Forum

Splinterny PS3!

Generelt snak om Playstation og services.

Splinterny PS3!

Indlægaf mummifar » tors 30 jul 2009 00:38

Jeg får i morgen min PS3 ind af døren og vil selvfølgelig i gang med at spille, right away! :D

Men jeg tænker om der er nogen vigtige ting at tage hensyn til? Noget der skal indstilles eller ting jeg skal vide inden jeg begynder for alvor? :wink:
Skal jeg oprette en US eller EU konti?

På forhånd tak:D
mummifar
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf Abildtrup » tors 30 jul 2009 01:07

Opret til både US og EU. . .
Skal du handle, ja så er priserne generelt lavere på US store.
Og spillene virker på din europæiske konto uanset hvad,
Senest rettet af Abildtrup tors 30 jul 2009 01:15, rettet i alt 2 gange.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Indlægaf mummifar » tors 30 jul 2009 01:08

Abildtrup skrev:Opret til både US og EU. . .


Altså US til at hente alle de gode ting som EU ikke får, og EU til at spille online?
mummifar
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf Abildtrup » tors 30 jul 2009 01:10

Skal du handle, ja så er priserne generelt lavere på US store.
Og spillene virker på din europæiske konto uanset hvad, og du vil stadig kunne spille mod folk der har købt via EU store.

Dog skal du huske...
Spil købt i EU kan kun opdateres via EU store og Spil fra US kun fra den amerikanske store osv...

Så kommer der opdateringer, så husk at hente det rigtige
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Indlægaf SnoobyFly » tors 30 jul 2009 10:46

Når du oprettet din EU account så vælg et ordentligt PSN ID, da du ikke kan skifte det senere hen! :)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf pauzen » tors 30 jul 2009 11:08

Hvis du skal have installeret et open source-operativsystem såsom Yellow Dog Linux på dit system er det en god ide at formaterer/opdele din hdd fra starten. dette kræver 10GB.
Setup: SONY KDL-HX46-723 + SONY KDL-40W5500. + Sony BDP-S480 Blu-Ray Player + Denon 3808CI 7,1 + Dali Blue 7,1 + Benq 7700 HD projektor + 160" lærrede motoriseret + PS3-Fat 3.55-320GB + PS3-Slim 4.41 320GB + PSP-2004 8GB + XBOX 360 20 GB + Sony Xperia Z 2.3.5.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf xireuz » tors 30 jul 2009 11:27

pauzen skrev:Hvis du skal have installeret et open source-operativsystem såsom Yellow Dog Linux på dit system er det en god ide at formaterer/opdele din hdd fra starten. dette kræver 10GB.


Hvad kan man egentlig med Yellow Dog Linux? Altså ved godt at PS3 så kommer til at virke lidt som en almindelig computer, men hvis man nu fx allerede har en bærbar lige ved siden af sig er der så noget ekstra man kan med Linux på sin PS3?
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf MJDigital » tors 30 jul 2009 11:44

xireuz skrev:
pauzen skrev:Hvis du skal have installeret et open source-operativsystem såsom Yellow Dog Linux på dit system er det en god ide at formaterer/opdele din hdd fra starten. dette kræver 10GB.


Hvad kan man egentlig med Yellow Dog Linux? Altså ved godt at PS3 så kommer til at virke lidt som en almindelig computer, men hvis man nu fx allerede har en bærbar lige ved siden af sig er der så noget ekstra man kan med Linux på sin PS3?


Nææ :) Altså jeg har også min laptop ved siden at så vinder intet ved at have linux på min ps3. Ps3 bruges til spil ;)
MJDigital
Niveau 4
 
Indlæg: 648


Indlægaf pauzen » tors 30 jul 2009 12:05

Man kan f.eks installerer VLC player og CodecSys CE-10
http://translate.google.dk/translate?hl ... f%26sa%3DX
Setup: SONY KDL-HX46-723 + SONY KDL-40W5500. + Sony BDP-S480 Blu-Ray Player + Denon 3808CI 7,1 + Dali Blue 7,1 + Benq 7700 HD projektor + 160" lærrede motoriseret + PS3-Fat 3.55-320GB + PS3-Slim 4.41 320GB + PSP-2004 8GB + XBOX 360 20 GB + Sony Xperia Z 2.3.5.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf MJDigital » tors 30 jul 2009 12:33

pauzen skrev:Man kan f.eks installerer VLC player og CodecSys CE-10
http://translate.google.dk/translate?hl ... f%26sa%3DX


jaaa? og hvad så? :) Ps3 afspiller helt fint de fleste af mine formater fra min eksterne eller via streaming fra min laptop... Så ingen intet vundet..
MJDigital
Niveau 4
 
Indlæg: 648


Indlægaf Tiger-T » fre 31 jul 2009 01:37

Ikk for noget, men kan man også oprette en japansk konto.:-D
Tiger-T
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Indlægaf Abildtrup » fre 31 jul 2009 01:45

Tiger-T skrev:Ikk for noget, men kan man også oprette en japansk konto.:-D


Ja det kan man.
Der er masser af instruktioner til, hvordan man gør på nettet.
Jeg brugte en adresse på en amerikansk bar i Japan og vupti.

Men Storen er svær nok at guide rundt i, da den er 100% på japansk.
Man lærer dog hurtigt hvordan tegnene for GRATIS ser ud ;)
Og heldigvis er siden lavet, så der står eks. DEMOS på en mappe et sted derinde.
Og så er man jo på rette vej.

Du kan kun handle med PSNkort derinde - og det har vi jo ikke herhjemme endnu.

Der er dog ikke meget at komme efter spilmæssigt, da de fleste af spillene også er på japansk.


PS. Du kan for eksempel oprette en engelsk account også. De har deres egen Store også.
Hong Kong, Tyskland og et par stykker mere har vist også...
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Indlægaf Dummiz » fre 31 jul 2009 02:24

Nu skal i jo ikke forstyrre ham mere end højst nødvendigt.. ;)

mummifar : Hvis det er din første PS3 og ikke har prøvet den før så syntes jeg du skal holde dig til at få sat den op til dit TV og nøjes med at lave en EU konto ;)

Så kan du altid rode dig ud i LINUX systemer og Japansk,US kontoér når du har fået "Følelse" med maskinen og har lært den at kende :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Abildtrup » fre 31 jul 2009 03:23

Har han tænkt sig at bestille spil fra f.eks. gamehubs eller billigbiksen secondspin,
ja så er det nu en meget god idé ihvertfald at lave en US account også.

Held og lykke med maskinen
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 82 gæster