Forum

PS3 og lyd?

Generelt snak om Playstation og services.

PS3 og lyd?

Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 12:01

Hej.

Jeg overvejer en playstation 3 her til den første. Mit fjernsyn har dog ikke hdmi indgang, men der er en DVI til HDMI ledning. Så denne regner jeg med at bruge. Men hvordan med lyden? Er der et minijackstick siddende i PS3 hvor man bare indsætter det fra PS3 og til TV'et?

På forhånd tak.

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf xireuz » fre 17 jul 2009 14:13

Du kan overføre lyd på 3 måder:

Med HDMI (kan dog ikke bruges i dit tilfælde når du vil bruge DVI konverter)
Med optisk/toslink
Med Multi-AV kablet hvor analog stereolyd kommer ud af to phonostik.

Så hvis ikke du har noget med optisk indgang, så skal du bruge Multi-AV kablet. Nu ved jeg så ikke hvordan det er på dit fjernsyn men er der en lydindang som passer sammen DVI-porten? Og i så fald det er phono passer stikkene fra ps3 direkte. Hvis det er minijack kan denne adapter bruges:
http://www.av-connection.dk/?PGr=1753&ML=417
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 15:00

Hej.

Der følger også et HDMI->RGB? kabel med tror jeg, til PS3. Men ville dette ikke give en væsentlig ringere billedekvalitet end HDMI-->DVI?

Har den egentlig 2 HDMI porte? Så kunne den ene jo være HDMI-> DVI og den anden HDMI->(rød, gul, hvid kablet) og så bruge hvid og rød for at overføre lyden? Hvis dette kan lade sig gøre :S

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 15:05

Hej.

Har lige kigget hvilke input mit TV har. Den har følgende:

DVI
RGB
Audio input
Audio input (R-L)
Composite (480i|480p|720p|1080i|)
AV1 og AV2
Optical
ANT IN
S-video.

Mvh Kehaan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 15:10

Hey.

Kan vel bruge sådanne en her: http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 38_da.html ??

Og så HDMI-> DVI for billede?

Mvh Kehaan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf crockett » fre 17 jul 2009 15:44

Kehaan skrev:Hej.

Der følger også et HDMI->RGB? kabel med tror jeg, til PS3. Men ville dette ikke give en væsentlig ringere billedekvalitet end HDMI-->DVI?

Har den egentlig 2 HDMI porte? Så kunne den ene jo være HDMI-> DVI og den anden HDMI->(rød, gul, hvid kablet) og så bruge hvid og rød for at overføre lyden? Hvis dette kan lade sig gøre :S

Mvh Kehaan.


Den har én hdmi port, én toslink udgang samt multi-av udgangen.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 16:11

Hej igen.

Hmm i videoer på youtube, der sætter en HDMI/DVI kablet i. Og derefter det kabel som fulgte med HDMI - rød/hvid/gul kabel også i. og der kommer lyd?

Mvh Kehaan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf xireuz » fre 17 jul 2009 16:34

Kehaan skrev:Hej igen.

Hmm i videoer på youtube, der sætter en HDMI/DVI kablet i. Og derefter det kabel som fulgte med HDMI - rød/hvid/gul kabel også i. og der kommer lyd?

Mvh Kehaan.


Du er nødt til lige at tage det roligt.

Der er én HDMI udgang på PS3. Den sætter du til en HDMI->DVI konverter som sættes til fjernsynet. Derved forsvinder lyden fra HDMI.

Hvilket fjernsyn er det helt præcist? Hvilken type stik er de audioinputs? og er der en af de inputs der "hænger sammen" med DVI-porten?

Den optical du har på fjernsynet er næsten helt sikkert en udgang, så den kan du ikke bruge.

For at få lyd skal du altså benytte Multi-AV kablet som leverer stereolyd i 2 phonostik.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Chaui » fre 17 jul 2009 17:59

Man kan vel også fået et komponent kabel til den, det kan vel bruges til billed og lyd ?

Composite = component ?
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 18:12

TV'et er et Viewpia LC-32IE11/LC-32IE21/LC-32IE31 (En af disse, da manualen tilhøre alle disse modeller...)
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf xireuz » fre 17 jul 2009 18:36

Kehaan skrev:TV'et er et Viewpia LC-32IE11/LC-32IE21/LC-32IE31 (En af disse, da manualen tilhøre alle disse modeller...)


Når du kun svarer på en brøkdel af det man spørger dig om, kan du ikke forvente mere hjælp. Find selv ud af om en af lydindgangene er parret med DVI indgangen. Hvis den er så brug det jeg skrev i den første post.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Kehaan » fre 17 jul 2009 23:58

Hej.

Fik hjælp ved andet forum så tråden kan godt lukkes igen :)

Men tak for hjælpen. Det eneste stik som var i nærheden af DVI porten var minijackstikket som "hænger sammen med det" og det var det så kaldte audioinput. Vi fandt dog ud af at der er lavet en PS3 AV component kabel. Dette kan sættes i PS3 i en port den har, og så sættes til component indgangen i mit TV. Herved overføres billede og lyd i god kvalitet. Herved kan de sættes i component indgangen og i audio input indgangen L-R.

Men tak for hjælpen.

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf kazzi » søn 19 jul 2009 15:29

Har et jackstick ved siden af min DVI engang bruger bare det normal kabel som følger med ps3en til lyden via det stik virker perfekt, du skal bare købe http://www.av-cables.dk/lydkabler/micro ... 87_da.html
og koster jo ingen penge.
kazzi
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Indlægaf Kehaan » tirs 21 jul 2009 21:34

Hej.

Men det som følger med til PS3 er det ikke et stik som går fra HDMI porten og ud til RCA kablet?

Eller er det et kabel som går fra AV multi indgangen?

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Kehaan » tirs 21 jul 2009 21:37

Hej.

Har lige kigget i denne http://www.playstation.com/manual/pdf/C ... 2.30_2.pdf

Der står det er et AV kabel i. OG hvis jeg køber det du linker til, så skal lyden vel bare i den. Og så kan jeg bruge HDMI->DVI som ønskes. Korrekt?

Tak igen.

For det med component er jo et analogt signal, og digitalt ville nok være bedre.

EDIT: Og er det den adapter der skal bruges når der er minijack, mener jeg?

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster