Forum

reklamer i spil

Generelt snak om Playstation og services.

Reklammer i spil

Hold det langt væk fra mig
8
36%
fair nok, hvis det ikke gør noget ved gameplay og loadtid. elsker reklamer om hvordan noget kan blvie støre
10
45%
ligeglad, ligegyldigt, lige-et-eller-andet
2
9%
giv mig reklamer, koste hvad det vil, bare tilbudene ikke koster for meget
2
9%
 
Afgivne stemmer : 22

reklamer i spil

Indlægaf Rytteren » ons 11 nov 2009 07:09

ja vi ved jo godt at M$ are the devil. men reklamer kan meget vel blive en ting der kommer til at flyde rundt på psn og i ps3 spil.

Faldt over denne artikel (faldt.. måske nærmere snublet)

http://kokugamer.com/2009/11/10/microso ... g-screens/

nu har jeg ikke spillet Killing Floor, og ved som sagt ikke hvordan det hænger sammen. men kan huske at ventetiderne (mens spillet loadede) i wipeout blev længere, den gang de havde reklamer (hvilket de da måske har fået igen, lang tid siden jeg har spillet det).

hvordan, fellow pslifer, står i på dette punkt
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: reklamer i spil

Indlægaf Blodstrupmose » ons 11 nov 2009 08:35

Spændende emne.

Som udgangspunkt foretrækker jeg spil fri for reklamer. Men der er ikke noget galt med lidt productplacement, hvis det kan gøres elegant og er relevant i spil miljøet.

Åbenlys reklame vil jeg meget nødigt se gøre sit indtog i spil, så ender det med at loadescreens skal sælges på lige fod med reklameblokke i tv.

Samtidigt skal der gøres opmærksom på at et spil er reklamestøttet, det vil specielt være relevant i bilspil. Skræksenariet må være et spil ala Gran Turismo/Forza o.lign. hvori et bilmærke kan købe sig til en urealistik favorabel fremstilling af bilmodel og ydelse - det ville jeg meget gerne undgå :)
Blodstrupmose
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf Krisp » ons 11 nov 2009 09:43

Medmindre der er tale om gratis spil som BF Heroes og Quake Live, så bør der ikke være reklamer i spil IMO.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf andeo1707 » ons 11 nov 2009 09:59

Virksomhederne skal desværre hente deres penge og det kan de bl.a. gøre med reklamer. Eftersom jeg er overbevist om at vi ikke kommer udenom det så har jeg accepteret det, så længe det ikke påvirker mit spil ved fx længere loadtider og reklamer midt ude i ørknen hvor jeg sniger rundt med min sniper riffel :P fx. Det skal være skjult i omgivelserne så man lige bemærker det men ikke bliver forstyrret.
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf c-storm » ons 11 nov 2009 10:01

Der er reklamer i alle spil. Spørsmålet er bare hvilke reklame-metoder firmaet har valgt at bruge.
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Sevuz » ons 11 nov 2009 12:36

Det er okay, men det skal bare ikke være sådan at man er tvunget til at skulle se på det.

Spil som Bionic Commander er et godt eksempel. Pepsi og Nvidia advertising kan ses tit i spillet.

Reklamer skal de jo have lov til at have i deres spil, da de jo ejer ret til det. Så længe det ikke ødelægger vores spil oplevelse, er det fint med mig.
Steam tag: Sevuz

Billede
Sevuz
Niveau 3
 
Indlæg: 229


Indlægaf Joko » ons 11 nov 2009 17:32

Hvad menes der med "elsker reklamer om hvordan noget kan blvie [blive] støre"?
Kan du give et eksempel?
Joko
Niveau 3
 
Indlæg: 234



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster