Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » tors 08 okt 2020 08:21

BizzyVaping skrev:
tue69 skrev:
Slimjay DK skrev:Så fik vi da set hvor SSD expansion var gemt, og at den interne SSD ikke kan skiftes da den sidder på motherboardet.

Der sidder 3 x SSD klodser på motherboardet, hvilket må betyde at de er 280GB stykket.


Er det omkring 2:50 I videoen?


Det man ser ved 2:50 er pladsen man selv kan smide en SSD i.

Det er ved ca 5:26 maskinens indbyggede vises


Korrekt, og de må selvfølgelig være 275GB stk , da den samlede hukommelse er 825GB :wink:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Slimjay DK » tors 08 okt 2020 08:35

Jeg synes de er lidt nærrige med USB porte.

Har man PS VR bruger man de 2 bag på. Så har du en enkelt i front sammen med en enkelt USB C.

De har sagt at spil der ikke nødvendigvis skal gøre brug af den hurtige SSD (PS4 spil) kan afvikles på en normal extern harddisk, og så røg den sidste normale port i front.

Så mangler der port til den trådløse Headset adapter. :roll:

Når man laver et design som PS5, så er det mig en gåde at man hos Sony synes at det er pænt at der hænger dongles eller andet ud af fronten mere eller mindre permanent. 4 x USB porte bag på og problem ville være løst, og så lade den USB C i front være, da den sikkert bruges til opladning af controller.

Det værd at bemærke at der ikke er en indgang til PS4 Kamera'et, men de har lovet at folk med PS VR kan få en gratis adapter, hvis man ikke vil smide penge efter det nye PS5 kamera.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tors 08 okt 2020 08:45

Enig, det havde været lækket med 4 porte på bagsiden. Jeg tror at jeg smider en USB hub på den, det burde være muligt med PSVR box'en og PSVR kameraet, hvor der ikke trækkes de store datamængder over den. Så man kan holde en port fri til en evt. harddisk på bagsiden, hvilket jeg dog aldrig har brugt på PS4, så måske det ikke bliver et problem for mig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » fre 09 okt 2020 10:23

Har haft en PS5 et års tid nu - og den fungerer udemærket som en varmeblæser :mrgreen:

Billede
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » fre 09 okt 2020 12:02

Kun 35 grader, der er sq køling på den :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » fre 09 okt 2020 18:15

Sony har afsløret hvilken PS4 spil der IKKE kan bruges PS5 og listen består af hele 10 spil :wink:

https://support.playstation.com/s/artic ... en_US&lan=

DWVR
Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
Just Deal With It!
Shadow Complex Remastered
Robinson: The Journey
We Sing
Hitman Go: Definitive Edition
Shadwen
Joe's Diner
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » fre 09 okt 2020 18:55

Erroneus skrev:Sony har afsløret hvilken PS4 spil der IKKE kan bruges PS5 og listen består af hele 10 spil :wink:

https://support.playstation.com/s/artic ... en_US&lan=

DWVR
Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
Just Deal With It!
Shadow Complex Remastered
Robinson: The Journey
We Sing
Hitman Go: Definitive Edition
Shadwen
Joe's Diner


Ja det var da en meget beskeden liste. Faktisk kun hitman go jeg ved hvad er derpå.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » fre 09 okt 2020 20:16

Jeg syntes der blev hoppet let og elegant over denne udtalelse:

Although many PS4 games are playable on PS5 consoles, some functionalities that were available on the PS4 console may not be available on PS5 consoles. In addition, some PS4 games may exhibit errors or unexpected behavior when played on PS5 consoles.
Before purchasing add-ons to play with your PS4 games on PS5 consoles, please try to boot and play your PS4 games on your PS5 console to see if you are happy with the play experience.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » fre 09 okt 2020 22:54

Jake242 skrev:Jeg syntes der blev hoppet let og elegant over denne udtalelse:

Although many PS4 games are playable on PS5 consoles, some functionalities that were available on the PS4 console may not be available on PS5 consoles. In addition, some PS4 games may exhibit errors or unexpected behavior when played on PS5 consoles.
Before purchasing add-ons to play with your PS4 games on PS5 consoles, please try to boot and play your PS4 games on your PS5 console to see if you are happy with the play experience.

Fordi det er en virksomhed, som spiller på den forsigtige side, så de ikke får retssager efter sig. Hvis de skriver "ALT VIRKER PERFEKT!", så lige så snart der er noget som ikke virker perfekt, så har den retssag efter sig, sådan virker verden desværre.

Hvad er Microsoft's kommentar til BC: "It’s our intent for all Xbox One games that do not require Kinect to play on Xbox Series X at the launch of the console." - Bemærk man bruger ordet "intent", så man lover ikke at alle ikke-kinect titler kan spilles, fordi så åbner man sig op for at blive sagsøgt.

Nu har tomme tønder på internettet skreget og skreget over PlayStation 5 bagudkompatibilitet først var 100 titler, så var det 1000, så var det nok de fleste, og nu viser det sig at det er alle undtaget 10, også PSVR titler. Så måske man skulle vente og se facts an, inden man bedømmer alt for hårdt ¯\_(ツ)_/¯
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » fre 09 okt 2020 23:16

Jeg er lidt ligeglad med backwards compatibility. Det tilføjer ikke nogen rigtig værdi for mig. (Men det er da fint det er der for dem der gider det)

Ghost of tsushima og the last of us 2 er umiddelbart det sidste fra denne generation jeg gider spille. I Tsushima er jeg i Akt 3, så det er snart gennemført. The last of us 2 er jeg ikke kommet i gang med.

Efter de 2 kommer jeg ikke til at røre et Ps4 spil igen.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » fre 09 okt 2020 23:20

Ang. save games:

"if you are a PS Plus member, you can also sync PS4 game saves on PS5 through cloud storage."

"Please note that the ability to transfer game saves between a PS4 version and a PS5 version of the same game is a developer decision, and will vary title by title for cross-generational games."

https://blog.playstation.com/2020/10/09 ... -answered/

BC betyder heller ikke det store for mig, men den her gang syntes jeg det er rart at BC er der, fordi jeg har en lille sjat PS4 spil som jeg mangler at få spillet, bl.a. Ghost of tsushima, Control, Death Stranding og Concrete Genie. Og så fordi jeg har en PSVR, som jeg gerne forsat vil bruge, og så er det rart det virker på PS5 :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » fre 09 okt 2020 23:40

Erroneus skrev:Ang. save games:

"if you are a PS Plus member, you can also sync PS4 game saves on PS5 through cloud storage."

"Please note that the ability to transfer game saves between a PS4 version and a PS5 version of the same game is a developer decision, and will vary title by title for cross-generational games."

https://blog.playstation.com/2020/10/09 ... -answered/

BC betyder heller ikke det store for mig, men den her gang syntes jeg det er rart at BC er der, fordi jeg har en lille sjat PS4 spil som jeg mangler at få spillet, bl.a. Ghost of tsushima, Control, Death Stranding og Concrete Genie. Og så fordi jeg har en PSVR, som jeg gerne forsat vil bruge, og så er det rart det virker på PS5 :)


Ja det er fint til de spil man lige mangler det sidste i, så man ikke behøver have flere maskiner stående. Jeg gad godt se en statistik over hvor mange der egentligt bruger det. Hvor mange der f.eks har spillet et spil fra den første xbox på xbox one X. (Jeg tvivler stærkt på det er noget der bliver brugt særligt meget tid på)

Der er i hvertfald for lidt timer i dagen til, at jeg gider bruge tid på de forældede titler.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Vreki » lør 10 okt 2020 00:01

Slimjay DK skrev:Jeg synes de er lidt nærrige med USB porte.

Har man PS VR bruger man de 2 bag på. Så har du en enkelt i front sammen med en enkelt USB C.

De har sagt at spil der ikke nødvendigvis skal gøre brug af den hurtige SSD (PS4 spil) kan afvikles på en normal extern harddisk, og så røg den sidste normale port i front.

Så mangler der port til den trådløse Headset adapter. :roll:

Når man laver et design som PS5, så er det mig en gåde at man hos Sony synes at det er pænt at der hænger dongles eller andet ud af fronten mere eller mindre permanent. 4 x USB porte bag på og problem ville være løst, og så lade den USB C i front være, da den sikkert bruges til opladning af controller.

Det værd at bemærke at der ikke er en indgang til PS4 Kamera'et, men de har lovet at folk med PS VR kan få en gratis adapter, hvis man ikke vil smide penge efter det nye PS5 kamera.


Vil det sige at PS5 kameraet er USB, og ikke det der unikke SONY-stik?
Selv om det kunne være smart med flere stik for at fremtidssikre så ser jeg det ikke som en stort problem.
Det er præcist det antal forbindelser jeg bruger i forvejen, nu bliver kamera-porten bare skiftet ud med USB.

Faktisk så har jeg altid haft mit PSVR sat til i fronten, det er kun sluttet til når jeg skal bruge det. Og det samme gælder egenligt med kameraet, det er heller ikke sat til medmindre jeg skal bruge det. Sonys lidt usmarte beslutning om automatisk at bruge den som mikrofon skræmmer lidt, jeg har overhørt for mange samtaler på den måde :-)
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » lør 10 okt 2020 00:12

Ja PS5 cam er USB, men bemærk du kan ikke bruge PS5 cam til PSVR. Der skal bruges en adapter sammen med PS4 cam, som bliver gratis. Pt. ukendt hvordan man præcis får den adapter.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Jake242 » lør 10 okt 2020 00:13

Erroneus skrev:
Jake242 skrev:Jeg syntes der blev hoppet let og elegant over denne udtalelse:

Although many PS4 games are playable on PS5 consoles, some functionalities that were available on the PS4 console may not be available on PS5 consoles. In addition, some PS4 games may exhibit errors or unexpected behavior when played on PS5 consoles.
Before purchasing add-ons to play with your PS4 games on PS5 consoles, please try to boot and play your PS4 games on your PS5 console to see if you are happy with the play experience.

Fordi det er en virksomhed, som spiller på den forsigtige side, så de ikke får retssager efter sig. Hvis de skriver "ALT VIRKER PERFEKT!", så lige så snart der er noget som ikke virker perfekt, så har den retssag efter sig, sådan virker verden desværre.

Hvad er Microsoft's kommentar til BC: "It’s our intent for all Xbox One games that do not require Kinect to play on Xbox Series X at the launch of the console." - Bemærk man bruger ordet "intent", så man lover ikke at alle ikke-kinect titler kan spilles, fordi så åbner man sig op for at blive sagsøgt.

Nu har tomme tønder på internettet skreget og skreget over PlayStation 5 bagudkompatibilitet først var 100 titler, så var det 1000, så var det nok de fleste, og nu viser det sig at det er alle undtaget 10, også PSVR titler. Så måske man skulle vente og se facts an, inden man bedømmer alt for hårdt ¯\_(ツ)_/¯


Sådan læser jeg det overhovedet ikke, jeg læser det som at de vil dække sig ind at det kan køre dårligere end på ps4 men at de faktisk ikke har en anelse om det. Faktummet er nok(imodsætning til tidligere) nu kører de med en emulator og de kan/har ikke gennemteste den ordentligt inden.

Jeg skal ikke kunne sige hvad ms gør, men jeg tror de har mere styr på baglæns kompatabilitet da de har gjort det før og har bygget deres software op til at det er en integreret del og sjovt nok nævner de ingen steder at xbox one spil muligvis vil køre ringere på series x/s end det vil på nuværende generation.

Så hut jeg visker. Så løste Sony bagudkompatabilitet på de første PS3’ere ved at have en PS2 inden i PS3’eren. Og da det blev for dyrt i længden... valgte de at producere den uden PS2 og så forsvandt bagudkompatabilitet. Så helt smarte har de sgu ikke altid været.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster