Forum

PlayStation VR 5 år

Generelt snak om Playstation og services.

PlayStation VR 5 år

Indlægaf Erroneus » tors 14 okt 2021 10:08

PS VR blev 5 år i går:

https://blog.playstation.com/2021/10/13 ... tation-vr/

"Starting in November, PlayStation Plus* members will get three PS VR bonus games for no extra charge. Stay tuned for more details in the PlayStation Plus update in the next few weeks."

Så 3 gratis PS VR spil på vej til PS Plus brugere.

Jeg tilsluttede tilfældigvis mit PS VR sidste weekend, første gang jeg har haft det på PS5 maskinen og det virker sq stadigvæk bare rigtig godt. Beat Saber er stadigvæk rigtig sjovt og jeg fik gennemført Psychonauts in the Rhombus of Ruin, som god optakt til Psychonauts 2.

Naturligvis kan man godt se at opløsningen på PS VR ikke kan følge med de moderne headsets, men for et 5 år gammelt headset er det stadigvæk super brugbart og sjovt med dybde effekterne.

Jeg er personlig meget spændt på PS VR 2, som jeg tror teknisk bliver rigtig fint, men det store spørgsmål er naturligvis hvor mange store spil der udkommer til det :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+2

Re: PlayStation VR 5 år

Indlægaf Kimosabe » tors 14 okt 2021 10:59

Jeg bliver også positivt overrasket hver gang jeg endelig får det taget frem. Men for mig er og bliver det mest en festlig gimmick når gutterne er forbi til lidt øl og hygge, end at jeg får brugt det alene. Dermed ikke sagt at jeg ikke glæder mig meget til at se hvad PS VR 2 kan, og det ender med ret stor sandsynlighed også i setuppet ved udgivelse :-)
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646

+1

Re: PlayStation VR 5 år

Indlægaf Megajohn » tors 14 okt 2021 16:39

Jeg er helt tosset med VR. Har et Quest 2 headset, der bliver brugt flittigt.

Synes nogle gange "flat gaming" virker så kedeligt, når man lige har haft et sindssygt immersive VR-spil igang. Half Life Alyx og Star Wars Squadrons kan anbefales.

Beat Saber er også bare genialt.

Har ikke haft et PSVR, så ser virkelig frem til PSVR2.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: PlayStation VR 5 år

Indlægaf Vreki » tors 14 okt 2021 20:56

Kimosabe skrev:Jeg bliver også positivt overrasket hver gang jeg endelig får det taget frem. Men for mig er og bliver det mest en festlig gimmick når gutterne er forbi til lidt øl og hygge, end at jeg får brugt det alene. Dermed ikke sagt at jeg ikke glæder mig meget til at se hvad PS VR 2 kan, og det ender med ret stor sandsynlighed også i setuppet ved udgivelse :-)


Det er lidt det samme problem for mig.
Jeg syntes stadigt det er fedt når jeg bruger det, men for det meste så gider jeg ikke rode med headset, kabler og controllers der mangler strøm når jeg vil spille.
Og endnu værre hvis det er et af de mere aktive spil hvor jeg også skal skaffe gulvplads først.

Så er det nemmere med et af de almindelige spil hvor jeg bare skal række ud efter en controller og sætte mig i sofaen.

Jeg vil heller ikke afvise at jeg trods det også skal have et PSVR2 når det engang kommer. Det er voldsomt fascinerende når man først får taget det i brug.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PlayStation VR 5 år

Indlægaf Megajohn » fre 15 okt 2021 08:50

Vreki skrev:
Kimosabe skrev:Jeg bliver også positivt overrasket hver gang jeg endelig får det taget frem. Men for mig er og bliver det mest en festlig gimmick når gutterne er forbi til lidt øl og hygge, end at jeg får brugt det alene. Dermed ikke sagt at jeg ikke glæder mig meget til at se hvad PS VR 2 kan, og det ender med ret stor sandsynlighed også i setuppet ved udgivelse :-)


Det er lidt det samme problem for mig.
Jeg syntes stadigt det er fedt når jeg bruger det, men for det meste så gider jeg ikke rode med headset, kabler og controllers der mangler strøm når jeg vil spille.
Og endnu værre hvis det er et af de mere aktive spil hvor jeg også skal skaffe gulvplads først.

Så er det nemmere med et af de almindelige spil hvor jeg bare skal række ud efter en controller og sætte mig i sofaen.

Jeg vil heller ikke afvise at jeg trods det også skal have et PSVR2 når det engang kommer. Det er voldsomt fascinerende når man først får taget det i brug.


Det er faktisk en af de barrierer Quest 2 har fjernet for mig. Det er trådløst via Wifi med PC'en (uden mærkbar latency), og holder strøm i ca. 6 timer, så det er faktisk bare at tænde PC'en og tage det på.

Ingen afhængighed af kameraer, sensorer og alt muligt andet. Og batterier i controllers har jeg skiftet ud én gang på et år.

Chippen i Quest 2 er også rigelig kraftig til f.eks. Beat Saber, så det spiller jeg direkte fra den uden en PC. Det er klasse uden ledninger eller noget som helst på. Vild fed frihed.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: PlayStation VR 5 år

Indlægaf Rena » fre 15 okt 2021 09:32

Håber PSVR2 er kompatible med gamle VR titler
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: PlayStation VR 5 år

Indlægaf Vreki » fre 15 okt 2021 16:41

Megajohn skrev:Det er faktisk en af de barrierer Quest 2 har fjernet for mig. Det er trådløst via Wifi med PC'en (uden mærkbar latency), og holder strøm i ca. 6 timer, så det er faktisk bare at tænde PC'en og tage det på.

Ingen afhængighed af kameraer, sensorer og alt muligt andet. Og batterier i controllers har jeg skiftet ud én gang på et år.

Chippen i Quest 2 er også rigelig kraftig til f.eks. Beat Saber, så det spiller jeg direkte fra den uden en PC. Det er klasse uden ledninger eller noget som helst på. Vild fed frihed.


Jo, Oculus har nogle smarte produkter.
Men deres tvungne facebook integration er et absolut no-go for mig, så dem kommer jeg ikke til at benytte :(
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster