Forum

Playstation 4 Features!

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Playstation 4 Features!

Indlægaf Luke3000 » man 25 jul 2011 14:46

Hey! Som langt de fleste ved så har Nintendo jo mere eller mindre har sat første spadestik til næste runde af konsolkrigen, og rygterne er allerede begyndt at svirre omkring produktionen af en Playstation 4. Jeg vil nu ikke diskuttere om rygterne er sande eller hvornår bæstet bliver udgivet, men jeg tænkte det kunne være sjovt at lave en lille tænketank over features som i kunne forstille/tænke jeg at maskinen kommer til at have
(indenfor realismens rammer selvfølgelig.. Tror ikke ligefrem vi ser en PS med indbygget jacuzzi/massagestol og øl-køler lige forløbigt)

Kunne forstille features såsom dette kunne være realistiske bud:
Selv-valgte farver/mods/motiver på selve maskinen ved evt. bestilling.
Stemmestyring ( Tænde og slukke maskinen, gå ind i menuer osv. efter at have instillet maskinen til ens stemme)
Bevægelses-styring ( Browse menuer, nettet og spille udvalgte titler udelukkende med poterne)
Personal-PS ( Man vælger fra start selv hvordan styresystemet og hele interfacen skal se ud/føles )
Mulighed for selv at vælge browser ( udvikles specielt til PS af Firefox, google osv )
buddycam ( Hvis instilling er tændt kan man via sin venneliste kigge ind og se live stream af vedkommende der spiller)
Ingame optagelses/screenshot software

Kom med jeres bud!

P.S - Repræsentanter fra Sony kan sende PB med jobtilbud som udviklingschef :mrgreen: )
Senest rettet af Luke3000 man 25 jul 2011 16:23, rettet i alt 1 gang.
You haven't even taken the safety off, rookie. - Solid Snake.
Luke3000
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Koma » man 25 jul 2011 15:03

Jeg håber virkelig der kommer headtracking!
Billede
Koma
Niveau 6
 
Indlæg: 1455


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Erroneus » man 25 jul 2011 15:03

1. Nix, det vil give for mange problemer med deres retail kanaler
2. Det er meget sandsynligt
3. Også muligt
4. Tvivlsomt. Sådan et interface er optimeret ret meget, så det ikke konflikter med spil og ikke bruger for meget hukommelse.
5. Også meget usandsynligt. Browseren er optimeret præcist til PS, så den ikke bruger for meget hukommelse. Der kommer en ny browser ja, men der kommer ikke flere forskellige.
6. Pas


Mine bud:
Mulighed for at oplade controllere, når maskinen står i standby
Mere fokus på online storage, til save games, billeder, indstillinger og video
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Luke3000 » man 25 jul 2011 15:19

Erroneus skrev:1. Nix, det vil give for mange problemer med deres retail kanaler
2. Det er meget sandsynligt
3. Også muligt
4. Tvivlsomt. Sådan et interface er optimeret ret meget, så det ikke konflikter med spil og ikke bruger for meget hukommelse.
5. Også meget usandsynligt. Browseren er optimeret præcist til PS, så den ikke bruger for meget hukommelse. Der kommer en ny browser ja, men der kommer ikke flere forskellige.
6. Pas


Mine bud:
Mulighed for at oplade controllere, når maskinen står i standby
Mere fokus på online storage, til save games, billeder, indstillinger og video


1. I bund og grund er det bare et cover, så at have en afdeling der modtager "nøgne-maskiner" og printer motiver fra "makeyourownPS3cover.com" og smækker dem på kræver ikke ligefrem halvdelen af tailands arbejdskraft.

4. Ja, den er optimeret til at køre under de bedste betingelser alt efter hardwaren men når "kernen" er sat ville man jo nemt kunne vælge hvilke menuer du vil have "forrest i rækken" hvilke faneblade under hver gren der vises fra start af, hvilke farver, lyde, transitions du kunne tænke dig. Der bliver jo lavet massevis af custom temaer til PS3 nu uden at de får lortet til at bryde sammen, så hvorfor ikke have en meget uddybet og mere personlig software til det på maskinen.

5. Hvis du læste hvad jeg skrev så ville du se at det skulle specielt-udvikles til PS, så udover evt. monopol kontrakter på en PS browser, kan jeg ikke se nogen grund til at der ikke skulle udbydes flere, alt efter hvad man er til.


Og så er jeg enig i det du siger med at der kommer til at blive lagt mere vægt på cloud-storrage.
You haven't even taken the safety off, rookie. - Solid Snake.
Luke3000
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Mr-kjax » man 25 jul 2011 16:04

Håber PS4’eren kommer til at minde lidt om PS3’eren bare 100% bedre, kraftigere og hurtigere og en videreudvikling af den indmad og programmer PS3’eren har nu..
- Blu-Ray Afspiller: PS3 Slim 500GB - Forstærker: Harman Kardon AVR-265 - TV: SAMSUNG PS64D8005 3D Plasma tv -
- Surround Sound Højtaler: JBL ES 90 - JBL ES 10 - JBL ES 20 - JBL ES 25C - JBL ES 250PW -
Mr-kjax
Niveau 4
 
Indlæg: 527


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Proxzyn » man 25 jul 2011 16:58

Rygterne om produktion er højst sandsynligt falske. Men at den er under udvikling er sandt nok.

