Forum

ps3 firmware 2.80

Generelt snak om Playstation og services.

Indlægaf skitzofraen » lør 09 maj 2009 10:20

Tbigum skrev:Det jeg aldrig helt har forstået er, de første 60gb. PS3'er fra USA havde den gamle Emotion-chip fra PS2'en, så den kunne afvikle PS2-spil, da PS3'en så kom til EU, havde man fjernet Chippen på 60gb. modellerne, så spillene kørte via software-emulation, men den software, ligger den på en flashram på selve bundkortet eller ligger den på harddisken, hvis den ligger på HDD. så burde man jo kunne tage en HDD. fra en 60gb. og flytte over i en 40gb. så den kan spille PS2-spil?


Jeg er rimeligt sikker på, at de 60gb modeller der blev solgt her i EU havde emotion chippen indbygget ligesom de amerikanske 60gb...
skitzofraen
Niveau 2
 
Indlæg: 121


Indlægaf Bab » lør 09 maj 2009 10:34

Mothy skrev:jo det er da rimelig nice.. men det gør sig kun gældende for folk med en ps3 60gb.. ellers føler jeg mig da rimelig snydt eftersom min 40gb ps3 ikke kan afspille nogen som helst ps2 spil :).. tror også den nyhed er fra 2008


Det er ikke helt korrekt. Du kan køre ps2 singstar, bare du har en ps3 singstar i først.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf UnrealPirate » lør 09 maj 2009 10:36

skitzofraen skrev:
Tbigum skrev:Det jeg aldrig helt har forstået er, de første 60gb. PS3'er fra USA havde den gamle Emotion-chip fra PS2'en, så den kunne afvikle PS2-spil, da PS3'en så kom til EU, havde man fjernet Chippen på 60gb. modellerne, så spillene kørte via software-emulation, men den software, ligger den på en flashram på selve bundkortet eller ligger den på harddisken, hvis den ligger på HDD. så burde man jo kunne tage en HDD. fra en 60gb. og flytte over i en 40gb. så den kan spille PS2-spil?


Jeg er rimeligt sikker på, at de 60gb modeller der blev solgt her i EU havde emotion chippen indbygget ligesom de amerikanske 60gb...


Det var kun de japanske og amerikanske maskiner der havde en emotion engine i, de ruropæiske har altid "kun" haft software emulering.
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Indlægaf ps2010 » lør 09 maj 2009 13:20

UnrealPirate skrev:
ps2010 skrev:
Mothy skrev:nej den gik i stykke for 2-3 år siden ;)

ok jeg har ps1 ps2 ps3 n64
på ps2 har jeg hardisk jeg kan install spil ud dvd


Nice. Jeg har så... hmm... PS1, PS2 (x2), PS3 (80gb, har haft 60gb), PSP, Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, DS lite, DSi, NES, SNES, N64, Gamecube, Wii, Xbox, Xbox360 (Premium og Elite), Gamegear... Så mener jeg ikke der var flere... :-D

Tbigum --> Mener ikke man kan det nej. Lyder lidt som om at den software måske ligger på hdd, men at maskinen så skal bekræfte det... Og det kunne måske være noget der kunne komme i en update...? :lol:
ja nice
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf ps2010 » søn 10 maj 2009 21:27

jeg vil god ha den nu
ps2010
 
Indlæg: 668


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster