Erroneus skrev:PlayStation har opdateret https://blog.playstation.com/2020/11/09 ... imate-faq/Does PS5 support VRR?
PS5 hardware supports Variable Refresh Rate (VRR) through HDMI 2.1. After a future system software update, PS5 owners will be able to use the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR
For dem som ikke kender til VRR, så er det en teknik der gør at skærmen ændrer HZ på skærmen efter spillet FPS. Det er brugbart til spil som ikke kan holde sin framerate, f.eks. spil der sigter efter 120FPS, men ikke helt kan holde de 120FPS. Når spil og skærm kører samme FPS/HZ, så opfanges det mere stabilt.
Nvidia har haft en tilsvarende funktionalitet igennem en del år, som de kalder Gsync. VRR er er en del af den officielle HDMI 2.1 standard, og kræver at tv'et understøtter det. Xbox understøtter allerede VRR og der har godt nok været lidt problemer med det her ved lanceringen af Series X, men det har mere været fordi tv producenterne skal have 100% styr på HDMI 2.1 standarden.
OmarE skrev:Er man sikker på at det her virker til PS5 når Elgiganten reklamere med det?
https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... lsrc=aw.ds
Erroneus skrev:OmarE skrev:Er man sikker på at det her virker til PS5 når Elgiganten reklamere med det?
https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... lsrc=aw.ds
Nej det ved man ikke og Elgiganten skulle have et spark i hovedet for det
Ud fra de udtalelser som Mark Cerny (arkitekten af PS5) har lavet, så burde WD SN850 og Samsung 980 Pro være hurtige nok, MEN man ved det ikke med sikkerhed pt., også fordi det drejer sig også om at den SSD der sidder i PS5 har nogle ekstra funktioner, som alm NVMe SSD'er ikke har, hvilket derfor kræver de er lidt hurtigere.
I øvrigt så kan den fås til 1599 hos Proshop, men jeg vil ikke anbefale at købe noget, før Sony har meldt ud hvilken virker. Og pt. kan man ikke engang smide noget i, fordi funktionaliteten med at udvide pladsen via intern M2 slot er ikke aktiveret pt.
Erroneus skrev:philipnielsen93 skrev:Lidt overraskende at de laver en fin fjernbetjening med dedikeret Disney+ knap på men appen er ikke engang opdateret til 4k endnu
Jeg lod mærke til der kom en opdatering til app'en her i dag, har du tjekket om Disney har fået det tilføjet nu?
Mener den nye udgave hedder 2.18
Har ikke fået sat login op på den, da jeg bruger Disney+ app'en i mit tv.
MrGlennDK skrev:Min ps5 gik i sort idag, blev tændt igen på maskinen der var en fejl på extren harddisk USB, så jeg fjernede den sikkert på ps5 menuen, indtil det bliver fixet..
Andre som har haft det problem?
Slimjay DK skrev:MrGlennDK skrev:Min ps5 gik i sort idag, blev tændt igen på maskinen der var en fejl på extren harddisk USB, så jeg fjernede den sikkert på ps5 menuen, indtil det bliver fixet..
Andre som har haft det problem?
Nope, min spinder fint endnu .
Megajohn skrev:Uden at tale for meget konsolkrigssnak, så er jeg da alligevel imponeret over, at ps5eren performer en anelse bedre end Series X, hvis man skal tro Digital Foundry. Jeg havde nok forventet det lidt omvendt. Ikke fordi det er så vigtigt , men det er da alligevel pudsigt, når den på papiret har færre kræfter end Series X.
Erroneus skrev:Jeg kan 100% sikkerhed sige dig at VRR ikke er slået til, det er pt. ikke understøttet, det er blevet testet rundt omkring. Og udviklerne kan ikke indbygge VRR support i deres spil, det skal understøttes af selve hardwaren. Tearing er betydeligt sværere at fange når man snakker oppe over 100 FPS, og så er det ikke tydeligt med COD's engine.
Digital Foundry har også selv været ude og sige at de er sikre på det er pga devtools som folk ikke har fået helt styr på endnu.Megajohn skrev:Uden at tale for meget konsolkrigssnak, så er jeg da alligevel imponeret over, at ps5eren performer en anelse bedre end Series X, hvis man skal tro Digital Foundry. Jeg havde nok forventet det lidt omvendt. Ikke fordi det er så vigtigt , men det er da alligevel pudsigt, når den på papiret har færre kræfter end Series X.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster