Forum

PSN hacket igen?

Generelt snak om Playstation og services.

PSN hacket igen?

Indlægaf Maethiel » tirs 26 sep 2023 09:31

https://www.pushsquare.com/news/2023/09 ... ware-group

Faldt over denne her, på en anden hjemmeside. Tænkte det var fedt for folk at vide :)

Jeg har personligt selv været inde og slå 2-trins godkendelse til, for lige at være på den sikre side.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 924

Brugeravatar
+1

Re: PSN hacket igen?

Indlægaf HEADSTAR » tirs 26 sep 2023 12:38

Jeg så det godt men jeg tænket ikke så meget over det ud over at jeg tænkte at det har Sony styr på efter sidste hack. Men lad os da se hvad der sker.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2627

+1

Re: PSN hacket igen?

Indlægaf klatzen » tirs 26 sep 2023 13:09

2 factor all the way herfra også. Af skade bliver man typisk klog og efter jeg havde "indbrud" i min personlige mail lærte jeg det nok var meget smart at få 2 factor på alt vigtigt :D
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443

+2

Re: PSN hacket igen?

Indlægaf Erroneus » tirs 26 sep 2023 14:14

Der er ingen beviser for det. Kun tomme påstande fra en ukendt hackergruppe, at de skulle have hacket Sony. Ingen information om hvilken del af Sony. Den her gruppe siger de har hacket hele Sony, og har 6000 filer fra dem. Sony har naturligvis meget mere end 6000 filer liggende, og ud over det, så vil det være noget en bedrift at have hacket HELE sony, så der er nogle ting i deres påstande der lugter lidt.

2FA er altid godt at have på, men jeg tror ikke man skal være bekymret for at PSN er blevet hacket. PlayStation's sikkerhed er på et helt andet niveau i dag, hvor de bl.a. har gode belønninger til folk der melder sikkerhedshuller ind til dem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+2

Re: PSN hacket igen?

Indlægaf Vreki » tirs 26 sep 2023 19:40

Hvis de har bare lidt styr på det så er der slet ikke nogle passwords der kan hugges.
Det er snart mange år siden hvor man begyndte at gemme passwords på en måde så de slet ikke kan dekrypteres.
I stedet så kryptere man det indtastede password og sammenligner det med den krypterede version man har gemt i forvejen.

Så hav aldrig tillid til et system der kan sende dig dit password hvis du glemmer det :)
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster