Forum

Hvad sker der for min playstation?

Generelt snak om Playstation og services.

Hvad sker der for min playstation?

Indlægaf KKStoklund » ons 21 okt 2009 23:44

Hejsa.

Nu har jeg haft min trofaste PS3 60 GB konsol i godt og vel 2 år men det er som om den ikke rigtig kan læse Blu-ray diske længere. Når jeg sætter et PS3 spil i kan jeg spille i lidt tid (det er lidt forskelligt hvor lang tid, oftest 15-30 min.) inden den ligepludselig bare fryser. Det samme gælder med Blu-ray film. Når den så er frosset fast og jeg prøver at slukke og tænde den igen og starte spillet eller filmen op igen fryser den bare med det samme igen. Den skal lige have en ordentlig lang pause inden den kan starte spillet eller filmen op igen og så går der ellers bare igen de der 15-30 minutter inden den fryser igen.

Det skal lige siges at den har ingen problemer overhovedet med at læse DVD film, den er aldrig frosset ved at afspille en DVD og man kan også sagtens bruge alle dens andre funktioner. Kan også sagtens spille PS3 spil der ligger på harddisken.

En af mine venner sagde til mig her den anden dag noget om at den nye firmware opdatering skulle lave lort i ens PS3 så den havde svært ved at læse nogle diske og sådan. Passer det? kan det være det der er galt?

Mvh
KKStoklund
KKStoklund
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Erroneus » tors 22 okt 2009 00:18

Det lyder som om at blu-ray laseren i drevet er defekt. Jeg vil nok tage fat i Sony og høre hvad det vil koste at få fixet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf c-storm » tors 22 okt 2009 07:54

Hvor og hvornår har du købt den?
Det er nordiskfilm som skal ordne den, og hvis den falder inden for enten garanti eller reklamation for du højst sandsynlig en ny maskine, de vil typisk ikke reparere din gamle.

Hvis det er i EBGames/Gamestop du har købt den, og du stadig har reklamation vil du kunne gå hen og få den byttet til en 60gb, brugt, maskine. De vil så give dig ½ års garanti og 2 nye års reklamation.

Hvis du hverken har garanti eller reklamation, så sucks det for dig.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » tors 22 okt 2009 10:59

lyder som fejlen 80010514.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf KKStoklund » tors 22 okt 2009 11:46

Min reklamation er desværre udløbet.. Hvad er fejlen 80010514 ???
KKStoklund
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf KKStoklund » tors 22 okt 2009 21:11

Nå nu døde min playstation sku helt.. Så må jeg ud og købe en ny, jeg har kigget lidt på ps3 slim modellen.. Jeg skal til Canada om 2 måneder og har set på nettet at det er meget billigere at købe den derover. Er der nogen der ved om man kan spille danske ps3 spil på en ps3 der er købt i Canada?
KKStoklund
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Brofelde » tors 22 okt 2009 21:18

Spil er regionsfri, men aner desværre ikke om maskinerne er.. Ved ikke om NTSC vs PAL giver problemer
Mvh. Flemming Brofelde

Ekstern Blog | God don't want us, The devil fear us. See you in Valhalla!
Billede
Billede
Brofelde
Niveau 5
 
Indlæg: 864


Indlægaf Scubaghost » tors 22 okt 2009 22:26

Du får problemer med danske blu-rays..
Scubaghost
Niveau 4
 
Indlæg: 408


Indlægaf Ice_Hiboy » tors 22 okt 2009 23:28

yup og dvder også andet gøjl
Billede
Ice_Hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 411



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 100 gæster