Forum

Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf tue69 » man 02 dec 2013 19:19

Bab skrev:Den er jo bestilt til 6000, så han har ingen sag. De må sælge den til den pris, som de vil.

Men du har da 14 dages returret, så du kan bare give dem den tilbage. Men så står du uden PS4, men med 6000 i lommen til Januar/Februar.

Bab


Omvendt set, så er det sjældent at se et selskab slå over 15 procent af prisen på et spritnyt produkt, fordi man skriver undrende til dem.

Der er ikke nogen sag til en tur i ankenævnet nej, men det lyder da trods alt som om, at sælger godt ved, at den måske ikke er helt fin i kanten.
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Teluc » man 02 dec 2013 19:29

Om ikke andet kan du sende den retur til Elgiganten og købe en ny på dba til 6000. Javist det er overpris, men så kan du om ikke andet få mere end blot konsollen. På DBA burde du kunne få konsol + spil eller noget i den omegn :)
Teluc (PS3) og TLXofdoom (Xbox 360)
Teluc
Niveau 3
 
Indlæg: 208


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Twintale » man 02 dec 2013 19:35

Tja, nu står jeg i den (heldige) situation, at jeg skrev til dem i sidste uge, og spurgte, hvad den endelige pris ville blive, og her skrev de tilbage, at jeg højst skulle betale 4000 kr. for den. Det er så temmelig underligt at de så stadig prøver at presse prisen op.

Og den gang jeg bestilte den, snakkede jeg også med kundeservice, og fik at vide at det selvfølgelig ikke var den fastsatte pris. Yeah right!
Twintale
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf tue69 » man 02 dec 2013 19:36

Twintale skrev:Tja, nu står jeg i den (heldige) situation, at jeg skrev til dem i sidste uge, og spurgte, hvad den endelige pris ville blive, og her skrev de tilbage, at jeg højst skulle betale 4000 kr. for den. Det er så temmelig underligt at de så stadig prøver at presse prisen op.

Og den gang jeg bestilte den, snakkede jeg også med kundeservice, og fik at vide at det selvfølgelig ikke var den fastsatte pris. Yeah right!


Ja okay, så er det selvfølgelig bare frem med beviserne.
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf morfar » man 02 dec 2013 19:41

Bab skrev:Den er jo bestilt til 6000, så han har ingen sag. De må sælge den til den pris, som de vil.

Men du har da 14 dages returret, så du kan bare give dem den tilbage. Men så står du uden PS4, men med 6000 i lommen til Januar/Februar.

Bab


Nemlig. Med mindre de har lovet du får den til en specifik pris, så er 6000 prisen.

Jeg ville nok også bare benytte mig af returretten.

Edit: hvis de har lovet dig den til 4000 kr, så er det også det du kommer til at betale. Elgiganten har altid holdt ord overfor mig.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Morriss » man 02 dec 2013 21:36

Jeg har læste i eb.dk at El-Gig ikke vil tag imod preorder og køre samme system som før med første til mølle...det sagde det selv...

- Status er lige nu, at alt er udsolgt, men vi får en større sending PS4 medio december igen, som vil blive solgt på samme måde som i dag, hvor de altså ikke kan reserveres på forhånd, så alle har en lige chance for at sikre sig en konsol under juletræet i år. Den nærmere dato og antal styk er endnu ukendt, men det melder vi ud så snart vi har det, siger Communications Manager hos Elgiganten, Frederik Danvig.
Morriss
Niveau 0
 
Indlæg: 30
By: Odense


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Vreki » tirs 03 dec 2013 08:10

Morriss skrev:Jeg har læste i eb.dk at El-Gig ikke vil tag imod preorder og køre samme system som før med første til mølle...det sagde det selv...


Nå, men så må min preordered PS4 inde på hylden jo være en luftspejling :D
Nej, sagen er at de startede med at tilbyde preorders, og så stoppede med det da det blev klart at de ikke anede hvor mange konsoller de kunne skaffe og hvorfra. Men de har hele tiden lovet at opfylde eksisterende preorders, selv om de ikke ville garantere datoen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Morriss » tirs 03 dec 2013 10:02

Tak for opklaringen. :)
Morriss
Niveau 0
 
Indlæg: 30
By: Odense


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Twintale » ons 04 dec 2013 16:13

Efter flere omgange med brok endte det med at jeg "kun" skulle give 4.000 kr. for PS4'eren.

Forudbestiller godt nok ikke noget hos dem mere, med mindre det står til den rigtige pris!

Jeg gad nok vide hvor mange, der bare har betalt de 6000 kr. de startede med at tage for den?
Twintale
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Twintale » ons 04 dec 2013 21:31

Suk... Jeg fulgte lige op på den XBOX One ordre, jeg også havde hos Elgiganten og den havde nøjagtig det samme problem.

Hvis man bestiller noget, der ikke har fået den rette pris endnu, så beholder de åbenbart altid den pris alligevel på ordren og trækker kunden for den, og så bagefter er det kundens eget problem at bevise, at man skulle have den til en anden pris. Hold kæft en ringe kunde service!
Twintale
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Vreki » ons 04 dec 2013 21:37

Twintale skrev:Suk... Jeg fulgte lige op på den XBOX One ordre, jeg også havde hos Elgiganten og den havde nøjagtig det samme problem.

Hvis man bestiller noget, der ikke har fået den rette pris endnu, så beholder de åbenbart altid den pris alligevel på ordren og trækker kunden for den, og så bagefter er det kundens eget problem at bevise, at man skulle have den til en anden pris. Hold kæft en ringe kunde service!


Måske kan du slå dem i hovedet med denne her?

Billede
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Pris i forudbestilling fra Elgiganten

Indlægaf Twintale » ons 04 dec 2013 21:49

Tak for screenshot. Jeg tror faktisk jeg vil prøve at bruge det til at klemme de sidste 500 kr. ud af Elgiganten, i stedet for de 4000 kr. de fik mig til at betale for den.
Twintale
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron