Forum

Bytte til slim - forvirring!

Generelt snak om Playstation og services.

Bytte til slim - forvirring!

Indlægaf Jenslyn87 » fre 04 sep 2009 18:50

Hej alle!

Jeg har lige byttet min gamle PS3 til en slim, og det er jo en fin maskine, så jeg er godt tilfreds.

Hvad jeg til gengæld ikke er tilfreds med er, at jeg har været så dum ikke at skrive mine profilindstillinger ned, så jeg kan logge ind på den nye. Det er ikke noget problem ved min europæiske profil, som er linket til min egen mail, men min amerikanske kan jeg ikke huske noget om - hverken mail eller password. Mailen blev kun brugt til at oprette accounten.

Nu tænker jeg så i første omgang, om der er nogen måde at søge sig frem på? Mit navn står jo stadig korrekt i profiloplysningerne, så måske PSN har en database, hvor jeg kan finde frem til accounten? Eller på anden vis? Har ikke selv været i stand til at finde noget.

Hvis ikke det er tilfældet, så må jeg jo bare leve uden de ting, jeg har købt.

Så tænker jeg bare på, om eventuelle save-games, trophies og sådan linkes til éns profil, så jeg kan hente dem igen et sted? Eller er de simpelthen bare tabt, nu harddisken ikke er den samme?

Håber I vil være behjælpelige! Jeg var vist lige hurtigt nok ude med det bytte ;-)
Jenslyn87
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Indlægaf Stavut » fre 04 sep 2009 18:57

Nu er jeg hellere ikke selv sikker på det da jeg står i en lignende situation :O fik ikke backet min HD op, kunne dog heldigvis huske mit login info men ingen saves eller trofies da jeg mener de er bundet til maskinen :-/

Eneste problem for mit vedkommende er at jeg ikke fik "deaktiveret" mine PSN spil på min gamle maskine så jeg nu kun har 1 download tilbage.
Stavut
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Indlægaf Erroneus » fre 04 sep 2009 18:58

For det første, så linkes savegames ikke til din profil, så de er tabt.

Hvis du ikke kan huske den email som blev brugt, så kan du ikke gøre noget, den skal desværre bruges og man kan ikke genskabe den ud fra sit psn navn.

Det har vist gået lidt for hurtigt det der og så kan jeg anbefale dig at bruge et program som f.eks. Keepass til at huske emails, logins og passwords frem over.

Savegames skulle du naturligvis have taget backup af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf Erroneus » fre 04 sep 2009 19:01

Stavut skrev:Nu er jeg hellere ikke selv sikker på det da jeg står i en lignende situation :O fik ikke backet min HD op, kunne dog heldigvis huske mit login info men ingen saves eller trofies da jeg mener de er bundet til maskinen :-/

Eneste problem for mit vedkommende er at jeg ikke fik "deaktiveret" mine PSN spil på min gamle maskine så jeg nu kun har 1 download tilbage.


Savegames er ikke bundet til maskinen for de fleste spil, det er kun få enkelte som Killzone 2 og Fight Night Round 4, hvilket er dybt dybt latterligt, fordi man kan INTET gøre for at rykke det savegame med over på en ny maskine.

Du har 5 downloads, så du burde have 3 tilbage nu, medmindre du har haft flere konsoller.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf Jenslyn87 » fre 04 sep 2009 19:05

Hvordan tager man backup af savegames på en PS3? Det havde jeg med garanti gjort, hvis jeg vidste, at man kunne...

Kan man bare fyre en USB-pen i den eller noget?
Jenslyn87
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Indlægaf Stavut » fre 04 sep 2009 19:12

Erroneus skrev:
Stavut skrev:Nu er jeg hellere ikke selv sikker på det da jeg står i en lignende situation :O fik ikke backet min HD op, kunne dog heldigvis huske mit login info men ingen saves eller trofies da jeg mener de er bundet til maskinen :-/

Eneste problem for mit vedkommende er at jeg ikke fik "deaktiveret" mine PSN spil på min gamle maskine så jeg nu kun har 1 download tilbage.


Savegames er ikke bundet til maskinen for de fleste spil, det er kun få enkelte som Killzone 2 og Fight Night Round 4, hvilket er dybt dybt latterligt, fordi man kan INTET gøre for at rykke det savegame med over på en ny maskine.

Du har 5 downloads, så du burde have 3 tilbage nu, medmindre du har haft flere konsoller.


Ah troede kun det var 5, takker for oplysningen :)
Stavut
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Indlægaf Stavut » fre 04 sep 2009 19:20

Jenslyn87 skrev:Hvordan tager man backup af savegames på en PS3? Det havde jeg med garanti gjort, hvis jeg vidste, at man kunne...

Kan man bare fyre en USB-pen i den eller noget?


Fik lige googlet det og ser mega nemt ud, fortryder lidt jeg hellere ikke gjorde det men så husker jeg det vel til næste gang. Her er linket hvis det er noget du kan bruge :)

http://www.tech-recipes.com/rx/2570/ps3 ... ave_files/
Stavut
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Indlægaf Erroneus » fre 04 sep 2009 20:11

Ja det er meget simpelt, i med en usb pen og så bare over på dem med den :)

Det er også en god ide altid at have, hvis nu ens harddisk står af eller lign.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf Jenslyn87 » fre 04 sep 2009 21:51

Danke!
Jenslyn87
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Indlægaf ShadowFlameDK » fre 04 sep 2009 23:32

Det er desværre ikke alle spil det kan lade sig gøre på fx. Killzone kan det ikke
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 94 gæster