Krisgebis skrev:Ram på en pc og ram på PS3'en fungerer fuldstændigt ens. Det er xbox'en der er undtagelse med én samlet rampool.
På pc kan man også benytte main ram til grafikkortets funktioner. Det er bare ikke særligt effektivt på hverken pc eller ps3'en, fordi det både læses langsommere og for at læse den ram, skal det stadig foregå igennem cpuen.
Krisgebis skrev:Nej, selv de nyeste pc systemer understøtter at grafikkortet kan trækker fra hovedrammen. Men bruges ikke seriøst fordi det er en langsommelig process, hvor grafikkortet kommer til at vente på at få data flyttet til og fra rammen. Derfor er det på pc bedre med mere ram dedikeret til grafikkortet.
Angående XDR rammen så snyder dens tal også. Den har ganskevist højt antal hz, men en lille bandwidth, så dens effektive workload ligger ikke over GDDR3's. Desuden skal RSX'en pga. PS3'ens arkitektur, igennem selve CELL kernen før den kan læse dataen fra system rammen. Det er ikke særligt effektivt, da man både lader RSX vente på et længere svar, samtidigt med at man krøbler CELL kernen med ekstra arbejde. Derfor er det også en løsning man ikke ser anvendt i praksis.
Krisgebis skrev:Alle mobile grafikkort kan benytte system ram (både highend serier og lowend). Ved stationære er det ikke særligt udbredt blandt highend. Og kan du gætte hvorfor?
Fordi de har NØJAGTIGT samme ulempe som PS3'en har. Der skal tales igennem GPU-CPU bussen, igennem CPU-RAM bussen og tilbage igen. Derfor er det langt mere effektivt (men koster også flere penge) at lave en større dedikeret rammængde.
Og hvorfra får du at der pludseligt skulle være en forskel når man går fra GPU til CPU-ram, i forhold til fra CPU til GPU-ram?
De går begge igennem bussen imellem GPU-CPU og kræver henholdvis GPU'en eller CPU'en giver afkald på deres læsehastighed (da bussen mellem GPU og CPU og deres ram kun er begrænset i størrelse).
Because of the VERY slow Cell Read speed from the 256MB GDDR3 memory, it is more efficient for the Cell to work in XDR and then have the RSX pull data from XDR and write to GDDR3 for output to the HDMI display. This is why extra texture lookup instructions were included in the RSX to allow loading data from XDR memory (as opposed to the local GDDR3 memory).
Krisgebis skrev:Grunden til GHZ er så høj ved XDR rammene er fordi deres bus er så smal. Så derfor SKAL den være høj før den er tilsvarende hastighe som alternative ram og bus.
Krisgebis skrev:Og det kan ikke svare sig at lade CELL kerne skrive til GDDR3 rammen, fordi den har en langsom GDDR3 rams bus. Dit citat er også med et eksempel hvor CELL kernen har bidraget med (sandsynligvis) noget post-processing, og i stedet for at smide det over i GFX's rammen direkte, smiden den det først over i XDR rammen, hvorefter RSX kommer over, læser resultatet og lægger det efterfølgene selv over i GDDR3 rammen.
Det er altså ikke RSX der bruger XDR rammen som arbejdsplads, men en hurtigere måde at levere et færdigt frame der har været omkring CELL til output enheden.
Krisgebis skrev:Kan ikke se relevansen af Flex I/O's hastighed kontra PCI-E. Du må tænke på at grafikkort med ca. 3-4gange RSX's hastighed og CPU'er der er væsentligt hurtigere end CELL ikke er stødt på en grænse med PCI-E 2.0.
Krisgebis skrev:En lille tabel via dit link bekræfter også et væsentligt fald i læse/skrive hastigheden når RSX har fat i GDDR3 rammen. Den læse lidt over halvt så hurtigt, men skriver lidt under halvt så hurtigt.
Bab skrev:Min point er, at hvis PS3 fik mere ram, så vil den kunne holde længe endnu, da de grafiske ressourcer ikke bliver udnytte endnu, at den simple grund, at PS3 mangler ram. Størstedelen af de spil som udgives ligner dårlige tegnefilm og få kommer op på realistisk grafik, som GPU'en faktisk allerede kan.
Selvfølgelig vil en PS4 komme med helt nyt og endnu bedre hardware, men det nytter så ikke noget, hvis spil producenterne ikke engang kan udnytte det hardware som er i PS3. Problemet ligger sikkert i multiplatform p.t.
Bab
Bab
mrlenniboy skrev:du kan nu forudbestille den ved cdon
http://cdon.dk/spil/playstation_4-14751557
eMrEaLTiNtAs skrev:
Sony er gået i gang med deres nye platform, hvilket mest sandsynligt vil blive kaldt "Playstation 4"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster