Forum

Bedste HDMI kabel?

Generelt snak om Playstation og services.

Bedste HDMI kabel?

Indlægaf mummifar » ons 29 jul 2009 13:46

Hej. :)

Har netop bestilt min PS3, men har tvivlet lidt på Sonys officielle HDMI kabel ift. pris/kvalitet, og har derfor kigget lidt rundt men ikke fundet noget definitivt.
Derfor ville jeg høre her, om nogen kunne anbefale et HDMI kabel, som kan overføre 1080p og en ORDENLIG lyd over 2-2,5 meter?

Lad venligst være med at linke til Google osv., jeg søger jeres personlige erfaringer nu! :wink:
På forhånd tak. (:
mummifar
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf Abildtrup » ons 29 jul 2009 13:57

Køb et billigt.
Erfaringen siger mig, at når det ikke er længere, ja så er de alle lige gode.

Sørg dog for at det er forgyldt.
Jeg har hørt om flere, der har alm. HDMI kabler, der er begyndt at irre.

Det er først når du kommer op i over 6 meter, at man siger, at der er forskel.
Om der er, ja det skal jeg ikke kunne sige.

Gav selv 650,- for et på 10 meter til projektoren.
- Og det virker perfekt, til trods for at prisen siger, at det burde være noget juks...

Så der er ingen grund til at betale mere, bare fordi SONY navnet står på.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Indlægaf FunteXDK » ons 29 jul 2009 14:06

MIN personlige erfaring siger mig at når du ikke skal have et kabel der er længere... så er kvaliteten ikke så vigtig igen... Jeg havde selv i supra hdmi kabel (Efter min mening de bedste kabler man kan få) men da jeg havde et andet liggende fra aldi til 200 kr. som fungere præcis lige så godt solgte jeg mit supra kabel igen....
Jeg kunne ikke mærke/se/høre nogen forskel på de to kabler.

Dog siges der at hvis det er over længere afstand har kvalitet og pris sammenhæng...
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf fengis » ons 29 jul 2009 14:08

Jeg har det officielle SONY HDMI kabel. Men jeg købte det kun pga. jeg ikke havde et derhjemme, og så var det det eneste de have i FONA den dag. Købte det ikke pga. der var forskel i ydelse. Så køb du bare det billigste du nu kan finde. Men vil dog råde dig til at lade være med at bruge dit tv's højttalere, og købe dig et par gode højttalere, evt. Surround Sound, det giver en helt anden spiloplevelse.
Yndlingsspil: Uncharted 1 og 2
fengis
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf yess » ons 29 jul 2009 14:13

Som de andre siger køb det billigste.
Har selv 2 til 450kr og 69kr, 2,5 m. samme kval. på begge...
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Re: Bedste HDMI kabel?

Indlægaf TuXX » ons 29 jul 2009 14:16

mummifar skrev:Derfor ville jeg høre her, om nogen kunne anbefale et HDMI kabel, som kan overføre 1080p og en ORDENLIG lyd over 2-2,5 meter?


Det er nemt: Du finder bare det billigste kabel du kan finde som er 1080p 1,3a certificeret. Om det så koster 100,- eller 1000,- giver ingen forskel - kun på lommesmerterne :-)

Et godt kabel til prisen (gode stik og fin kabeltykkelse der ikke knækker bare du kigger på det) er Clicktronic. Bedre endnu Supra. Men du får altså ikke bedre billede og lyd på sådan nogle end på Harald's det billigste - blot en bedre samle og materialekvalitet.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Erroneus » tors 30 jul 2009 11:20

Det med HDMI kabler er testet mange mange gange og dyre deluxe gold ultra kabler er ikke andet end snyd. Hvis du skal trække 25 meter eller 50 meter, så jo så kan de helt billige godt stå af, selv om i nogle test er det lige omvendt, så køb et billigt kabel :) Der findes masser af shops på nettet som sælger gode billige kabler. Av experten, alle kabler, av cables osv.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf TuXX » tors 30 jul 2009 11:56

De billige kan nu også sagtens stå af ved 5 meter hvis du prøver at trække 1080p med hd lyd igennem. Især ved 10 meter og derover er det kritisk.

Men er der hul igennem så er der hul igennem - kvaliteten er den samme.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Player_2 » tors 30 jul 2009 18:36

Har altid bare købt det billigeste jeg har kunne finde..

Ser stadig skide flot og skarpt ud
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster