Forum

Ps3 Slim KØB??

Generelt snak om Playstation og services.

Ps3 Slim KØB??

Indlægaf PHybjerg » man 24 aug 2009 17:08

Hej derude!
Jeg får snart solgt min "fat" ps3 til fint beløb. Så nu går jeg og grubler rimelig meget over hvor den nye Slim kan købes :)
Hvis nogle har erfaringer med køb af konsol i udlandet vil jeg meget gerne høre hvordan det gik, og om det kan anbefales.
Shopto køre et slags tilbud hvor de sælger Ps3 Slim til £229.99 =1971.7kr eksl. fragt. Vil sige at det forholdsvis er billigt!! (et specielt pre-order tilbud)
PHybjerg
Niveau 4
 
Indlæg: 511


Re: Ps3 Slim KØB??

Indlægaf xireuz » man 24 aug 2009 17:30

PHybjerg skrev:Hej derude!
Jeg får snart solgt min "fat" ps3 til fint beløb. Så nu går jeg og grubler rimelig meget over hvor den nye Slim kan købes :)
Hvis nogle har erfaringer med køb af konsol i udlandet vil jeg meget gerne høre hvordan det gik, og om det kan anbefales.
Shopto køre et slags tilbud hvor de sælger Ps3 Slim til £229.99 =1971.7kr eksl. fragt. Vil sige at det forholdsvis er billigt!! (et specielt pre-order tilbud)

Det er nok det billigste du finder. De to jeg kender der har købt ps3 hos dem har ikke haft problemer. Fragten udgør omkring 250 kr.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Re: Ps3 Slim KØB??

Indlægaf PHybjerg » man 24 aug 2009 17:46

xireuz skrev:
PHybjerg skrev:Hej derude!
Jeg får snart solgt min "fat" ps3 til fint beløb. Så nu går jeg og grubler rimelig meget over hvor den nye Slim kan købes :)
Hvis nogle har erfaringer med køb af konsol i udlandet vil jeg meget gerne høre hvordan det gik, og om det kan anbefales.
Shopto køre et slags tilbud hvor de sælger Ps3 Slim til £229.99 =1971.7kr eksl. fragt. Vil sige at det forholdsvis er billigt!! (et specielt pre-order tilbud)

Det er nok det billigste du finder. De to jeg kender der har købt ps3 hos dem har ikke haft problemer. Fragten udgør omkring 250 kr.


Okay, fedt nok! :)
PHybjerg
Niveau 4
 
Indlæg: 511


Indlægaf PHybjerg » man 24 aug 2009 18:11

Hehe. Når jeg tilføjer Ps3 Slim til min Konto på shopto, står der at fragten koster 3,5£ som er : 30kr, det har jeg svært ved at tro på da det er en ret stor pakke som skal sendes Ha Ha :P
PHybjerg
Niveau 4
 
Indlæg: 511


Indlægaf crockett » man 24 aug 2009 18:18

Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf PHybjerg » man 24 aug 2009 18:21

crockett skrev:Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)


Når man køber en ny Playstation 3, får man garanti på 2 år, har jeg ihvertfal lige hørt fra en mate.

Jeg købte min PS3 "fat" på ebay i Tyskland, der fik jeg at vide at man kunne sende den til dansk reperation og man ikke skulle til at sende den ned til det Tyske land.

Jeg vil gå ud fra at dette er det samme i England.
PHybjerg
Niveau 4
 
Indlæg: 511


Indlægaf crockett » man 24 aug 2009 18:36

PHybjerg skrev:
crockett skrev:Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)


Når man køber en ny Playstation 3, får man garanti på 2 år, har jeg ihvertfal lige hørt fra en mate.

Jeg købte min PS3 "fat" på ebay i Tyskland, der fik jeg at vide at man kunne sende den til dansk reperation og man ikke skulle til at sende den ned til det Tyske land.

Jeg vil gå ud fra at dette er det samme i England.
Jeg kan så kun sige at jeg er blevet oplyst at Sony yder 1 års garanti, og ellers ombytter til samme pris som en ny koster, ca. 2.800,- Så jeg skal til i gang med forbrugerklagenævn og hele molevitten, forudsat selvfølgelig at jeg kan få oplyst hvad fejlen består i... Alt andet lige kan du næsten ikke stå ringere i udlandet hvor det IKKE er Nordisk Film der er distributør... Klaphatte!
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf PHybjerg » man 24 aug 2009 21:34

crockett skrev:
PHybjerg skrev:
crockett skrev:Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)


Når man køber en ny Playstation 3, får man garanti på 2 år, har jeg ihvertfal lige hørt fra en mate.

Jeg købte min PS3 "fat" på ebay i Tyskland, der fik jeg at vide at man kunne sende den til dansk reperation og man ikke skulle til at sende den ned til det Tyske land.

Jeg vil gå ud fra at dette er det samme i England.
Jeg kan så kun sige at jeg er blevet oplyst at Sony yder 1 års garanti, og ellers ombytter til samme pris som en ny koster, ca. 2.800,- Så jeg skal til i gang med forbrugerklagenævn og hele molevitten, forudsat selvfølgelig at jeg kan få oplyst hvad fejlen består i... Alt andet lige kan du næsten ikke stå ringere i udlandet hvor det IKKE er Nordisk Film der er distributør... Klaphatte!


Er det mig du kalder Klaphat? :roll: Eller er det Nordisk film og Sony?
PHybjerg
Niveau 4
 
Indlæg: 511


Indlægaf crockett » man 24 aug 2009 21:46

PHybjerg skrev:
crockett skrev:
PHybjerg skrev:
crockett skrev:Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)


Når man køber en ny Playstation 3, får man garanti på 2 år, har jeg ihvertfal lige hørt fra en mate.

Jeg købte min PS3 "fat" på ebay i Tyskland, der fik jeg at vide at man kunne sende den til dansk reperation og man ikke skulle til at sende den ned til det Tyske land.

Jeg vil gå ud fra at dette er det samme i England.
Jeg kan så kun sige at jeg er blevet oplyst at Sony yder 1 års garanti, og ellers ombytter til samme pris som en ny koster, ca. 2.800,- Så jeg skal til i gang med forbrugerklagenævn og hele molevitten, forudsat selvfølgelig at jeg kan få oplyst hvad fejlen består i... Alt andet lige kan du næsten ikke stå ringere i udlandet hvor det IKKE er Nordisk Film der er distributør... Klaphatte!


Er det mig du kalder Klaphat? :roll: Eller er det Nordisk film og Sony?
Det er naturligvis Nordisk Film! Jeg håber da ikke jeg har grund til at benævne dig sådan... Det er jo ikke ligefrem nogen kompliment... ;-)
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf UnrealPirate » man 24 aug 2009 22:44

PHybjerg skrev:
crockett skrev:Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)


Når man køber en ny Playstation 3, får man garanti på 2 år, har jeg ihvertfal lige hørt fra en mate.

Jeg købte min PS3 "fat" på ebay i Tyskland, der fik jeg at vide at man kunne sende den til dansk reperation og man ikke skulle til at sende den ned til det Tyske land.

Jeg vil gå ud fra at dette er det samme i England.


Der er INGEN garanti på f.eks. en ps3 i Danmark. Det du har er REKLAMATIONSRET. Dvs: i de 2 år du har, er det første år en formodningsperiode. Dvs. at i det første år, sker der noget af indefra kommende skader, så bliver den dækket. Det andet år skal DU SELV kunne påvise at du ikke var skyld i fejlen man at den havde været der fra starten af. En garanti er noget du får brug for hvis du ved et uheld endten taber maskinen eller hvad ved jeg, spilder en bajer ned i den. Så dækker den... ;-)
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Indlægaf Erroneus » tirs 25 aug 2009 08:08

Er den formodningsperiode ikke de første 6 måneder, også den periode man bare kalder garanti i normal tale.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf crockett » tirs 25 aug 2009 08:19

UnrealPirate skrev:
PHybjerg skrev:
crockett skrev:Belært af mine problemer med min PS3 der gik i udu efter 1,5 år og mine problemer med at få løst problemet, så tør jeg sq ikke købe en igen uden forsikring... ;-)


Når man køber en ny Playstation 3, får man garanti på 2 år, har jeg ihvertfal lige hørt fra en mate.

Jeg købte min PS3 "fat" på ebay i Tyskland, der fik jeg at vide at man kunne sende den til dansk reperation og man ikke skulle til at sende den ned til det Tyske land.

Jeg vil gå ud fra at dette er det samme i England.


Der er INGEN garanti på f.eks. en ps3 i Danmark. Det du har er REKLAMATIONSRET. Dvs: i de 2 år du har, er det første år en formodningsperiode. Dvs. at i det første år, sker der noget af indefra kommende skader, så bliver den dækket. Det andet år skal DU SELV kunne påvise at du ikke var skyld i fejlen man at den havde været der fra starten af. En garanti er noget du får brug for hvis du ved et uheld endten taber maskinen eller hvad ved jeg, spilder en bajer ned i den. Så dækker den... ;-)


Det er der så lidt delte meninger om... Ifølge købeloven har du to års reklamationsret, hvor du førhen havde ét år, hvor en fejl der opstår indenfor de første seks måneder formodes at have været til stede på leveringstidspunktet. Det tror jeg de fleste er klar over... :)
Hvad jeg blev oplyst af forretningens reparationsværksted var, at Sony yder 1 års GARANTI på deres produkter, indenfor hvilken periode f.eks. PS3 bliver ombyttet. Efter dette år er der nada at komme efter!
Som forbruger slår jeg mig ikke til tåls med en afvisning af min reklamation blot fordi laseren på min PS3 står af efter 1½ år. Såfremt fejlen ikke er forårsaget af inkorrekt brug af maskinen, så er det min intention at postulere at laseren er af dårlig kvalitet.

Uheldigvis er jeg ikke i nærheden af den største gamer herinde, hvilket igen betyder at min maskine ikke har kørt særligt mange timer i forhold til mange andre, der f.eks. bruger den hver dag. Det kan så være årsag til at laseren i min først er stået af efter halvandet år, og det er jo ret trælst... :roll:

Men, som tidligere nævnt, kræver det jo at man kan få oplyst hvad fejlen helt præcist består i, og det er tilsyneladende ikke let at få oplyst, eftersom serviceværkstedet åbenbart ikke engang har haft dyret skilt ad, men blot har tilbudt ombytning til anden maskine for kr. 2.800,-
Og det er for mig at se ikke tilfredsstillende. [-X
Men det må forbrugerklagenævnet så tage stilling til når jeg, måske, engang får den fornødne dokumentation fra værkstedet. :?
Senest rettet af crockett tirs 25 aug 2009 08:25, rettet i alt 1 gang.
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf crockett » tirs 25 aug 2009 08:23

Erroneus skrev:Er den formodningsperiode ikke de første 6 måneder, også den periode man bare kalder garanti i normal tale.


Jo, det hedder det sig i folkemunde, men Unreal har ganske ret i at det stadigvæk korrekt hedder reklamationsret. At mange butikker så stadig betegner et produkt som værende indenfor garantiperioden må så blot være til fordel for os andre? :wink:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf ADRIAN-DK- » tirs 25 aug 2009 10:08

En let gennemgåelse af købeloven:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Den er dog 3 år gammel, men så vidt jeg ved er der ikke kommet nogle ændringer siden?
Ps3
Xbox 360
Samsung 50''FullHD Plasma
Pioneer Sc Lx 81
B&W CM 1
____________________________________
ADRIAN-DK-
Niveau 0
 
Indlæg: 20



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Kimosabe og 86 gæster