Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » man 09 nov 2020 12:34

Det lyder godt hehe
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf j.rath » man 09 nov 2020 15:59

Jeg har i dag skrevet til Dustin for at høre status på min ordre. Jeg bestilte 18/9.

Hej xxx
Vi ved desværre ikke noget på nuværende tidspunkt. Skal vi tro tidligere releases af både PS3 og PS4 så melder Sony først noget ud i dagene op til release. Så snart vi ved noget vil vi opdatere på email hvornår man kan forvente at modtage sin ordre.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » man 09 nov 2020 17:41

Har også lige skrevet med coolshop de sagde de var sikre på der var en til mig så håber jeg : )
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » man 09 nov 2020 21:23

Slimjay DK skrev:


Jeg gjorde faktisk det samme, og fik ham til at slå ordren op, og han sagde at han ikke kunne se hvorfor jeg ikke skulle få en. Den stod stadig til levering 19/11 på min ordre. Men nu må vi se :shock:

Fik i bestilt i mens prisen var 3995 ,- ? Den steg jo kort tid efter til 4199 ,- i mens den stadig var på lager.


Nej. Jeg missede panikudsalget da der generelt blev åbnet for preodrers, så jeg var bare glad for at få chancen da de åbnede op igen også selv om det blev til 4200. :D

Meen nu sidder jeg og kigger lidt på mit setup herhjemme:
  • Surroundanlæg: Oldnordisk system indkøbt til den orginale Xbox: Kun optisk digtal indgang
  • Fjernsyn: Billig 4K skærm: Ingen optisk udgang
  • Og så læser jeg PS5 specs: Ingen optisk udgang. :^o

Det kommer vist til at stå på headset et stykke tid.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf thomsen83 » man 09 nov 2020 22:19

j.rath skrev:Jeg har i dag skrevet til Dustin for at høre status på min ordre. Jeg bestilte 18/9.

Hej xxx
Vi ved desværre ikke noget på nuværende tidspunkt. Skal vi tro tidligere releases af både PS3 og PS4 så melder Sony først noget ud i dagene op til release. Så snart vi ved noget vil vi opdatere på email hvornår man kan forvente at modtage sin ordre.


Den er bare svær at købe den der. For en DEL andre butikker er så småt begyndt at røre på sig. Jeg tror ganske enkelt ikke på at der bare dumper noget ind af døren lige pludselig. I min tid som butiksansat, fik vi altid vores bekræftelse en 7-14 dage forinden alt efter hvad der er tale om. Nu snakker vi om en af de mest eftertragtede lanceringer i nyere tid, og så self har Sony styr på alt.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BingoDK » tirs 10 nov 2020 11:13

Nu kan vi godt blive enige om at Dustin virker en smule suspekte her, men det virker desværre ikke til at Sony har styr på alt her..
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf thomsen83 » tirs 10 nov 2020 14:27

BingoDK skrev:Nu kan vi godt blive enige om at Dustin virker en smule suspekte her, men det virker desværre ikke til at Sony har styr på alt her..


Det er nok nærmere Nordisk Film som ikke har styr på det. De lande hvor Sony selv står for agenturet, er der styr på sagerne. Det giver dog stadig INGEN mening - at salgspunkerne ikke ved hvor mange de får her en uge før release/varerne skal sendes afsted.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BingoDK » tirs 10 nov 2020 14:33

Sorry, tænkte mere på at man kun har produceret nok konsoller til at dække 1 % af efterspørgslen..

Det er vel kun Dustin, der umiddelbart ikke virker til at have styr på hvor mange de får, ellers er det bare et skalkeskjul for at holde folk hen...
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » tirs 10 nov 2020 14:37

ahh hvor jeg bare elsker Dustin - specielt deres slogan "Har taget røven på folk siden 2005" - det er utroligt at de stadig kan få folk til at handle hos dem.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf j.rath » tirs 10 nov 2020 15:21

Jeg tror det er generelt der ikke er styr på det. Proshop skriver det samme på deres hjemmeside.

BEMÆRK VENLIGST!

Officiel udgivelsesdato for konsollen er 19/11 2020.

Vi kender endnu ikke antallet af konsoller, vi får leveret, ligesom vi heller ikke kender leveringsdato for disse.

Har du allerede bestilt konsollen, kan vi desværre ikke garantere levering i forbindelse med udgivelsen, grundet stor efterspørgsel. Så snart vi har mere information om leveringsdato, opdaterer vi din ordrestatus. Vi kan desværre ikke oplyse dig om din plads i ordrekøen.

Vi tager i øjeblikket ikke imod flere forudbestillinger. Vi anbefaler i stedet at benytte funktionen ”Modtag Notifikation” herunder. På den måde får du besked, når konsollen igen kan bestilles.

Jeg har netop modtaget følgende fra Dustin. Jeg krydser fingre, jeg har bestilt tidligt så forhåbentlig er der en til mig. Ellers skal jeg på jagt.

Tak for din bestilling af Playstation 5.

I øjeblikket har vi desværre ikke nøjagtige oplysninger om leveringstid for din ordre xxxx. Dette skyldes en ekstrem efterspørgsel på markedet, hvilket har ført til udfordringer med at betjene alle ordrer, der er ankommet.

Vi samarbejder med Sony og distributørerne for at afklare situationen, og du vil modtage en opdateret ordrebekræftelse, så snart disse oplysninger er tilgængelige.

Du kan også kontrollere din ordrestatus via Mine Sider.

Ordrer prioriteres i den rækkefølge, de er modtaget, men vi har desværre ikke i øjeblikket mulighed for at give mere specifikke oplysninger om leveringstiden.

Vi beklager situationen og vil give en opdatering, når vi har yderligere oplysninger.

Tak for tålmodigheden og fordi du handler hos Dustin.

Dustin
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf thomsen83 » tirs 10 nov 2020 15:26

Har osse lige modtaget ovenstående, den fra Dustin. Med sådan en mail kan de jo ligeså godt bare lade være. Det gør jo ikke nogen en skid klogere!
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Megajohn » tirs 10 nov 2020 16:05

Ovre på Xboxlife kan man læse, hvor stort et shitshow det har været med levering af Xbox Series X idag på releasedagen. Især hos Elgiganten.

Man frygter lidt det samme for PS5, hvor jeg desværre har forudbestilt min,
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tirs 10 nov 2020 16:12

BingoDK skrev:Sorry, tænkte mere på at man kun har produceret nok konsoller til at dække 1 % af efterspørgslen..

Hvis de kunne, så havde lavet mange flere. Men der er bare begrænset antal pladser på de fabrikker som skal spytte de nødvendige chips ud, specielt når det er de samme fabrikker som skal spytte chips ud til Xbox og AMD's egne cpu'er, grafikkort, nvidia's chips, mobile cpu'er osv.

Microsoft har haft samme problemer, det samme har AMD og Nvidia haft med deres lanceringer, det er bare umuligt at lave nok over en kort periode til at tilfredsstille hele verden ved lanceringen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 10 nov 2020 16:19

Erroneus skrev:
BingoDK skrev:Sorry, tænkte mere på at man kun har produceret nok konsoller til at dække 1 % af efterspørgslen..

Hvis de kunne, så havde lavet mange flere. Men der er bare begrænset antal pladser på de fabrikker som skal spytte de nødvendige chips ud, specielt når det er de samme fabrikker som skal spytte chips ud til Xbox og AMD's egne cpu'er, grafikkort, nvidia's chips, mobile cpu'er osv.

Microsoft har haft samme problemer, det samme har AMD og Nvidia haft med deres lanceringer, det er bare umuligt at lave nok over en kort periode til at tilfredsstille hele verden ved lanceringen.


Så vidt jeg har læst mig til er det vidst mangel på GDDR6 og GDDR6x der ihvertfald for Nvidias vedkommende skulle have givet problemer (Og ps5 og de nye xbox kører jo alle på GDDR6 så mon ikke det er samme historie)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » tirs 10 nov 2020 16:20

Megajohn skrev:Ovre på Xboxlife kan man læse, hvor stort et shitshow det har været med levering af Xbox Series X idag på releasedagen. Især hos Elgiganten.

Man frygter lidt det samme for PS5, hvor jeg desværre har forudbestilt min,


Elgiganten har vidst fået indført noget banebrydende, et Excel ark tror jeg det hed, til at styre pre-orders... så er resten op til Sony.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster