Forum

Ny i "PS land", overvejer køb af PSP Go

Generelt snak om Playstation og services.

Ny i "PS land", overvejer køb af PSP Go

Indlægaf Bjarksh » man 01 feb 2010 09:51

Hej derude PSlifere.
Jeg bevæger mig lidt på fremmet land her kan man godt sige :)
Som lille er jeg faktisk vokset op med PS 1 og 2, men da jeg blev ældre tog jeg mere og mere afstand fra alt der stod Sony på.
Men nu er jeg kommet af med min Nintendo for nogle år siden, og min Xbox er så småt på vej ud, fordi jeg simpelthen bruger for meget tid på den hehe, og også penge til spil.
Der står nu også Sony på min mobil, mit tv og mit surroundsound anlæg.

Jeg er også ejer af en DS lite, men syntes bare generelt ikke grafikken og spillele passer til min stil længere, bruger den for lidt iforhold til førhen.
Dog har jeg altid elsket bærbar gaming.

Jeg kom så her for et par uger siden til at prøve min kærestes lillebrors PSP, og nøj, hvor er det da egentligt en fin maskine. Den kunne jeg godt se mig med i fremtiden, når jeg får skudt min Xbox afsted.

Så er det så jeg vil høre jer derude, da jeg jo er helt grøn på det her område.
Er det en PSP eller PSP Go jeg skal vælge, eller skal jeg helt holde mig fra dem begge? - Og hvilke spil SKAL jeg bare eje der til?

EDIT: Hvordan er et forresten også med at der ikke er UMD i PSP Go?
Kan man stadig få alle PSP spil der til og sådan?

Bjarke
Bjarksh
Niveau 1
 
Indlæg: 91


Indlægaf BlackCloud_Z » man 01 feb 2010 12:37

Mener ikke man kan få alle spil til GO...... Kan dog anbefale Psp-3000, især hvis du har store hænder, så er GO'en RET lille......

Men en Psp-3000, hvis du vil bruge UMD ;) Desuden vejer den ingenting :D
Billede


Billede
BlackCloud_Z
Niveau 3
 
Indlæg: 227

Brugeravatar

Indlægaf c-storm » man 01 feb 2010 12:43

Hej Bjarke
PSP er en sej maskine. Valget mellem PSP og PSP Go er svært, men valget står egentlig mellem, om du vil købe dine spil digitalt, eller retail.

Hvis du ikke har noget i mod at hente og betale dem fra nettet synes jeg du skal nappe PSP Go.
Hvis du derimod hellere vil hente dem i din lokale butik, eller importerer dem så tag en "normal" PSP. Den er også billigere.
Lige netop når vi er ved emnet "import" så er der nemlig ikke rigtig nogen mulighed for at hente et US/JP spil til din PSP Go, da du opretter en konto på den, og den bliver så bundet til én butik. EU i dette tilfælde selvfølgelig.

Mht til anbefaler af spil kender jeg jo ikke helt hvilke genre du kan lide, men tjek op på følgende:
-GTA Chinatown Wars
-Patapon 1/2
-Locoroco 1/2
-God of War
-Silent Hill: Shattered Memories
-Tekken 6
-Little Big Planet
-Daxter
-Crisis Core
-Lumines
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Bjarksh » man 01 feb 2010 13:04

Tak for svarene.
Jeg har også mere eller mindre besluttet mig for en PSP 3000. Jeg har forresten ret store hænder ja hehe..
Men det spil jeg har forelsket mig mest i er Football Manager handheld 2010 faktisk.
Men de andre spil lyder da vældig spændende.

Tænkte også på om det med UMD skiver. Er det meget snart et forældet medie, og er digital fremtiden, eller laver de stadig UMD skiver med spil?
Bjarksh
Niveau 1
 
Indlæg: 91


Indlægaf Krisgebis » man 01 feb 2010 14:46

Alle spil bliver udgivet til begge dele pt. Der har været få eksempler hvor det ene format har haft en eksklusivitets periode.

Men ja, UMD formatet er allerede forældet og Sony dropper det sandsynligvis ved introduktionen af PSP2.
Krisgebis
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Indlægaf BlackCloud_Z » man 01 feb 2010 17:22

Så må der gerne komme nogle større memory sticks, eller indbygget hukommelse.

Jeg vil så lige anbefale det BEDSTE psp spil imo. Og det er simpelthen Monster Hunter serien (Hvoraf Monster Hunter Freedom Unite er det nyeste). Har sidet 700-800 timer sammenlagt, hvor jeg har spillet Freedom 2 og Unite. Dette trækker sig så over de mange år jeg har haft psp. Og MH er og blir' mit No. 1 psp spil. Thumbs up! :D

Ps. Der er ingen story i MH, det er et spil der kan spilles med op til 3 andre. Og med Adhoc party til ps3, kan du spille online !
Billede


Billede
BlackCloud_Z
Niveau 3
 
Indlæg: 227

Brugeravatar

Indlægaf Bjarksh » man 01 feb 2010 19:24

Lyder fedt de spil i snakker om, er sikker på jeg skal have sådan nn fætter, bare jeg kan få skudt xbox360'eren afsted.

Er det så dumt at købe en PSP 3000 når nu UMD er "så forældet".

Men er PSP Go godt nok så lille?
Bjarksh
Niveau 1
 
Indlæg: 91


Indlægaf Bjarksh » tirs 02 feb 2010 12:30

BUMP
Bjarksh
Niveau 1
 
Indlæg: 91


Indlægaf Stallion89 » tirs 02 feb 2010 16:03

Jeg vil ikke sige det er dumt at købe en PSP 3000 bare fordi UMD er ved at blive forældet..
Der vil gå længe inden de helt stopper med at udgive dem.. PSP 3000 er jo relativ ny, og der vil blive rigtig mange bruger som vil blive slemt skuffet hvis de dropper dem.. Der udgives jo stadig spil til PS2.. Har selv en PSP 3000 og er rigtig glad for den..
Stallion89
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Indlægaf Player_2 » tirs 02 feb 2010 16:58

Og skulle Umd i v?rste fald blive for?ldet, vil man stadig kunne købe digitale spil til de gamle Psp'er
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf Bjarksh » tors 04 feb 2010 00:12

Okay, mange tak for jeres svar. Det bliver helt sikkert en PSP 3000 jeg skal have fanget mig.
Bjarksh
Niveau 1
 
Indlæg: 91


Indlægaf Bjarksh » ons 10 feb 2010 12:09

Så fik jeg solgt min NDS og Xbox360, og foræret mig selv en PSP. Nøj det er altså en fed maskine.
Man skal god lige vende sig til at holde den.

Jeg har så købt spillene

Football Manager handheld 2010
Gran Turismo
Army for two (Det fulgte med)

Har dog ikke lige spillet army of two endnu, så har ikke prøvet et spil med "vild aktion" endnu.

Vil dog gerne prøve at få fat i Monster hunter engang i fremtiden.
Bjarksh
Niveau 1
 
Indlæg: 91



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster