Forum

PS4 Pro - Impressions tråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » lør 12 nov 2016 00:32

Nå jeg kommer ikke til at give gode erfaringer med almindelig tv, der blev snuppet et UE49KS7005 med hjem i dag, så nu er jeg både gået til 4K og HDR, så alt ser bare mega fedt ud ^^
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf dMITIj » lør 12 nov 2016 01:49

Personligt synes jeg min Pro larmer en del mere end min alm PS4, min PS4 sagde mere eller mindre ikke en lyd.
det skal dog lige siges at der er blevet skruet godt op for varmen her hjemme efter som det er blevet lidt koldt fra i går så det spiller nok også en del ind meeen.

Udover det er der ikke så meget at skrive hjem om endnu :-)
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » lør 12 nov 2016 09:19

Erroneus skrev:Nå jeg kommer ikke til at give gode erfaringer med almindelig tv, der blev snuppet et UE49KS7005 med hjem i dag, så nu er jeg både gået til 4K og HDR, så alt ser bare mega fedt ud ^^

Spiller ligeledes på en KS7005. Det er en fantastisk skærm, som sagtens kan måle sig med de endnu dyrere modeller rent billedmæssigt. Bare husk at opdatere firmware, da den seneste update retter/forbedre farverummet i forhold til HDR (før skulle man vælge 'indbygget' - nu skal man vælge 'auto'.
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf johnnid87 » lør 12 nov 2016 09:23

Jer med ks7005 - hvordan aktivere i game mode OG HDR?
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » lør 12 nov 2016 10:07

johnnid87 skrev:Jer med ks7005 - hvordan aktivere i game mode OG HDR?

Hvis du er i game mode, så aktiverer den automatisk HDR, hvis du ser/spiller materiale i HDR. Dog skal du selv skrue værdierne tilbage, hvis du skal spille alm igen, da der endnu ikke er en HDR game mode. Det vil typisk være backlight, kontrast og smart led, der skal ændres tilbage til de oprindelige ikke-HDR indstillinger. Vi kan håbe på, at Samsung kommer med en update, hvor der vil være en ekstra profil (HDR game mode) som man kan vælge. Men det taget ikke mange sekunder at ændre det frem/tilbage alt afhængig af, om du spiller/ser HDR materiale.
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf johnnid87 » lør 12 nov 2016 10:38

Jeg får bare ingen meddelser om at HDR bliver aktiveret
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » lør 12 nov 2016 10:50

johnnid87 skrev:Jeg får bare ingen meddelser om at HDR bliver aktiveret

Hvilket spil/indhold er der tale om?
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf enfen » lør 12 nov 2016 10:57

Slimjay DK skrev:Eller endnu mere hul ikke at benytte sig at GS tradein offer hvor man får 1500 kr for en 3 år gammel 500GB Launch model og kan gå hjem med en sprit ny pro for 1799,- :mrgreen:

Det var også fristende nok. Men som det er nu, har den ikke vist mig noget, der får mig til at rende ned i butikken.

Det er jo også muligt at sælge sin launch PS4, når tradein tilbuddet stopper. Gamestop giver vist 700,- for den. Så på DBA kunne man sikkert nok hive 1000-1200,-. Jeg overlever differencen, hvis jeg bliver fristet :)

PS.
Selvfølgelig er det ikke alle nuværende spil, der er ramt af dårligere performance. Heldigvis.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » lør 12 nov 2016 11:10

Jeg var også noget forvirret over det.

Sørg for du kører nyeste firmware, der ligger en nyere, 1507 er det vist, på Samsungs side, som man kan opdatere via USB. Som hanZen skriver, så vil den selv fange HDR, så ikke noget med at slå HDR+ til i dens indstillinger, den fælde faldt jeg i :)

Så hurtig guide, som jeg oplever det:
1. Hop over på din PS4, aktiver spil tilstand.
2. Indstil dine billede indstillinger til spil tilstand, det er som regel noget med at skrue lidt ned for baggrundslys, f.eks. til omkring 13 og smid skarphed på 20. Evt. slå dynamisk kontrast til lav.
3. Start HDR indhold op. Du burde få en besked at du nu kører HDR indhold, men jeg har også oplevet beskeden ikke kommer. Gå ind i din billede indstillinger, bemærk at du nu har et andet indstillingssæt, fordi du kører med en HDR profil. Det er i hvert fald det jeg oplever med nyeste firmware. Det er dog meget usynligt, den skriver ikke at man nu ændrer i en anden profil, det kan man håbe bliver lidt mere tydeligt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf susperia » lør 12 nov 2016 11:16

Erroneus skrev:Nå jeg kommer ikke til at give gode erfaringer med almindelig tv, der blev snuppet et UE49KS7005 med hjem i dag, så nu er jeg både gået til 4K og HDR, så alt ser bare mega fedt ud ^^

Så 4K har gjort en kæmpe forskel?
Jeg går og overvejer et 65-75" 4K tv, i håb om at det virkelig gør en stor forskel, med alt det 4K/HDR i snakker om.
Men jeg tror lige at jeg venter til black Friday, og så lader være at spille spil som har 4K/HDR support indtil at jeg får nyt tv.
Var der ikke en liste, hvor man kunne se hvilke spil som var forbedret på pro, og hvilken måde de var forbedret på?
susperia
Niveau 1
 
Indlæg: 60


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » lør 12 nov 2016 11:27

Jeg skal lige prøve nogle flere spil, for at komme med en ordenlig bedømmelse, men ud fra det jeg har set, så står det bare super skarpt med 4K. Det er ikke et hop ala PS2 til PS3 grafik, de nuværende spil er jo stadigvæk rigtig pæne i 1080p, men det står bare skarpt.
Specielt tekst på f.eks skilte og bygninger ser godt ud, kanter står mere skarpe, væk er de hakker man ofte ser på mange kanter, hvor der ikke er brugt god anti aliasing. Det betyder også objekter længere, væk f.eks. blade på træer ser bedre ud og der er ikke den der "flimmer", man ofte ser på objekter som er lidt langt væk.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » lør 12 nov 2016 12:34

johnnid87 skrev:Jeg får bare ingen meddelser om at HDR bliver aktiveret


På mit KS7005 skal jeg sætte hvilken HDMI port den skal lytte til om der kommer HDR signal.

Hvis læser du dette indlæg JohnniHD så sæt den til HDMI port 1 med "HDMI UHD Color" i menu på TV og din PS4 i HDMI port 1. Det virkede på min PS4 og Last of Us Remaster.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Lasse085 » lør 12 nov 2016 14:33

MrGlennDK skrev:Uk ;)


Amazon? For der ender prisen på 3150 ved endeskranken..
Lasse085
Niveau 2
 
Indlæg: 125
By: Bagsværd


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » lør 12 nov 2016 15:12

Unklemac skrev:
johnnid87 skrev:Jeg får bare ingen meddelser om at HDR bliver aktiveret


På mit KS7005 skal jeg sætte hvilken HDMI port den skal lytte til om der kommer HDR signal.

Hvis læser du dette indlæg JohnniHD så sæt den til HDMI port 1 med "HDMI UHD Color" i menu på TV og din PS4 i HDMI port 1. Det virkede på min PS4 og Last of Us Remaster.

Yes korrekt, den er vigtig at huske. Godt spottet :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Volpi » lør 12 nov 2016 16:16

Bilka harbdrn til 3099kr
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster

cron