Forum

PS3 Slim Problem

Generelt snak om Playstation og services.

PS3 Slim Problem

Indlægaf KKStoklund » lør 14 nov 2009 03:02

Hejsa.

Før havde jeg en gammel PS3 60GB som så holdte op med at virke, men nu er jeg den lykkelige ejer af en sprit ny PS3 SLIM 250GB :D ... Eller det troede jeg i hvert fald.

Da jeg satte min nye PS3 til mit Full HD fjernsyn kørte den i den laveste opløsning muligt dvs femhundrede-og-et-eller-andet-p.
Når jeg prøver at ændre opløsningen til 1080p går skærmen til amok. Først bliver skærmen bare sort og så kommer der en masse flimmer og ind i mellem et glimt af skærmbilledet. Sådan gør den i 30 sekunder hvorefter den så automatisk skifter tilbage til sidste anvendte opløsning.

Jeg kan sagtens sætte den på 720p og 1080i, men den vil bare ikke virke med 1080p.
Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet men har ikke været i stand til at finde en løsning på problemet. Nogen mener at det er mit hdmi kabel der er for dårligt, men er jeg ret sikker på at det ikke kan være det, da jeg sagtens kunne køre 1080p på min gamle PS3 med det samme hdmi kabel. Jeg har også prøvet at låne et par forskellige hdmi kabler af nogen venner og der er resultatet det samme.
Er der nogen der har samme problem og som evt har en løsning på problemet.

Mange tak :D

Mvh.
KKStoklund
KKStoklund
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Chaui » lør 14 nov 2009 10:39

Virker underligt, men normalt er det bare kablerne der er dårlige. Min cen købte en ps3 i blckbuster med orb hdmi kabel og fjernbetjening, men det lader til at de orb kabler ikke virker en skid, eneste opløsning det kunne trække var almindelig SD.

Men sør for det er ordentlige kabler du prøver med og ikke noget billigt lort til 100kr.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Ponduus » lør 14 nov 2009 10:43

Det er ligegyldigt med HDMI-kablerne, når man ikke trækker længere end nogle få meter. Hvis man trækker 10-15 meter, så har kvaliteten af kablerne noget at sige.

HDMI er jo digitalt, så er der hul igennem er der hul igennem.

@trådstarter: Har du mulighed for at prøve med et andet tv eller en anden Playstation?
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf MarkAall » lør 14 nov 2009 11:28

Måske du bare skulle tage ned i butikken og få den byttet? :) har ikke haft det problem med min 250 slim. Ud over den ikke er lydsvag hehe
Billede
MarkAall
Niveau 4
 
Indlæg: 350


Indlægaf Chaui » lør 14 nov 2009 13:57

Ponduus.

Der er skam forskel på kabler, og har du et Orbus kabel eller hvad de nu hedder fra Blockbuster, så smid det ad helvede til. som jeg sagde, så ville det kun vise SD for en af mine venner på hans sprit nye slim.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf xireuz » lør 14 nov 2009 14:06

Ponduus har ret. Når kablerne er korte kan alle HDMI kabler være med. Der er ingen forskel udover selve byggekvaliteten med stik osv. Men man kan selvfølgelig være uheldig og få et defekt kabel eller være kommet til at beskadige kablet indvendigt.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Ponduus » lør 14 nov 2009 16:07

Chaui skrev:Ponduus.

Der er skam forskel på kabler, og har du et Orbus kabel eller hvad de nu hedder fra Blockbuster, så smid det ad helvede til. som jeg sagde, så ville det kun vise SD for en af mine venner på hans sprit nye slim.


Det er et digitalt signal og er der hul igennem fungerer det - længere er den faktisk ikke. Det er kun over længere ledningstræk at prisen kan være afgørende, men det er så 10-15 meter man snakker om.

Jeg kører fx med et billigt kabel fra Harald Nyborg på godt 2 meter. Det viser uden problem 1080P.
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Chaui » lør 14 nov 2009 16:32

er ikke i tvivl om de billige os kan virke, men er bare underligt at billige lort fra blockbuster kun viser SD men ikke HD.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Erroneus » lør 14 nov 2009 17:06

Dårligt / defekt kabel, det sker.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf KKStoklund » lør 14 nov 2009 18:34

Hvordan kan det være kablet når selv samme kabel uden problemer kørte 1080p på min gamle PS3?
KKStoklund
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf Ponduus » lør 14 nov 2009 19:25

Det er det skam heller ikke.

Du burde prøve at tilslutte din Ps3 til et andet tv, som du ved virker med en Ps3 tilsluttet.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Erroneus » lør 14 nov 2009 19:39

KKStoklund skrev:Hvordan kan det være kablet når selv samme kabel uden problemer kørte 1080p på min gamle PS3?


Min kommentar var til Chaui
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Indlægaf mrlenniboy » lør 14 nov 2009 21:13

men er bare underligt at billige lort fra blockbuster kun viser SD men ikke HD.



jeg arbejder i blockbuster og har selv købt mit orb hdmi kabel ved os og der er ingen problemer så tag ned og byt det. og virker det ikk så fortæl det som det er så kan du da få penenge retur :D
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Indlægaf mrlenniboy » søn 15 nov 2009 13:41

eller prøv og se om kablet virker ved din venners ps og gør den det så er det vel din ps2 slim der er problemet
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster