Forum

PS4 Pro - Impressions tråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Allanb » fre 11 nov 2016 08:14

Min Pro er på niveau med min cuh-1200 model. Hvilket er ok for mig, men der er lidt støj fra drevet og blæser under load..
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » fre 11 nov 2016 08:47

Jeg syntes de fleste, som har haft både slim, pro og den gamle udgave, siger at den lige så lydløs som slim når den ikke laver noget eller i rest mode. Og i spil ligger den sig imellem den gamle model og slim udgaven, hvilket lyder meget sandsynligt når man tænker på at Pro udgaven bruger dobbelt så meget watt som slim udgaven og har langt over dobbelt så meget ydelse.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 11 nov 2016 09:47

støj .. hmm ja, man kan da godt høre den hvis lyden skrues ned :) Synes den er mere stille end min Launch model, som i forvejen var acceptabel, så lige den korte tid jeg har brugt den er jeg ganske tilfreds.

Dog synes jeg at det er svært at se nogle forskel på normal og Enriched Visuals Mode som er at finde i Rise Of The Tomb Raider når man bare køre 1080P
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » fre 11 nov 2016 10:50

Slimjay DK skrev:...Dog synes jeg at det er svært at se nogle forskel på normal og Enriched Visuals Mode som er at finde i Rise Of The Tomb Raider når man bare køre 1080P


Det lyder ikke så positivt. Hvordan med enriched vs 4k? Spiller det p.t på pc i 1080p/60 (alt på high) og sikke et fremragende spil.. gameplay mæssigt er det bedre end Uncharted 4.

Slim har du ellers prøvet Ratched & Clank? :mrgreen:

Mht. støj så udgiver min en del resonans, så skal ud og købe gummi-fødder - et eller andet sted :?
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Abildtrup » fre 11 nov 2016 11:00

Min er ret lydløs indtil videre.
Jeg har fra start af sat "fødder" på, da hylden den står på, er spændt fast med en skrue (VM-S1),
der sidder, så konsollen ville stå og vippe. Så det kan da være, at det er det der tager det.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » fre 11 nov 2016 11:07

Jeg ville jo rigtig gerne teste HDR på PS4 Pro, og havde egentlig tænkt mig at bruge Netflix til en test, men jeg kan slet ikke finde indhold med HDR. Har de ikke opdateret app'en endnu? Marco Polo og Daredevil m.fl som jeg ved er med HDR står nævnt som almindelig 4K, og min skærm skifter heller ikke til HDR settings, som den ellers automatisk gør. FIFA 17 har ikke HDR support endnu, så ville blot teste effekten på Netflix. Hmm...
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf dksiam » fre 11 nov 2016 11:09

Har du det store netflix abonnement? Ellers kan man vidst ikke se hdr. Netflix skulle Desværre også have noget af det mest ligegyldige hdr.
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 11 nov 2016 11:20

Hvis du har et HDR-kompatibelt tv og Netflix-streamingabonnementet til 4 skærme, vises tilgængelige titler med HDR-logoet ud for deres beskrivelse.

Men hvis du kan se 4K netflix, så har du også et abonnement til 4 skærme ... :wink:

Der kan også godt være forskel på de HDMI indgange du har på TV'et ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Vreki » fre 11 nov 2016 11:46

Der er en dedikeret PS4 Pro reddit nu, hvor man bl.a. kan læse om folk der har diverse problemer med HDR, 4K, HDMI osv.
Ikke det at det er en total fiasko, der er bare ikke altid plug-n-play hvilket nok også skyldes manglende standardisering på området.
https://www.reddit.com/r/PS4Pro/

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om Sony mon spænder buen for højt ved at release to dyre produkter næsten samtidigt der begge kun er "nice-to-have", men ikke et must-buy.
De må have investeret en del penge i PSVR pg PS4 Pro.
Hvis reaktionen på begge to er "Det er da meget sjovt, men ikke noget jeg absolut må have" så er det nok skidt for de hellige aktiekurser.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » fre 11 nov 2016 11:53

Har læst mig frem til, at der kun er 4K support fra start i Netflix app'en. HDR kommer senere. Man kan nemlig se, som andre er inde på, hvilke titler der har HDR, men ikonet mangler nu - grundet den manglende support af HDR på nuværende tidspunkt. Lidt sløjt, at Sony i ser mindste ikke har sørget for at have de mest brugte spil og apps klar til HDR ved launch.
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf whc » fre 11 nov 2016 12:15

En rigtig god sammenligning her:



Imponerende i forhold til den første PS4, stort set samme strøm forbrug, men desværre støjer den også lige så meget som den første PS4. Det som er irriterende med tidligere PS4 er at det ikke kun er airflow man kan høre, men lyden af dårlig kuglelejere i blæseren, som udgiver en ubehagelig summen, sådan noget driver mig til vanvid, så tror jeg springer over.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » fre 11 nov 2016 12:17

Unklemac skrev:
Slimjay DK skrev:...Dog synes jeg at det er svært at se nogle forskel på normal og Enriched Visuals Mode som er at finde i Rise Of The Tomb Raider når man bare køre 1080P


Det lyder ikke så positivt. Hvordan med enriched vs 4k? Spiller det p.t på pc i 1080p/60 (alt på high) og sikke et fremragende spil.. gameplay mæssigt er det bedre end Uncharted 4.

Slim har du ellers prøvet Ratched & Clank? :mrgreen:

Mht. støj så udgiver min en del resonans, så skal ud og købe gummi-fødder - et eller andet sted :?


Jeg har ikke 4K, så det kan jeg ikke teste :) og nej jeg har ikke prøvet Ratchet da jeg ikke har det :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » fre 11 nov 2016 12:19

Så har jeg været heldig. Kan næsten ikke høre min Pro. Kun hvis den er i gang med at installere et spil, eller lige når spillet starter. Ellers skal jeg stikke hovedet helt ned til den, før end jeg kan høre den rigtigt.
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » fre 11 nov 2016 12:58

Slimjay DK skrev:
Unklemac skrev:
Slim har du ellers prøvet Ratched & Clank? :mrgreen:

Mht. støj så udgiver min en del resonans, så skal ud og købe gummi-fødder - et eller andet sted :?


Jeg har ikke 4K, så det kan jeg ikke teste :) og nej jeg har ikke prøvet Ratchet da jeg ikke har det :lol:


#-o troede jeg. Hvis du overvejer et 4K tv, så burde du ikke snyde dig for Ratched dog [-X

Kan se Komplett har sendt Watch Dogs 2, så hvis det kommer før release, skal jeg nok lige give mit indtryk af Pro versionen :)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » fre 11 nov 2016 13:49

hanZen skrev:Har læst mig frem til, at der kun er 4K support fra start i Netflix app'en. HDR kommer senere. Man kan nemlig se, som andre er inde på, hvilke titler der har HDR, men ikonet mangler nu - grundet den manglende support af HDR på nuværende tidspunkt. Lidt sløjt, at Sony i ser mindste ikke har sørget for at have de mest brugte spil og apps klar til HDR ved launch.

Det er nu Netflix som skal sørge for det, det er dem som laver den app. Men Sony kunne måske have gjort mere for at skubbe på, så den HDR support var der. Vi det dog ikke om de har gjort det eller hvor meget eller lidt de har skubbet på :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster