Forum

Stjålet PS4

Generelt snak om Playstation og services.

Stjålet PS4

Indlægaf hansen_acm » tirs 29 dec 2015 19:00

Jeg er i den situation at jeg har fået stjålet min PS4, og jeg ved ikke om der er noget vigtigt jeg skal slå fra inde på playstation network. Derudover kræver det en kode når man køber på storen på konsollen, for jeg tror jeg har haft tilmeldt mit kort til den. Kan man afmelde det uden at man skal have spærret kortet?
hansen_acm
Niveau 2
 
Indlæg: 126
By: København Ø


Re: Stjålet PS4

Indlægaf Erroneus » tirs 29 dec 2015 19:33

Surt :(

1. Ændre din kode til din PlayStation Netværk konto. Det gør du her: https://account.sonyentertainmentnetwor ... put.action
2. Fra samme side, kan du fjerne maskinen fra din konto ved at deaktivere den.

Der er ikke så meget mere du kan gøre. Hvis du har boksen hvor dens unikke serienummer står på, kan du muligvis få Sony til at blokere den fra PSN, men langt fra sikker om de gider gøre i sådan noget.

Går ud fra du har meldt det til politiet, så de har det i deres database over stjålne ting, hvis nu den skulle dukke op i en Gamestop eller lign.
Senest rettet af Erroneus tirs 29 dec 2015 19:35, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: Stjålet PS4

Indlægaf ikkNico » tirs 29 dec 2015 19:34

Erroneus skrev:Surt :(

1. Ændre din kode til din PlayStation Netværk konto. Det gør du her: https://account.sonyentertainmentnetwor ... put.action
2. Fra samme side, kan du fjerne maskinen fra din konto ved at deaktivere den.

Der er ikke så meget mere du kan gøre. Hvis du har boksen hvor dens unikke serienummer står på, kan du muligvis få Sony til at blokere den fra PSN, men langt fra sikker om de gider gøre i sådan noget.

Er du sikkwer på 2?
Jeg har en PS3 jeg ikke har adgang til mere, der er knyttet til min konto, og jeg kan ikke fjerne den.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Stjålet PS4

Indlægaf hansen_acm » tirs 29 dec 2015 20:47

Tak for hjælpen, jeg har fået nogenlunde styr på det. Jeg kunne godt deaktivere min PS4, men det kan man kun gøre en gang pr. 12 måneder. Den deaktiverede alt jeg havde tilknyttet min PSN konto. Jeg kunne også slette mit kort, så det skulle også være ordnet. Nu er det bare alt bøvlet med forsikringsselskabet. :/
hansen_acm
Niveau 2
 
Indlæg: 126
By: København Ø


Re: Stjålet PS4

Indlægaf Erroneus » tirs 29 dec 2015 21:40

ikkNico skrev:
Erroneus skrev:Surt :(

1. Ændre din kode til din PlayStation Netværk konto. Det gør du her: https://account.sonyentertainmentnetwor ... put.action
2. Fra samme side, kan du fjerne maskinen fra din konto ved at deaktivere den.

Der er ikke så meget mere du kan gøre. Hvis du har boksen hvor dens unikke serienummer står på, kan du muligvis få Sony til at blokere den fra PSN, men langt fra sikker om de gider gøre i sådan noget.

Er du sikkwer på 2?
Jeg har en PS3 jeg ikke har adgang til mere, der er knyttet til min konto, og jeg kan ikke fjerne den.

Deaktiver alt, men ja den fjerner så alt man har tilknyttet og man kan kun bruge funktionen en gang per 12 md.

hansen_acm: Super :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: Stjålet PS4

Indlægaf Hasani94 » ons 30 dec 2015 01:03

Hvordan gør man sådan, at maskinen skal spørge om en kode inden man køber, hvis man allerede har et dankort aktiveret? Det synes jeg nemlig ikke, at min plejer at gøre...
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Stjålet PS4

Indlægaf Erroneus » ons 30 dec 2015 02:02

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: Stjålet PS4

Indlægaf Hasani94 » ons 30 dec 2015 06:19

Erroneus skrev:Det kan du gøre på: https://account.sonyentertainmentnetwor ... put.action

Mange tak - Kendte ikke til denne funktion. Jeg lader ofte min nevø bruge min playstation, når han er på besøg. Denne funktion gør, at jeg føler mig lidt mere "tryg"! =D>
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Stjålet PS4

Indlægaf Vreki » ons 30 dec 2015 10:41

Hasani94 skrev:
Erroneus skrev:Det kan du gøre på: https://account.sonyentertainmentnetwor ... put.action

Mange tak - Kendte ikke til denne funktion. Jeg lader ofte min nevø bruge min playstation, når han er på besøg. Denne funktion gør, at jeg føler mig lidt mere "tryg"! =D>


Hvorfor laver du ikke bare en separat PSN konto til ham?
Der er så mange ting der kan gå galt når man lader andre bruge ens konto, både teknisk og socialt.

På mit system er der konti til alle i husstanden, og et antal faste gæste konti.
Der er selvfølgeligt stadigt password på alle indkøb. Tillid er godt, kontrol er bedre :wink:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster