Forum

Er virkelig i tvivl! Xboxen eller PS3?

Generelt snak om Playstation og services.

Er virkelig i tvivl! Xboxen eller PS3?

Indlægaf mummifar » lør 30 maj 2009 11:54

Nu er min 2,5 år gamle Xbox360 officielt afgået ved døden, efter lang tids sygdom :(

- Nu står jeg så i det dilemma, om jeg skal købe en ny Xbox360 Arcade, som jo er rimelig billig, samtidig har HDMI og indbygget netkort, præcis som PS3'eren.
Men jeg skal her til at betale for Xbox Live som jo til gengæld er gratis på PS3'eren. PS3'eren har Blu-Ray, men er det virkelig værd at betale for?
Playstation 3 har F1CE, som jeg er helt vild med, men samtidig ved jeg jo godt at der kommer et nyt Formel 1 spil til begge konsoller, men først om TIDLIGST ET ÅR! :x
Puha, der er mange spørgsmål - nogen der kan komme med noget indput/hjælp? :lol:
mummifar
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf the bifoman » lør 30 maj 2009 11:58

BluRay er vel det værd i den betragtning, at den om et år eller 2 nok vil være altdominerende som discmedie i din lokale Netto. Ellers vil jeg ty til den ældgamle cliche - det handler om spillene!
the bifoman
Skribent
 
Indlæg: 450


Indlægaf SnoobyFly » lør 30 maj 2009 12:00

Når du kigger på, om du skal have den ene eller den anden konsol så lad vær med at kigge på, hvad de forskellige konsoller kan og ikke kan. Kig derimod på spillene. Har Xboxen de spil, du gerne vil spille, så skal du selvfølgelig havde dig en X360. Har PS3'eren derimod de spil, du gerne vil spille, så skal du nok kaste dine penge efter en PS3 konsol.
De er gode på hver sin måde. Godt nok betaler du penge for Xbox Live, men du får derimod også en masse for pengene. PS3 har Blu-Ray, hvilket selvfølgelig er en fed feature..
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Martin1454 » lør 30 maj 2009 12:33

ehh... ser du, du spørg herinde på "PSlife.dk" som er en ps3 side, så næsten alle vil anbefale ps3, hvor xboxlife ville anbefale xbox... så... jeg vil helt klart vælge ps3,
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Underdog dk » søn 31 maj 2009 09:32

De eneste 2 ulempe ved PS3 ift. Xbox360 er når man kommunikere over headsettet og at man ikke kan få Gears of war 2 :D .

Ved Ps3 kan man kun tale sammen når man opretter en direkte chat eller når man spiller samme bane i et spil. På xbox'en kan man oprette en chat, så man taler sammen heletiden uanset om man går ud af spil eller løber rundt i menuerne... Dette er et kæmpe minus og en af grundene til at jeg savner xboxen.. Der er tale om at sony vil gøre noget ved det, men hvornår vides endnu ikke.
Desuden kører mange spil max. 720p istedet for 1080i/1080p... men det er ikke noget jeg lægger mærke til.

PS3:
-Bedre spil: LBP, Killzone2, Drakes Fortune
-Teknisk bedre maskine
-Anerkendt Blu-ray afspiller
-Gratis online network
-Bedre kommunikation til hjemme pc'en (streame musik osv.)

Vil klart vælge PS3 frem for Xbox360
Underdog dk
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Indlægaf dr_gonzo » søn 31 maj 2009 10:23

the bifoman skrev:BluRay er vel det værd i den betragtning, at den om et år eller 2 nok vil være altdominerende som discmedie i din lokale Netto. Ellers vil jeg ty til den ældgamle cliche - det handler om spillene!


Tror du skal regne med, at der går en del flere år før det sker, tænk bare på hvor lang tid det tog dvd at vælte vhs af pinden.
Billede
dr_gonzo
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Allanb » søn 31 maj 2009 10:44

Tror nu heller ikke at bluray, erstatter DVD'en de næste mange år. Hvis den nogensinde gør. Se bare hvad der skete med Minidisk, de var også udråbt til at erstatte CD'en. Bluray er bare et skridt i udviklingen, men jeg tror at vi ender op med en eller anden form for disk fri løsning. (Chip, download eller stream format) Der er for få, der sætter pris på det som Bluray tilbyder. DVD'en er mere end rigeligt for de fleste mennesker.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Indlægaf ps2010 » søn 31 maj 2009 11:15

Allanb skrev:Tror nu heller ikke at bluray, erstatter DVD'en de næste mange år. Hvis den nogensinde gør. Se bare hvad der skete med Minidisk, de var også udråbt til at erstatte CD'en. Bluray er bare et skridt i udviklingen, men jeg tror at vi ender op med en eller anden form for disk fri løsning. (Chip, download eller stream format) Der er for få, der sætter pris på det som Bluray tilbyder. DVD'en er mere end rigeligt for de fleste mennesker.
2 5år??
ps2010
 
Indlæg: 668


Indlægaf mummifar » søn 31 maj 2009 13:59

On-topic:
Hvis vi kigger på fremtiden, er Playstation 3 så ikke bedre fremtidssikret? Efter hvad jeg har læst og forstået er hardwaren mere kraftig end Xboxens, når spilproducenterne lærer at udnytte den bedre? = Bedre spil end Xbox?

:D
mummifar
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf Chaui » søn 31 maj 2009 14:02

Lige en ting. Blu-ray er skam et anerkendt mærke, som er meningen skal erstatte dvd, og det er allerede godt igang. Så jo 2-3 år så er dvd godt på vej ud af markedet. Blu-ray er fremtiden lige pt, og dvd er bare oldschool. det kniber virkelig udviklerne at holde deres ting på en skive.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf tesoo » søn 31 maj 2009 16:00

mummifar skrev:On-topic:
Hvis vi kigger på fremtiden, er Playstation 3 så ikke bedre fremtidssikret? Efter hvad jeg har læst og forstået er hardwaren mere kraftig end Xboxens, når spilproducenterne lærer at udnytte den bedre? = Bedre spil end Xbox?

:D


Nej nej og nej...

Jeg ejer begge konsoller og idag er der ikke længere forskel på grafikken i multiplatform spil. Den ene er ikke bedre end den anden, men det du skal se på er hvad den skal bruges til.


Hvis du vil spille de fleste af de spil der kommer til ps3... køb den
Hvis du vil spille de fleste af de spil der kommer til xox 360... køb den


Hvis du vil se blu-ray film er ps3'en genial siden af den jo både er en lækker konsol og en blu-ray afspiller.
Hvis du skal bruge noget windows mediecenter er xboxen fornuftigt.



Jeg mener personligt du skal kigge på hvilke spil der komme og vælge ud fra det.


Mvh tesoo
tesoo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Indlægaf Mendori » søn 31 maj 2009 16:08

Se hvad der kommer af spil og vælg derefter.
Men som nogle skriver. Skal du også se film så er det PS3 du skal vælge. Men lad os nu se. Det kunne jo være, at MS viser noget mht blu-ray på E3 her i morgen kl. 19:30 lad os nu se.

Jeg har begge maskiner. Og jeg må sige, at jeg bruger mest med Xbox 360 da der er så mange spil + en rigtig fed Live del :D

Men se på spil :D :wink:
Mendori
 


Indlægaf MJDigital » søn 31 maj 2009 18:32

Altså jeg solgte min Xbox360 pga. jeg ikke spillede så meget, kun i ny og næ.. Og med PS3 havde jeg Blu-Ray som nok var største grund til jeg har købt den..
MJDigital
Niveau 4
 
Indlæg: 648



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 85 gæster