Forum

PS4 tråden !

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 tråden !

Indlægaf Proxzyn » tors 21 feb 2013 03:07

SPECS:
Hoved processor: Single-chip custom processor
CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon™ based graphics engine

Hukomelse: GDDR5 8GB
Lagringsplads: 500GB HDD
Drev: BD x 6 CAV/DVD x 8 CAV - read only
Input/Output: Super-Speed USBx (USB 3.0) port x 2 - AUX port x 1
Netværk: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 1 / IEEE 802.11 b/g/n / Bluetooth® 2.1 (EDR)
AV output: HDMI out / Digital Out (Optisk)

Ydre dimensioner: Ca. 275x53x305 mm (bredde x højde x længde)
Vægt: Ca. 2.8 kg

Billede
Senest rettet af Proxzyn tirs 17 jun 2014 09:45, rettet i alt 10 gange.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Andreas93 » tors 21 feb 2013 03:10

Jeg er meget tilfreds med hvad jeg så. De nye features lød rigtigt spændende og fedt at vi så en masse spil og ikke bare fik en masse snak. Der var heller intet stort fokus på move eller wonderbook fis. Især Killzone med deres berlin mur koncept lød rigtigt spændende og ja jeg kan i princippet sige noget ved alle spillene jeg ser frem til :D

Controlleren så også rigtigt fin ud.

EDIT: Og fedt med Diablo 3! Min lorte bærbar kan sgu ikke kører det ordenligt og var stor fan af de to første.
Jeg var dog lidt skuffet over at vi ikke så selve konsollen! Men mon ikke det går :)

Jeg glæder mig!
Andreas93
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Abildtrup » tors 21 feb 2013 03:16

Alt var sådan set fedt - og jeg sad næsten og klappede af begejstring.
Sikke features og muligheder. Sikke spændende titler vi fik prøveset.

Men lidt ged, at vi ikke fik spændingen udløst mht. maskinens udseende og pris. Men der skal jo også være lidt til E3,
også nok ser lidt flere af de ventede titler, som ikke just var på programmet i dag.

Syntes nu nok de fik vist lidt Move, men dog ikke så meget som man kunne have forventet,
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: PS4 tråden !

Indlægaf JanR » tors 21 feb 2013 03:23

Fedt event - dog med lidt for meget fokus på spil, som alligevel når at blive rettet 1000 gange, inden de bliver udgivet.

+
Super fedt med instant gaming gennem cloud, når man er inde i Playstation Store, og vil se hvordan et givent spil er.
Cloud af PS1/PS2/PS3-spil, som man kan hygge sig med.
Slukke/dvale-tilstand med ét tryk, og så fortsætte øjeblikkeligt hvor man kom til, når man igen tænder.
Den endelige udgave af controlleren, så ret gennemført ud.
Fedt at ens venner kan se ens skærm, kommentere og endda overtage styringen, hvis man skal bruge hjælp.
Ny arkitektur, som er billigere at masseproducere.
Man kan spille et digitalt spil øjeblikkeligt, da den downloader i bidder.
Sindssyg flot grafik med ansigtet, hvor man kunne se alle detaljerne.
Dedikeret chip til download/upload opgaver. Så kan den downloade i baggrunden, samtidig med at man spiller, og laver andre ting.

-
8gb RAM kun. Hvor dælen blev ambitionerne, og mange års fremtidssikring af? 8gb er mere end rigeligt nu, men den skal kunne holde i ret mange år, og klare de nye behov som der opstår. Gad vide hvor meget RAM, de har dedikeret til spil? Det kommer til at sluge en del med download i baggrunden, i mens man spiller/bruger cloud, og ens venner samtidig vil se ens skærm/styre.
Intet specifikt info om CPUen og GPUen. De har vel valgt modellerne, som de vil bruge.
Intet design.
For meget fokus på spil under eventet, i stedet for selve PS4.
Hvad sker der for deres Metro-look, og Windows 8 tiles? (ikke nødvendigvis en dårlig ting)
Intet om opløsningen. Kommer der 4k, eller hvad skal vi forvente?
Ingen bagudkompabilitet, på grund af den nye arkitektur. Dvs. at man nok skal købe sine favorit PS3-spil igen, medmindre man fra starten har købt dem digitalt (hvilket de færreste har).

Alt i alt, et fedt event.
Hvad skete der for Kim Jong-Il stemmen fra Team America, som ham den lille japser havde? Var flad af grin :D

Og man skal nok ikke regne med Playstation 4, før engang i 2014 i følge Murphys Lov - ligesom der gik totalt ged i den, med Playstation 3.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Rytteren » tors 21 feb 2013 04:29

her er specs.

http://www.scei.co.jp/corporate/release ... 221a_e.pdf
og
http://www.scei.co.jp/corporate/release ... 221b_e.pdf

det er 8gb gddr5 RAM! skulle være fremtidsikret et pænt stykke endnu. var i hverfald sjovt at se mark rein savle efterfølgende :D

men fedt, at de har lært noget fra MS. at bundle et Mono Headset med i pakken er sku et must. også selvom det er et sikkert er et "lorte" headset.. men det gør sku noget, at alle har et fra start af (så længe man kan fucking mute!)
----

Main Processor
Single-chip custom processor
CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon™ based
graphics engine

Memory
GDDR5 8GB

Hard Disk Drive
Built-in

Optical Drive
(read only)
BD 6xCAV
DVD 8xCAV
I/O
Super-Speed USB (USB 3.0) 、AUX

Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g/n
Bluetooth® 2.1 (EDR)

AV output
HDMI
Analog-AV out
Digital Output (optical)
*Specifications are subject to change without notice.

mystisk med bluetooth og manglende 802.11AC... eller er det bare mig. og bluray drevet er kun 3x hurtigere end i ps3en.. hmmmm kan det betyde, at alle spil skal installeres på maskinen? og virker den her "gaikai" løsning, med spil mens der installeres også ved Blurayskiverne?

---

gad vide om de har forbedret det i forhold til vitaen:
Immediate Gameplay
PS4 radically reduces the lag time between players and their content. PS4 features “suspend mode” which keeps the system in a low power state while preserving the game session. The time it takes today to boot a console and load a saved game will be a thing of the past. With PS4, gamers just hit the power button again and are promptly back playing the game at the exact point where they left off. Additionally, users can boot a variety of applications including a web browser when playing a game on PS4.

og gad vide hvorfor der var så lidt fokus på PSeye:
PlayStation®4 Eye, a newly developed camera for PS4 incorporates two high-sensitive
cameras that have wide-angle lenses with 85-degree diagonal angle views which can recognize
the depth of space precisely. This enables PlayStation®4 Eye to cut out the image of player
from background, or to grasp players’ position in front and behind, further broadening the
ways to enjoy games. Incorporated four microphones are also capable of accurate sound
detection and source origination. In addition, users will be able to login to their PS4 with face
recognition and are capable of using their own body movements or voices to enjoy games
more intuitively. Furthermore, PlayStation®4 Eye senses the color of DUALSHOCK®4’s
light bar to judge the positions of multiple players, and set characters in the same positions or
let a character talk to a particular player, enabling players to enjoy games in new way.
PlayStation®4 Eye also supports PlayStation®Move motion controller. It detects the motion
of PS Move more precisely, and reflects players’ in-game motion more accurately than ever.

også nuppede de lige MS smartglass/wii u second screen ting.
A new application from SCE called “PlayStation®App” will enable iPhone, iPad, and AndroidTM based smartphones and tablets*3 to become second screens. Once installed on these devices, users can, for example, see maps on their second screens when playing an adventure game, purchase PS4 games while away from home and download it directly to the console at home, or remotely watch other gamers playing on their devices.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Bab » tors 21 feb 2013 09:37

Skuffende event. Det lignede mere en fremvisning før/til en spil messe end en præsentation af PS4. Ud af de to timer, var der vel højst 10 minutters fakta om PS4. Resten var om kommende spil. Flere af dem var ikke en gang overraskelser. Selv de specs som er skrevet her, er meget mangelfulde. Hvilken hastighed kører CPU med? Hvor stor HDD kommer der i og hvilken form størrelse?

PC arkitekturen gør, at det bliver nemmere at portere PC spil til PS4, hvilket sikkert også er grunden til, at Blizzard har valgt at samarbejde med dem. Som bonus kommer D3 så også til PS3.

Bluetooth er en naturlig ting i forhold til deres målsætning om, at det skal være bindeleddet til alt andet. Og det er en nem måde at overføre billeder fra ens mobil til PS4.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 tråden !

Indlægaf michaelblicher » tors 21 feb 2013 10:04

Controlleren så meget godt ud og specs'ene så faktisk også okay ud, ja 8 gb ram kan diskuteres, men nu er det DDR5 ram og så går det altså stærkt, og burde være fremtidssikret rimelig langt. De skal jo også passe på med at sætte unødvendigt meget ram i da den så vil blive for dyr. DDR5 er ikke helt billigt jo ;)

Spillene var fantastisk flotte, og de kan virkelig blive detaljeret så det næsten ser helt virkeligt ud!

Skuffelsen var dog stor fra mig da man ikke fik selve konsollen at se, men de er måske ikke helt færdigt med et endeligt design endnu, og har lidt tid ekstra til E3 til at finde ud af det, og så har de jo også lidt at vise der :)
[img]http://g.bf3stats.com/ps3/8qvoeQVH/Blicher.png[/img]
michaelblicher
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: PS4 tråden !

Indlægaf LarsGL » tors 21 feb 2013 10:14

PS4 kunne godt blive min første day-one-purchase siden PS2. Jeg glæder mig til at høre mere om pris, varianter og bundles. Jeg håber, der bliver et PS4-Vita-bundle.

Det var lovende at se, hvor begejstrede udviklerne var, og jeg synes, det virkede oprigtigt. Jeg ville dog gerne have hørt, hvad Naughty Dog render rundt og laver, og selvfølgelig ville jeg gerne, at de havde vist os maskinen. Men noget skal de vel gemme til E3.

Jøsses, jeg er træt.
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081


Re: PS4 tråden !

Indlægaf morfar » tors 21 feb 2013 11:19

Jeg bliver skuffet hvis de ikke minimum laver en 500 gb model med SSD disk.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS4 tråden !

Indlægaf weissmuller » tors 21 feb 2013 11:33

Ps4 bliver crazy fed. Ifhold til et pre E3 event kunne jeg ikke have ønsket mig mere. Synes "next gen" virkelig kommer til sin ret her med beskrivelsen af hardwaren og ps4's funktionalitet med bla. Gaikai. Det lyder til Sony har fokuseret rigtigt og lavet et system der kommer til at sparke r*v i mange år.

Watch Dogs og Killzone så virkelig cool ud. Deep down lignede en spirituel opfølger til Dragons Dogma med lidt Dark Souls vibe over sig. Nice!
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: PS4 tråden !

Indlægaf JimmyN-Slagelse » tors 21 feb 2013 11:38

Hvis det er rigtigt det en AMD, den bruger er det nok helt sikkert en ssd disk der sidder i den. :shock:

morfar skrev:Jeg bliver skuffet hvis de ikke minimum laver en 500 gb model med SSD disk.
Billede
JimmyN-Slagelse
Niveau 2
 
Indlæg: 150


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Krede1972 » tors 21 feb 2013 11:42

En analyse siger at grunden til denne mangelfulde annoncering af PS4 er at Sony er blevet taget lidt med bukserne nede i forhold til Microsoft, som snart lander med deres next gen konsol. Sony var ikke forberedt på Microsoft snarlige udgivelse af deres nye Xbox og er gået lidt i panik da de også vil være på markedet samtidig med Microsoft - Ellers er risikoen for tabte markedsandele for stor hvis Playstationbrugere skifter til Microsoft da det i givet tilfælde vil være den eneste next gen på markedet...

PS4 er på nuværende tidspunkt ikke færdig og derfor så vi ikke noget design, pris eller andet af det som er virkelig interessant.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Krede1972 » tors 21 feb 2013 11:44

Det der så fedest ud var, efter min mening, det næste InFamous spil...men det var jo bare en trailer.
Men bliver gameplay og grafik noget der ligner traileren så bliver det superfedt IMO.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Volpi » tors 21 feb 2013 11:52

Er der nævnt noget om opløsning på spil?
Det er den store gåde for mig. Skal vi ud og investere i 4k skærme osv?
Personligt håber jeg/kan jeg leve med 1920*1080 - Hvis så bare den får fuld skrald i den ramme..

Var lidt skuffet over hvor få spil der egentlig kørte 1080p på ps3. Men selvfølgelig er der en grænse på hardware:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Bab » tors 21 feb 2013 11:57

4K blev overhovedet ikke nævnt. Hverken til film eller spil. Opløsning og framerate blev ikke nævnt. Specifikationer udover 8 GB ram blev ikke nævnt. Jeg er åbenbart den eneste, som er skuffet over, hvor lidt vi hørte om PS4. De fleste er åbenbart glade over, at de får nye spil.

Der er ingen tvivl om, at det var en panik løsning fra Sony. De har sat et show sammen på kort tid, uden rigtigt at have noget af fremvise, udover spil.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 65 gæster