Det er nogle ret dyre bud du kommer med Luke. Alt for dyre til en maskine der skal masse-produceres.
Og jeg har ikke lyst til at betale 1000+kr mere bare for customization. Det er dog ret kreative bud :P
Indbygget universal screenshot fuktion ville ikke være dårligt.

Jeg er tilfreds med at man kan spille på den, og se BD film.
Headtracking og bedre cloud saving er jeg helt sikkert også med på.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Erroneus » man 25 jul 2011 19:30

Luke3000 skrev:1. I bund og grund er det bare et cover, så at have en afdeling der modtager "nøgne-maskiner" og printer motiver fra "makeyourownPS3cover.com" og smækker dem på kræver ikke ligefrem halvdelen af tailands arbejdskraft.

4. Ja, den er optimeret til at køre under de bedste betingelser alt efter hardwaren men når "kernen" er sat ville man jo nemt kunne vælge hvilke menuer du vil have "forrest i rækken" hvilke faneblade under hver gren der vises fra start af, hvilke farver, lyde, transitions du kunne tænke dig. Der bliver jo lavet massevis af custom temaer til PS3 nu uden at de får lortet til at bryde sammen, så hvorfor ikke have en meget uddybet og mere personlig software til det på maskinen.

5. Hvis du læste hvad jeg skrev så ville du se at det skulle specielt-udvikles til PS, så udover evt. monopol kontrakter på en PS browser, kan jeg ikke se nogen grund til at der ikke skulle udbydes flere, alt efter hvad man er til.


1. Det kan stadigvæk ikke laves billigt nok i forhold til et fælles udsende som spyttes ud fra fabrikken.

4. Jeg misforstod dig delvist. At man selv kunne rykke rundt på menuerne og bestemme hvad der skulle vises, kan man nok godt. Men mulighed for at styre de grafiske elementer, ud over lidt simple farve og ikoner tror jeg ikke på.

5. Jeg har godt forstået dig. Men man udvikler ikke bare lige en browser til et system, specielt ikke et system der er så specielt, som en PS4 vil være. Det er et kæmpe arbejde at udvikle sådan en browser og når Sony så samtidigt vil sætte en masse krav i forhold til hukommelsesforbug, sikkerhed og udsende, så tror jeg ikke på det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf mikael-mikkelsen » tirs 17 jan 2012 11:40

jeg håber den nye ps3 får 4k opløsning xb
mikael-mikkelsen
Niveau 1
 
Indlæg: 71


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf weissmuller » tirs 17 jan 2012 16:59

Lav en maskine der i dens primære form er designet til gaming. Brug alle resourcer til at lave en hardcore consol der er strømlinet til online gaming og store spilverdener som Skyrim, så 1080p opløsning med 60fps bliver standard i ALLE spil. Lad Apple og Microsoft kæmpe om et apparat der kan alt, og fokusér på GAMING!

He, var lige ved at blive ophidset der :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Rytteren » tirs 17 jan 2012 20:48

mikael-mikkelsen skrev:jeg håber den nye ps3 får 4k opløsning xb


ja, der var da et fin lille nyhedstråd på neogaf, hvor en sonymand udtalte at målet var 8k og 300/600fps...
men 4k er sonys "nye" blueray.. så det bliver helt sikkert et minimum. sony fablede jeg længe under deres CES keynote omkring hvordan de var førende på denne front
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Luke3000 » fre 30 nov 2012 10:16

Rytteren skrev:
mikael-mikkelsen skrev:jeg håber den nye ps3 får 4k opløsning xb


ja, der var da et fin lille nyhedstråd på neogaf, hvor en sonymand udtalte at målet var 8k og 300/600fps...
men 4k er sonys "nye" blueray.. så det bliver helt sikkert et minimum. sony fablede jeg længe under deres CES keynote omkring hvordan de var førende på denne front


Støver lige op i den her tråd, nu hvor vi har fået nogle specs på den nye Xbox.
Men 8K og 600fps lyder helt vanvittigt :shock:
You haven't even taken the safety off, rookie. - Solid Snake.
Luke3000
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Bab » fre 30 nov 2012 10:26

8K lyder ikke så vanvittigt i dag. Det findes allerede i TV. Dog ikke nogen, som er til at købe for penge ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Rytteren » fre 30 nov 2012 10:52

hvilke xbox specs er det du tænker på luke?

men ja 8k og de sygelige fps er sku noget af et skud!
tror vi ender med 4k som max, men med minimum 1080..
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Erroneus » fre 30 nov 2012 14:15

lol 8k, never gonna happen. Jeg tror ikke engang på vi får 4k til spil og 600 fps er grebet ud af den blå luft. 600 fps af hvad? Indtil vi har nogle annonceringer med specs, er det umuligt at sige.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Hansen76 » fre 30 nov 2012 14:39

håber på der kommer:

party chat (som på vita)

multitasking
G27 købes
Hansen76
Niveau 3
 
Indlæg: 239
By: Valhal


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster