Forum

80710102 DNS fejl på PS3

Generelt snak om Playstation og services.

80710102 DNS fejl på PS3

Indlægaf Kehaan » søn 09 aug 2009 23:11

Hej

Nogle som ved hvordan man løser 80710102 fejlen?

Nogle gange skal jeg bare teste connection så logger den fint på. Men når der kommer DNS fejl imens man spiller online bliver det lidt træls :)

Jeg har TDC HomeTrio pakken hvis det skulle hjælpe, og den router som fulgte med der.

Nogle som ved hvad der skal gøres?

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Erroneus » søn 09 aug 2009 23:42

Prøv at sæt dns manualt til at bruge opendns's
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf Kehaan » søn 09 aug 2009 23:43

Hej.

Det vil jeg prøve. Har set en har haft skrevet det før. Så har prøvet at sætte den til det. Vil prøve multiplayer igen imorgen, og vende tilbage hvis det ikke har virket/hvis det har.

Forsæt god aften.

Mvh Kehaan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf SnoobyFly » man 10 aug 2009 00:01

80710102- IP conflict , PS3 Cannot connect to the router with current IP information - Try rebooting your router

- Jeg har også oplevet denne fejl. Det hjalp mig at genstare min router. Tag strømstikket ud af routeren i omkring 5min. Derefter skulle det virke normalt igen :)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Kehaan » man 10 aug 2009 13:53

Hej.

Lige prøvet online igen. Dog giver den stadig DNS problem. Dog hvis jeg laver test af forbindelsen så virker det hele helt fint...

Ingen andre enheder har problemer med at komme på.

Vil prøve at kigge på routeren senere, når der ikke er andre som benytter det.

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf SnoobyFly » man 10 aug 2009 14:55

Kehaan skrev:Hej.

Lige prøvet online igen. Dog giver den stadig DNS problem. Dog hvis jeg laver test af forbindelsen så virker det hele helt fint...

Ingen andre enheder har problemer med at komme på.

Vil prøve at kigge på routeren senere, når der ikke er andre som benytter det.

Mvh Kehaan.


Det var også tilfældet hos mig. Det var kun PlayStationen, som havde problemer :P Men prøv det med routeren når du får tid - det skulle løse dit problem :)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Kehaan » man 10 aug 2009 15:07

Hej.

Vil jeg prøve. Nu har jeg dog prøvet en helt anden DNS, og har spillet omkring 1 time Fat Princess uden noget.. Så nu tager jeg lidt Killzone 2 online, og så må vi se.

Mvh Kehaan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Kehaan » man 10 aug 2009 15:17

Hej.

Den DNS virkede heller ikke. Prøver routeren seneren :)

Mvh Kehaan
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Kehaan » man 10 aug 2009 16:47

Hej.

Lavede lige en ny test af forbindelsen, og opdagede en tekst som er nede under der står følgende:

"Routeren i brug understøtter muligvis ikke ip fragmenter, og kommunikationsegenskaberne på noigle spil kan være begrænsede. For detaljer, kontakt venligt router levarandøren."

Nogen anelse hvad der betyder? :S

Mvh Kehaan.
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf Erroneus » man 10 aug 2009 18:05

Hvilken router har du? Mærke og model.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf SnoobyFly » man 10 aug 2009 21:00

Prøv nu bare det jeg foreslog :D Det virker altså 8)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf Memphis_1984 » tirs 11 aug 2009 21:41

Jeg har/havde præcis det samme problem. 80710102 DNS fejl.

Og jeg har også TDC's box med indbygget switch, router osv.

Jeg tror efterhånden at jeg har prøvet de fleste løsningsforslag, men intet har hjulpet. Nu har jeg prøvet at sætte min PS3 til routeren med alm kabel. Og det har end til videre hjulpet, har i hvert fald kunne game Killzone 2 online, uden at blive logget af omkring en time.

En lille google søgning viser også, at der er RIGTIG mange der har samme problem.

Mvh Memphis
Memphis_1984
Niveau 0
 
Indlæg: 34


Indlægaf Kehaan » ons 12 aug 2009 19:28

Hej.

Hmm tak for dit svar.

Jeg har nu prøvet næsten ALT. Reset af router, ændring af MTU, DNS, OpenDNS, åbning af porte, Anden Ip osv osv osv.

Intet held.

Jeg kan dog stadig chatte med en ven på min friendslist, selvom den giver DNS fejl på både internetbrowser og PSN store. Giver ingen mening...

Har ikke sat den til kabel, da routeren står ret langt væk fra mit værelse, så ville være lidt dumt at tage ledning hele vejen ind.

Mvh Kehaan.
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Indlægaf ebckbh » tors 13 aug 2009 21:42

hej kehaan

ved ikke om det kan hjælpe dig, men here it goes...

jeg har længe bøvlet med, begrænset forbindelse med både min 360'er og min ps3'er...

jeg kunne ikke chatte med mine venner eller connecte direkte med dem i spil. Havde dog ikke problemer med at spille mod alle mulige andre på nettet...

efter en masse søgen på nettet og samtalen med min internetudbyder, bestilte jeg en fast ip adresse.
Det løste mine problemer....så sætter du bare din router op med den faste ip og tjekker med din udbyder at alle porte er åbne :-)

Det er måske en mulighed...

E
Billede
ebckbh
Niveau 3
 
Indlæg: 233


Indlægaf ebckbh » tors 13 aug 2009 21:51

må hellere lige for god ordens skyld nævne, at når du tester din internetforbindelse, så skal du have NAT 2. Har du NAT 3, så får du meldingen..."Routeren i brug understøtter muligvis ikke ip fragmenter, og kommunikationsegenskaberne på noigle spil kan være begrænsede. For detaljer, kontakt venligt router levarandøren."
Billede
ebckbh
Niveau 3
 
Indlæg: 233


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster