Forum

PS4 or Xbox720

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 or Xbox720

Indlægaf ps2010 » tirs 05 maj 2009 22:03

Ubisoft boss Yves Guillemot has said the company is already planning for the arrival of new games hardware.

He was speaking during a conference call about Ubi's financial results, as reported by Joystiq.

"We need to get ready for the future generation of consoles," Guillemot said.

"In the next few years, there will be new home and handheld consoles, and if you don't invest... You will not be able to cope with both [existing and new consoles]."

In other words: better start saving up for that PlayStation 4 now. Or possbly something more
http://www.eurogamer.net/articles/new-c ... -years-ubi
Yeah i agree,



I can see a new xbox in 2011 but no PS4 till around 2015 me thinks
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf Erroneus » ons 06 maj 2009 00:44

Jeg tror ikke på en 360'er i 2011 :) Den kan presses mere endnu og MS er begyndt at tjene penge på den nu, plus vi mangler at se en slim model af den.

Om der kommer en PS4 i 2015 er rent gætværk, som det andet også er, det er umuligt at sige :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf ps2010 » ons 06 maj 2009 01:49

ps3 kan 10år i nu fra sony
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf SnoobyFly » ons 06 maj 2009 07:56

Erroneus skrev:Jeg tror ikke på en 360'er i 2011 :) Den kan presses mere endnu og MS er begyndt at tjene penge på den nu, plus vi mangler at se en slim model af den.

Om der kommer en PS4 i 2015 er rent gætværk, som det andet også er, det er umuligt at sige :)



Heller ikke mig.. 360'eren kan holde meget længere. Ang. Ps4 er der tale om gætterier.. Der er ingen på nuværende tidspunkt, som ved, hvornår den kommer. Og der er da heller ingen grund til spekulation omkring det.. De nye konsoller kommer, når de kommer :P
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf kapeshape » ons 06 maj 2009 13:08

ps2010 skrev:ps3 kan 10år i nu fra sony


Næppe.. det vil være det samme at sige PS1'eren stadig ville holde i 2008..
kapeshape
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Indlægaf qwarkqwark » ons 06 maj 2009 15:06

Jeg mener at PS3'en kan holde i omkring seks år endnu.

Killzone 2 var jo også oppe på at bruge 60% af hvad PS3'en kan, så 10% mere om året og så lige et år eller to hvor der bare kommer kvalitetsspil, og så kommer PS4 der. Formegentligt eller forhåbenligt.?
Billede
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


Indlægaf Martin1454 » ons 06 maj 2009 15:30

Ingen tror jeg vil begynde at lave en ny konsole her i et godt stykke tttiiiiiiiiiiddddddddd............. tror de vil vente til at vi får ekstra gode tv(fks. laser tv) og at vi har stræker og mindre teknologi... de gider ikke at udvikle med det vi har lige nu...
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Gamemakerman » ons 06 maj 2009 15:35

qwarkqwark skrev:Jeg mener at PS3'en kan holde i omkring seks år endnu.

Killzone 2 var jo også oppe på at bruge 60% af hvad PS3'en kan, så 10% mere om året og så lige et år eller to hvor der bare kommer kvalitetsspil, og så kommer PS4 der. Formegentligt eller forhåbenligt.?


Stort set alle spil trækker alle 100% mulige kræfter ud af maskinen, det hele kommer bare an på hvor effektivt deres kode er sat op og hvilke små tricks de så bruger for at snyde sig til de gode effekter.

Igen så er Killzone 2 grafik også totalt urealistisk overfor alle der ikke arbejder hos Sony, da alle deres store studier har hjulpet på spillet og vi snakker om et latterligt stort budget, altså bare fordi Killzone 2 er lavet, så betyder det ikke at alle spil kan komme tæt på de grafiske kvaliteter.

Xbox 360 er den bedre maskine for tredjeparts udviklerne, da de har lettere ved at afvikle deres kode på acceptabel ydelse og dets GPU kan håndtere langt mere komplekse ting end RSX chippen i PS3.

Såvel som PS3 spil vil se bedre ud, så vil Xbox 360 følge fint med og stadigvæk spille alle tredjeparts spil mindst lige så godt som PS3, hvis ikke bedre.

Jeg gider ikke sige nogen fremtidig maskine nu, da jeg ikke kan være sikker på om Xbox 3 bliver en Wii agtig ting, eller om Playstation 4 ender med at blive en fuser.

Jeg venter og ser tiden an, men er dog ret sikker på jeg ikke går Nintendo :)
Skribent | PSlife.dk
Billede
Gamemakerman
Niveau 1
 
Indlæg: 83


Indlægaf Gamemakerman » ons 06 maj 2009 15:42

ps2010 skrev:ps3 kan 10år i nu fra sony


Nah, 10 år fra lanceringen = 2016

Men sådan som PS3 har klaret sig indtil videre, så kan det nemt tænkes at Sony sparker den næste generation i gang, lidt tidligere. Playstation 3 er en dyr dyr dyr maskine for Sony at have kørende og den har kostet dem alle de penge som de tjente på PS2, så det kan tænkes at hvis alle deres store titler såsom God of War 3, Gran Turismo 5 og Uncharted 2 fejler med at rykke maskiner fra hylderne, lige så stille vil stoppe produktionen af maskinen og lancere Playstation 4.

Microsoft gjorde det med Xbox og det har sparket dem op på en god andenplads, altså de har på 8 år overhalet Sony på deres mest dominante marked, meget imponerende.

Jeg vil satse på at vi ser en Playstation 4 i 2012 eller 2013.
Skribent | PSlife.dk
Billede
Gamemakerman
Niveau 1
 
Indlæg: 83


Indlægaf ps2010 » ons 06 maj 2009 16:47

Gamemakerman skrev:
ps2010 skrev:ps3 kan 10år i nu fra sony


Nah, 10 år fra lanceringen = 2016

Men sådan som PS3 har klaret sig indtil videre, så kan det nemt tænkes at Sony sparker den næste generation i gang, lidt tidligere. Playstation 3 er en dyr dyr dyr maskine for Sony at have kørende og den har kostet dem alle de penge som de tjente på PS2, så det kan tænkes at hvis alle deres store titler såsom God of War 3, Gran Turismo 5 og Uncharted 2 fejler med at rykke maskiner fra hylderne, lige så stille vil stoppe produktionen af maskinen og lancere Playstation 4.

Microsoft gjorde det med Xbox og det har sparket dem op på en god andenplads, altså de har på 8 år overhalet Sony på deres mest dominante marked, meget imponerende.

Jeg vil satse på at vi ser en Playstation 4 i 2012 eller 2013.
nej ikk 2012 2020 :D
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf Tbigum » tors 07 maj 2009 09:31

Der kommer med sikkerhed ikke nogen ny Playstation de næste par år.

1: Sony mangler stadigvæk at aflive PS2'en, så dens brugerbase kan rykke over til PS3.

2: Der mangler stadigvæk en meget vigtig eksklusiv titel aka. GT5, vi er inde PS3'ens tredje leveår, og en af de vigtigste titler er ikke udkommet endnu, og når GT5 udkommer, har den haft 4års fødselsdag, så hvis PD. skal til at begynde helt forfra med at udvikle et nyt spil til en ny PS. så håber jeg GT5 bliver perfekt fra dag et, for der vil nok ikke komme meget nyt ekstra DLC. til spillet, hvis de samtidig skal lave GT6. Nu var PD. med deres GT5 kun lige et eksempel, der er nok andre udviklere der står med samme problem.

3: Hvis der kommer en ny Playstation for tidligt, vil folk nok være meget længere om at adoptere fra PS3 til PS4, end de var om at gå fra PS2 til PS3. Springet fra en PS2 til en PS3 var jo enormt,grafik, Blue Ray, onlinespil, HDD, multimedia-funktioner osv. osv. PS4'en skal virkelig sparke røv med sindsyg grafik og ekstra funktioner og services, hvis folk skal skifte deres PS3 ud, så det med de 10års levetid, er nok ikke helt ved siden af.
Tbigum
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Indlægaf DeX » tors 07 maj 2009 09:51

så du mener ikke vi har nogen "store" eksklusive titler ud over GT ? tja jeg ved ikke hvad du så vil kalde Metal Gear Solid serien, Killzone, Littlebigplanet osv...

men ja som der er blevet nævn så tror jeg ihvertfald at der går minimum 5-6 år før vi over hovdet føre officiel snak om en ny PS4... der er i forvejen så meget indhold i PS3'eren at det ville være meget svært at komme på nyt til en ps4 ud over bedre grafik...
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Tbigum » tors 07 maj 2009 13:03

DeX skrev:så du mener ikke vi har nogen "store" eksklusive titler ud over GT ? tja jeg ved ikke hvad du så vil kalde Metal Gear Solid serien, Killzone, Littlebigplanet osv...

men ja som der er blevet nævn så tror jeg ihvertfald at der går minimum 5-6 år før vi over hovdet føre officiel snak om en ny PS4... der er i forvejen så meget indhold i PS3'eren at det ville være meget svært at komme på nyt til en ps4 ud over bedre grafik...


Hvis du læste det jeg skrev ordentllig, så skrev jeg at GT5 kun var et eksempel, og andre udviklere nok ville få samme problemer, så nej, der er da en masse andre fede eksklusiv titler til PS3. :-)
Tbigum
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Indlægaf melander1994 » søn 17 maj 2009 18:40

Ps4 klart xbox er noget LO..
Billede
melander1994
Niveau 1
 
Indlæg: 54


Indlægaf richardx » lør 30 maj 2009 19:55

melander1994 skrev:Ps4 klart xbox er noget LO..

er snart ved at være træt af fanboy
richardx
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster