BizzyVaping skrev:Altså jeg kan da hører en smule, hvis jeg tager øret helt hen til maskinen, men vi snakker 10cm fra maskinen med lyden muted.
Fra den afstand og med lyden muted kan jeg da godt hører noget som lyder som en kombination af blæseren og GPU'en der arbejder, men det er vidst bare sådan Ps5en er.
Den er ikke 100% lydløs som xboxen eftersigende skulle være. Går dog ud fra når du nævner det, så er din vel som i mange af de videoer man ser på youtube, hvor maskinen næsten lyder værre end ps4?
Redman DK skrev:Min PS5 har også coil whine, det er ret slemt når jeg spiller Borderlands 3.
Redman DK skrev:Min er fra Coolshop.
Jeg har overvejet at skrive til dem og høre hvad der kan gøres. Det er nemlig en meget irriterende unaturlig lyd, jeg ville foretrække lyden fra en blæser.
Den er helt lydløs når jeg spiller PS4 spil.
klatzen skrev:Check evt om det er et løst klistermærke i blæseren. Der er flere videoer på YT omkring dette, da det godt kan lyde som coil whine og åbenbart også har været et problem på nogle Ps5'ere.
BigMou skrev:Redman DK skrev:Min er fra Coolshop.
Jeg har overvejet at skrive til dem og høre hvad der kan gøres. Det er nemlig en meget irriterende unaturlig lyd, jeg ville foretrække lyden fra en blæser.
Den er helt lydløs når jeg spiller PS4 spil.
Ja, jeg synes også, at det er meget sært, at den er lydløs, når man spiller PS4 spil. Man skulle tro, at God of War kræver lige så meget kraft som Astro's Playroomklatzen skrev:Check evt om det er et løst klistermærke i blæseren. Der er flere videoer på YT omkring dette, da det godt kan lyde som coil whine og åbenbart også har været et problem på nogle Ps5'ere.
Tak for tippet! Jeg har lige kigget, og det er ikke mit problem
BizzyVaping skrev:Det er nok noget med måden Ps5 kører baudkompatible titler.
I tilfældet med GodOfWar ville Ps5en så vidt jeg har forstået kører "Ps4 Pro Legacy Mode" og GPU'en kører dermed på samme MHz som Ps4 Pro, hvilket er 911MHz. Når Ps5 kører Ps5 spil har kører den en frekvens på 2,23 GHz/2233MHz
BigMou skrev:BizzyVaping skrev:Det er nok noget med måden Ps5 kører baudkompatible titler.
I tilfældet med GodOfWar ville Ps5en så vidt jeg har forstået kører "Ps4 Pro Legacy Mode" og GPU'en kører dermed på samme MHz som Ps4 Pro, hvilket er 911MHz. Når Ps5 kører Ps5 spil har kører den en frekvens på 2,23 GHz/2233MHz
Smart, det havde jeg ikke tænkt på. Men mon så Sony kan forbedre coil whine med en firmware update?
BizzyVaping skrev:
Det kan de 100% sikkert ikke desværre.
Det er strømmen som skaber vibrationer i coilen/kobbertråden som giver den lyd der kaldes coilwhine.
klatzen skrev:https://www.recordere.dk/2020/11/ps5-stoej-sony-benytter-forskellige-blaesere-med-forskelligt-stoejniveau/
Hvad tænker folk om dette?
Erroneus skrev:klatzen skrev:https://www.recordere.dk/2020/11/ps5-stoej-sony-benytter-forskellige-blaesere-med-forskelligt-stoejniveau/
Hvad tænker folk om dette?
At det er lidt ligegyldigt, når konsollen er så stille som den er, de 3db forskel når vi er nede omkring de lydniveauer som vi er, så har det ikke meget at sige. Men også, at der skal flere test til, for at få data man kan stole på. Jeg har fulgt med i debatten om den, og der er folk som siger deres maskine lyder en PS5 med blæser B, men de har blæser A.
Hvis det viser sig, at en af blæserne er mere stille end den anden, så kommer der helt sikkert et marked for den "rigtige" blæser, der så kan skiftes meget let, for dem som ønsker at arbejde i det.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster