET støjsvag hvilket jeg er rigtig glad for. Men det har altid irriteret mig lidt, at denne ikke kunne spille PS2 spil, da jeg rigtig gerne vil spille GOD1 og GOD2.

Har fået tilbudt en helt sprit ny PS3 60G, hvilket er rigtig lækkert, da det er meget svært at få fat i sådan én helt ny i disse dage. Pludselig er jeg blevet meget tvivl af visse grunde. For jeg har hørt at 60GB versionen larmer en del mere end de nye PS3 modeller, henholdsvis 40GB og 80GB. Derudover har jeg også hørt at 60GB har en del højere failure rate, og har generelt haft flere tekniske fejl og problemer. Larmer en 60GB virkelig mere end 40GB og 80GB?

Kan nogen bekræfte dette? Nogle erfaringer?

Tak på forhånd.
Tech
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Indlægaf SnoobyFly » ons 29 apr 2009 07:25

Min 60GB larmede MEGET mere end den 80GB, jeg har nu. Faktisk årsagen til jeg solgte 60'eren: den larmede simpelthen for meget - og jeg brugte alligevel ikke dens features, så kunne jo lige så godt skille mig af med den. Men ja, 80GB larmer mindre, men desværre ikke så lidt, som jeg havde set frem til. DU kan stadig tydeligt høre den, men larmen er ikke decideret irriterende.. Kender to som også har 80GB, og deres siger INTET.. DU kan ikke engang høre, deres maskine er tændt.. Så hvorfor min larmer meget mere end deres, kan jeg ikke svare på.. Men jo, 40/80GB larmer mindre end 60GB - ihvertfald mindre end min gamle! :P
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf BOO$ » ons 29 apr 2009 13:35

jeg har en 60er.. og ja failure raten er højere pga. YLOD fejlen, som jeg fik konstateret for et par uger siden, men fik dog lavet maskinen selv igen efter at have skilt den ad 8)

Men larmen afhænger også meget af hvor varmt der er i lokalet.. sad og spillede GTA i går og lige pludselig gik blæseren helt amok, noget der lød som højeste trin som den stort set aldrig plejer at benytte... åbnede bare terassedøren og efter 2 min. gik blæseren ned i omdrejninger og der med larm igen.

Men synes ikke larmen irritere mig på nogen måde.. er stadig mere glad for min 60ers xtra egenskaber..
BOO$
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Indlægaf DeX » ons 29 apr 2009 17:17

Jeg vil os sige at min 60'er støjer meget.. og især vis jeg spiller GTA 4 så kommer den helt op og ringe så volumen skal skruges pænt højt op... men stadig et kraftigt iritations moment...

jeg spiller selv mine gamle ps2 ps1 spil så jeg magter ikke rigtig at gå af med den selv om jeg har tænkt meget på det... og jeg vil heller ikke ha flere konsoller stående... så jeg bliver desværre nødtil at have min 60'er stående og brøle på livet løs.
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf motZ » ons 29 apr 2009 21:00

PS3'en SKAL da kunne køre ned i blæser-niveau igen, ikk?

For har oplevet et par gange at den ikke er gået ned i niveau selvom jeg har åbnet et vindue eller lignende?
motZ
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf SnoobyFly » ons 29 apr 2009 21:38

motZ skrev:PS3'en SKAL da kunne køre ned i blæser-niveau igen, ikk?

For har oplevet et par gange at den ikke er gået ned i niveau selvom jeg har åbnet et vindue eller lignende?


Det nytter jo ikke altid at åbne et vindue :P Din Playstation 3 går kun ned i niveau, hvis den ikke har det så varmt mere :wink: Har hørt om mange, hvor deres Ps3 ikke går ned i niveau - det er måske et spørgsmål om at få købt den rigtigt Ps?
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Allanb » tors 30 apr 2009 07:09

Købte en 60 Gb. ved udgivelsen. Den larmede enormt meget, og var til rep. for det. Den kom retur uden at de ville gøre noget, da den skulle lyde sådan.. Købte så en 40Gb. som er stille som en mis.. Den er dog lige brændtsammen (Måske fordi den ikke kølede nok?) Jeg har så lige købt en 80 Gb. til at spille på imens den anden er til rep. den støjer en lille smule mere, dog ikke mere end man kan høre harddisken arbejde.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Indlægaf motZ » fre 01 maj 2009 20:26

Er der noget specielt man kan gøre for at undgå at ens PS3 ikke går helt op i blæser-niveau udover at åbne nogle vinduer og at den står et sted hvor den har nok plads rundt omkring den?
motZ
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf Scoring » fre 01 maj 2009 23:08

motZ skrev:Er der noget specielt man kan gøre for at undgå at ens PS3 ikke går helt op i blæser-niveau udover at åbne nogle vinduer og at den står et sted hvor den har nok plads rundt omkring den?


Evt. give dyret et hvil ;)
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf ps2010 » fre 01 maj 2009 23:14

dyr??
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf Eriksen » fre 01 maj 2009 23:30

ps2010 skrev:dyr??


Hans PS3 ;)
Eriksen
Community Manager
 
Indlæg: 1552


Indlægaf ps2010 » lør 02 maj 2009 04:10

Eriksen skrev:
ps2010 skrev:dyr??


Hans PS3 ;)

det ved jeg godt :D
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf motZ » lør 11 jul 2009 13:53

Jeg hiver lige dette emne frem igen.

Min PS3 40 GB er på det seneste begyndt at gå op i blæser-niveau efter ret kort tid. Andre gange går der lidt længere tid men næsten hver gang jeg spiller, så går den på i niveau på et tidspunkt.
Men hvad kan det skyldes? Er det bare pga. sommervarmen?

Og jeg har egentlig ikke rigtig oplevet før at den har gået ned i blæser niveau, selvom jeg har gjort ting for at gøre rummet mere køligt men det kan være jeg ikke har gjort nok?

Hvad gør i for at jeres blæser skal gå ned i niveau, og ellers, kan i svare på lidt af det andet jeg skrev?
motZ
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf SnoobyFly » lør 11 jul 2009 14:35

Det kan måske skyldes sommervarmen, ja :wink: Nu har jeg ikke selv spillet på min PS3 i et godt stykke tid (grundet sommeren - er bare at nyde vejret mens det er godt), så jeg kan ikke sige, om min ville gøre det samme. Måske nogle andres larmer mere end normalt?

Når min PS3 starter op, starter den også Blu Ray drevet op, hvis der er disk i drevet, hvilket larmer lidt. Når jeg så har ladet den stå i et stykke tid uden at spille Blu ray spil, går den ned i niveau. Det samme hvis jeg har spillet Blu Ray spil: jeg kan lade den stå inde i menuen i et stykke tid, og så går den ned i niveau. Jeg skulle mene, at alle Ps3'ere gør dette :? Det eneste jeg kan sige til dig er, at gør rummet så køligt som muligt og lad den få en pause engang imellem :)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Rytteren » lør 11 jul 2009 15:30

jeg har haft dette problem på et tidspunkt.
jeg løste problemet med "the fan test".
sluk for ps3en (bag på) hold eject knappen i bund. smid strøm til dyret, og så går blæseren ígang. 10 sekunder, også stopper blæseren og maskinen blinker med et røst lys. tag strømmen fra maskinen. vendt 5 sekunder. tænd for den igen, og spil løs.

har ikke selv haft problemer med blæseren siden
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster