Forum

To cross play or not to cross play?

Generelt snak om Playstation og services.

To cross play or not to cross play?

Indlægaf ikkNico » søn 25 jun 2017 18:06

Cross play mellem alle de store konsoller har være et rimeligt hyppigt emne i spil pressen de seneste 3-4 uger.

Jeg er selv stor tilhænger af dette, og jeg kan (som spiller) faktisk kun se plusser og ikke et eneste minus ved cross play mellem platforme. Forhåbentlig bliver det standard meget snart.

Det kræver ikke engang ekstra abonnementer, fx. XB Gold for non-eksklusive titler. Jeg har faktisk kun hørt at Minecraft kræver Live Sølv (gratis) abonnement, og det er tilsyneladende heller ikke særligt svært at få sat op, fx. er Psyonix så klar, at Jeremy Dunham kan få det op at køre med et enkelt telfonopkald

Gaming Bolt har smidt en interessant kronik op om emnet:
http://gamingbolt.com/sonys-stance-on-c ... nd-archaic

Uanset hvad, så tror jeg Sony skal passe på hvis PC (Steam), MS og Nintendo går sammen om cross-play (som standard), så kan Playstations samlede spiller grundlag hurtigt blive udkonkurreret (personligt skiftede jeg til PS for den væsentligt større spillerbase)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Erroneus » søn 25 jun 2017 18:22

De skal helt sikkert passe på, men jeg kan sagtens forstå de ikke er villig til at lade deres store brugerbase være en "gratis adgang" for konkurrenter. Som alting så er konkurrence godt og hvis det viser sig at have en negativ effekt på Sony's brugerbase, så skal de nok rette ind.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Muppetmilker » søn 25 jun 2017 21:00

ikkNico skrev:Cross play mellem alle de store konsoller har være et rimeligt hyppigt emne i spil pressen de seneste 3-4 uger.

Jeg er selv stor tilhænger af dette, og jeg kan (som spiller) faktisk kun se plusser og ikke et eneste minus ved cross play mellem platforme. Forhåbentlig bliver det standard meget snart.

Det kræver ikke engang ekstra abonnementer, fx. XB Gold for non-eksklusive titler. Jeg har faktisk kun hørt at Minecraft kræver Live Sølv (gratis) abonnement, og det er tilsyneladende heller ikke særligt svært at få sat op, fx. er Psyonix så klar, at Jeremy Dunham kan få det op at køre med et enkelt telfonopkald

Gaming Bolt har smidt en interessant kronik op om emnet:
http://gamingbolt.com/sonys-stance-on-c ... nd-archaic

Uanset hvad, så tror jeg Sony skal passe på hvis PC (Steam), MS og Nintendo går sammen om cross-play (som standard), så kan Playstations samlede spiller grundlag hurtigt blive udkonkurreret (personligt skiftede jeg til PS for den væsentligt større spillerbase)


Syntse cross-play er meget afhængig af hvilken type spil vi snakker om. Cross-play mellem PC og konsol i et fps spil, f.eks. ville jeg være det rene nedslagtning for pc spillerne.
Derimod kan man jo se i spil som rocket league at det kører ganske fantastisk med cross-play mellem de forskellige platforme.
Så længe at der ikke begynder at komme begrænsninger på PC udgaverne af spillene(primært fps begrænsninger) for at konsollerne kan følge med rent kompetetivt, så ser jeg cross-play kun som noget godt for gaming.
Men som sagt, visse spil genre er uden for rækkevidde, med mindre man har en fetish for at blive såkaldt "skull-fucked".
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg

+1

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Erroneus » søn 25 jun 2017 21:10

Det skal også siges at Sony faktisk tilbyder cross play med PC, de vil bare ikke lege med Microsoft og Nintendo, deres direkte konkurrenter. F.eks. har de cross play i Paragon og Rocket League med PC.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf enfen » man 26 jun 2017 08:35

Cross play i FPS spil mellem konsol og PC vil aldrig fungere optimalt.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Rytteren » man 26 jun 2017 12:09

Erroneus skrev:Det skal også siges at Sony faktisk tilbyder cross play med PC, de vil bare ikke lege med Microsoft og Nintendo, deres direkte konkurrenter. F.eks. har de cross play i Paragon og Rocket League med PC.


Og de gjorde det helt tilbage på ps3, blandt andet med DCUO og FFXIV. I øvrigt ville MS slet ikke have nogen form for cross-play. Tiderne er skiftet..
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Erroneus » man 26 jun 2017 12:27

enfen skrev:Cross play i FPS spil mellem konsol og PC vil aldrig fungere optimalt.

Så er det godt der er andet end FPS :o :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+2

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf weissmuller » man 26 jun 2017 15:11

platforme har ikke brug for crossplay - det enkelte spil kan have det - Microsofts xboxlive login krav grænser til et slag under bæltestedet :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Redman DK » tirs 27 jun 2017 09:23

Enig i at crossplay er en positiv ting, men det skal også gøres ordentligt. Hvis jeg skal bruge et Live ID eller Nintendo ID for at kunne spille online på min PS4 kan de stikke det op et vist sted.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646

+2

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf ikkNico » tirs 27 jun 2017 16:45

Allerede i min Xbox dage, havde jeg en våd drøm om konsol cross-play med en dedikeret playliste til konsolkrig. Grønne titans for Xbox, Blå Titans for PS4 og Røde Titans for Nintendo, og så ellers alle hold mod alle 8)
(Xbox spillere ksn selvfølgelig kun spille i grønne titans, PS4 i blå osv)

Det ville give konsolkrigen en helt dimension


Redman DK skrev:Enig i at crossplay er en positiv ting, men det skal også gøres ordentligt. Hvis jeg skal bruge et Live ID eller Nintendo ID for at kunne spille online på min PS4 kan de stikke det op et vist sted.

Tror godt du må skrive i røven herinde :mrgreen:

Enig, det skal selvfølgelig være uden badutspring og behov for ekstra konti og/eller betalinger, og det kan tydeligvis lade sig gøre. Som Dunham siger om Rocket League:
“We run our own servers. We run our own matchmaking. None of the platforms are aware of what’s going on in the other’s ecosystem. We control all that.”

Kilde i den første post
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Rytteren » ons 28 jun 2017 23:30

Hvordan kommer cross-platform matchmaking til at virker? Dette er jo ikke noget der f.eks. er i rocket league (hvilet gør, jeg ikke kan spille med mine venner på pc. Kun fremmede ...)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf ikkNico » tors 29 jun 2017 10:10

Du tænker på parties?
Fisk, jeg har intet fundet på det (og jeg har søgt som en gal). Tilsyneladende havde MS et api til cross play klar allerede sidste år, men om det også omfatter party og chat ved jeg ikke. Man kan jo sagtens lave in-game chat, som i COD, men venner vil selvfølgeig helst sidde i party med venner.

Matchmaking vil fungere ligesom alle andre online spil. Spillet søger efter en lobby til dig, og med en større spillerpulje er der også en bedre chance for at få "lokale" spillere, fx. Titanfall 2 er så dødt online, at det ikke er unormalt at blive matched med spillere fra Rusland, Portugal, England og Italien i samme kamp
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Rytteren » tors 29 jun 2017 14:29

Jamen i nogle spil kan jeg spille ned mine venner. På ps4/pc crossplay i rocker league er det ikke muligt for mig at skræddersy en oplevelse med mine venner på tværs af platforme. Indtil det er løst, så er crossplay ligegyldigt (er selvfølgelig ikke et problem i spil som ffxiv online, hvor man bare mødes x lokation.)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf ikkNico » lør 23 jun 2018 00:15

I stedet for at starte en ny tråd, så graver jeg denne her op. Rigtig fin artikel fra playstationlifestyle omkring cross-play, og hvorfor Sony bør sige ja. Lang, men god.

http://www.playstationlifestyle.net/201 ... ross-play/

Jeg tror at uanset om Sony vil det eller ej, så er cross play kommet for at blive, og det bliver stort, så det er nu man skal hoppe på.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: To cross play or not to cross play?

Indlægaf Erroneus » lør 23 jun 2018 09:39

Og de har fuldstændig ret. Folk der spiller på flere platforme, vil vælge at købe deres ting til f.eks. Fortnite på en profil som ikke er bundet til PS4. Forhåbenligt opdager Sony's direktion det, men som vi ved, kan de være nogle stædige gamle herrer, specielt når deres platform er i føretrøjen.

Det bliver interessant om næste generation, så bliver det Microsoft der kommer til at spille på "4 the players", fordi det er i hvert fald ikke Sony som gør det pt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster