Forum

Playstation 4 Features!

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Koma » fre 30 nov 2012 14:43

600 billeder i sekundet kommer jo aldrig til at ske. #-o
Billede
Koma
Niveau 6
 
Indlæg: 1455


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Jb » fre 30 nov 2012 15:22

Mere ram og større GPU! - mere fps og mindre screen tearing på de større titler, som skyrim osv.
og hurtigere netkort/trådløs samt Sata contoller til harddisk. så vi kan få nogle hurtigere load tider og overførsler.

så er jeg glad :)
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Krisgebis » fre 30 nov 2012 17:13

Det tyder på at Sony vil bruge mere traditionel hardware i den næste Playstation. Det giver dem selvfølgeligt lidt fordele og nedbringer R&D omkostningerne.
4k opløsninger og mere end 60hz skal vi nok ikke regne med. Tror ikke engang at 1080P og 60hz bliver en standard, men det bliver nok oftere forekommende.

Jeg håber selv på at Sony forbedrer venne/community features på næste maskine.
Hurtigt nok Bluray drev i til, at det ikke volder problemer for udviklere.
Bedre software løsning (trophy implementering, patch/opdaterings system)
Vedholder deres support for åbne standarder (mht. usb, hdd, bluetooth)
Fortsætter PS Plus servicen
Nyt controller design (iterativ)
Krisgebis
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Scoring » lør 01 dec 2012 03:01

Jeg håber virkelig, at de kommer til at arbejde med designet på PS4. Siden PS3 oprindeligt blev udgivet er det kun gået ned ad bakke med PS3 slim og nu PS3 super slim (efter min mening). Når vi tænker på hvor små ting bliver idag, som tablets, mobiler og computere der snart alle sammen kan være i baglommen, så synes jeg at det er forunderligt at spillekonsoller stadig kan være så store.

Nu har jeg PS3 fat, men hvordan er støj fra PS3 og fane på slim og super slim? - sindssyg den er høj på min PS3. Det har aldrig generet mig før, men for tiden, kan det overdøve stille scener i et spil, hvilket irriterer mig grænseløst :D

Hardware mæssigt, er jeg rimelig ligeglad. Jeg kan personligt ikke se den store forskel på 720p og 1080p. Grafik kan altid blive flottere, men hvis bare spil holdt en standard som GOW3, Uncharted 3 osv - så ville det være HELT i orden med mig.

Online muligheder håber jeg også der bliver forbedret. Ved ikke hvordan det kan gøres smartere, men der må være nogle klogere hoveder end jeg, der kan udvikle noget bedre til PS4 end det vi ser nu ;)
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Bab » lør 01 dec 2012 09:40

600 FPS kommer da til at ske. Spørgsmålet er bare, hvornår?

Det vil da være en falliterklæring, hvis PS4 bare bliver en PS3 med ny software. Sony har udviklet et 4K TV, så mon ikke de som minimum vil understøtte det. 8K TV er også færdigudviklet, dog ikke fra Sony endnu, men mon ikke de snart er på banen med et også. Alt andet lige, så er der nok mindst 1 år før vi ser en PS4 og hardware udviklingen PT. er rigtig skarp. Køb noget i dag og det er forældet i morgen.

WiFi N/AC vil selvfølgelig blive standard.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Krisgebis » søn 02 dec 2012 23:26

@bab: Hvorfor skulle det blive 600fps? Hvilken nytte vil det give? Man kan slet ikke opfatte så høj en frekvens alligevel, så mon ikke udviklere vil bruge processorkræften på andre ting?
Spil har kørt ved 30hz igennem de sidste 30år og det gør de såmen også i dag (i langt de fleste tilfælde).

Der har jo været rygter om 4K, men det vil udelukkende være til film. Det giver ingen mening at benytte det til spil, fordi udviklere kan få et spil til at se langt bedre ud via smart brug af effekter og teksturer end at køre i 4k opløsning (som intet nuværende grafikkørt kan nærme sig 30fps i alligevel).
Krisgebis
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Bab » søn 02 dec 2012 23:42

Fordi man kan. Hvorfor udvikler de ellers videre på grafikkort, så de kan yde meget mere end selv de mest krævende spil kan udnytte? Hvorfor kan folk have 160 FPS i nogle spil, når de alligevel ikke kan se nogen forskel over 50 FPS? Ganske simpelt, fordi man kan.

4K opløsning vil altid gøre et spil flottere. På samme måde, som en HD er flottere end SD.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Proxzyn » man 03 dec 2012 00:32

Jeg mener at jeg for en måneds tid siden læste Sony udtale at 4k ikke kommer med i PS4/Omni/whatever.

De har også sagt at der bliver lagt endnu større vægt på PS+.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf klingaa » man 03 dec 2012 02:47

kunne godt tænke mig at se psp'en være lidt mere integreret til ps3 spillereni en form for wii u! så den kan bruges som en controller og skærm - man så kunne bruge 4 psp'er og 4 ps3 til splitscreen og dermed fik udvidet splitscreen multiplayeren til 8 personer
klingaa
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Mike JezZ » man 03 dec 2012 09:39

Bab skrev:Fordi man kan. Hvorfor udvikler de ellers videre på grafikkort, så de kan yde meget mere end selv de mest krævende spil kan udnytte?


Sådan har pc udvikling altid været.

Dog er grunden ikke blot til at få hurtigere fps, men fordi pc spil udvikler sig grafisk. Hvis vi ser på spil der ikke er en elendig konvertering fra konsol til pc vil du se enorm grafisk forskel. Da konsollen ikke havde den status den har nu, der rykkede spil sig voldsomt grafisk da det var pcen der satte standarden.

Konsoller kan ikke opgraderes. Derfor står udviklingen nærmest stille indtil der kommer en ny generation.
Mike JezZ
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Bab » man 03 dec 2012 09:56

Og netop derfor forventer jeg 4K og et grafikkort som kan levere mere end spillene kan udnytte på udgivelsedagen. Ellers skal vi til at se en PS udkommer noget oftere end de gør i dag. Uden 4K og et godt kort, vil den være forældet før den bliver udgivet.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf UnrealPirate » man 03 dec 2012 10:00

Jeg kunne godt tænke mig følgende (I tilfældig rækkefølgelse)

1. Bedre implementering af trophies så det kører hurtigere og ikke tager en krig om at hente. Og så også at det er ligesom achievements hvor de popper op med det samme og man ikke skal vente i flere sekunder i håbet om at man gjorde det rigtigt.

2. Vil gerne undgå at have obligatoriske installeringer af spil. Synes stadig det skulle være noget man selv kunne vælge ala. som på Xbox.

3. Ingen regionslås på spil. Køb spil fra hele verdenen.

4. Den PS Store der er nu er rigtig flot (udseende), men kører så laaaangsomt. Den gamle kørte hurtigere. Det føles som om de er gået tilbage til en web browser ligesom den helt gamle store fra den gang PS3 udkom.

5. Et bedre design. Synes at endten er PS3 for stor, og ellers for kanten. Synes personligt at den "nye" 360 slim er den fedest udseende konsol der har været.

6. At spillene ser ens ud på både Xbox og PS. Ikke flere dårligt programmeret spil eller bare spil som ser ringere ud på PS bare fordi at de bruger Xbox som primær konsol for udvikling.

7. Drop nu alt det Move/sixaxis og bare kom med en normal controller ;-)

8. Mere spændende menu/dashboard. Kan godt lide at man kan have baggrunde som bevæger sig på PS3. Men menuen på PS3 er lidt kedelig. Gør ligesom MS, forny den hvert andet år eller noget.

9. Vil gerne have muligheden for at party chatte eller bare at kunne chatte med en person imens man spiller hvert sit spil.

10. PS Omni/Orbis/4 skal fungere bedre sammen med Vita. Mere kontrol/standard over HVORDAN et spil som f.eks. PS All-Stars virker på de to konsoller. Eks.: Motorstorm RC findes på både Vita og PS3. Spiller du det på PS3 og så starter det op på Vita unlocker du de samme trophies som du havde unlocked på PS3. Ved PS All-Stars kører de hvert for sig. Trofæerne skal unlockes igen ved selv at spille spillet og bliver ikke unlocked ligesom de gjorde ved Motorstorm RC. Hav en standard Sony.

11. Endnu længere frem i skoen for at få sig nogle rettigheder til DLC. De har haft en godt run de seneste par år på PS3, men det må de også gerne fortsætte med.

12. 1080p og 60Hz i alle spil.

13. At PS Plus fortsætter på PS4 med alle de gode tilbud :-)

14. Giv os Wipeout, Uncharted, God of War, Ridge Racer, Gran Turismo, Little Big Planet, Rachet and Clank, Jak and Daxter og flere af de titler som har præget PS3/Vita :-)
Billede
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Mike JezZ » man 03 dec 2012 10:27

Bab skrev:Og netop derfor forventer jeg 4K og et grafikkort som kan levere mere end spillene kan udnytte på udgivelsedagen. Ellers skal vi til at se en PS udkommer noget oftere end de gør i dag. Uden 4K og et godt kort, vil den være forældet før den bliver udgivet.

Bab


Jeg forstår hvor du vil hen, men det vil aldrig kunne lade sig gøre. Spil til konsol vil ALTID blive optimeret fra dag et - eller prøve på det. Det er jo ikke en overraskelse for udviklerne, hvilket kort der kommer i, og derfor kan de nogenlunde lave spil ud efter det.

En konsol vil altid være begrænset til dette, så længe den ikke kan opgraderes. Og hvis den nogensinde bliver mulig at opgradere, kan man vel snart diskutere om det er en mini PC til høj pris med forældet hardware eller en konsol?
Mike JezZ
Niveau 4
 
Indlæg: 760


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Bab » man 03 dec 2012 10:54

Mike JezZ skrev:
Bab skrev:Og netop derfor forventer jeg 4K og et grafikkort som kan levere mere end spillene kan udnytte på udgivelsedagen. Ellers skal vi til at se en PS udkommer noget oftere end de gør i dag. Uden 4K og et godt kort, vil den være forældet før den bliver udgivet.

Bab


Jeg forstår hvor du vil hen, men det vil aldrig kunne lade sig gøre. Spil til konsol vil ALTID blive optimeret fra dag et - eller prøve på det. Det er jo ikke en overraskelse for udviklerne, hvilket kort der kommer i, og derfor kan de nogenlunde lave spil ud efter det.

En konsol vil altid være begrænset til dette, så længe den ikke kan opgraderes. Og hvis den nogensinde bliver mulig at opgradere, kan man vel snart diskutere om det er en mini PC til høj pris med forældet hardware eller en konsol?


PS3 er blevet flottere og mere detaljeret med årene. Efterhånden som spil udviklerne lære hardware at kende.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Playstation 4 Features!

Indlægaf Mike JezZ » man 03 dec 2012 10:56

Bab skrev:
Mike JezZ skrev:
Bab skrev:Og netop derfor forventer jeg 4K og et grafikkort som kan levere mere end spillene kan udnytte på udgivelsedagen. Ellers skal vi til at se en PS udkommer noget oftere end de gør i dag. Uden 4K og et godt kort, vil den være forældet før den bliver udgivet.

Bab


Jeg forstår hvor du vil hen, men det vil aldrig kunne lade sig gøre. Spil til konsol vil ALTID blive optimeret fra dag et - eller prøve på det. Det er jo ikke en overraskelse for udviklerne, hvilket kort der kommer i, og derfor kan de nogenlunde lave spil ud efter det.

En konsol vil altid være begrænset til dette, så længe den ikke kan opgraderes. Og hvis den nogensinde bliver mulig at opgradere, kan man vel snart diskutere om det er en mini PC til høj pris med forældet hardware eller en konsol?


PS3 er blevet flottere og mere detaljeret med årene. Efterhånden som spil udviklerne lære hardware at kende.

Bab


Det er nu mere fordi samtlige devs har brokket sig over at PS3en er elendig at kode til :P

Se på Xbox 360, den har ikke rykket sig grafisk. Eller jo, det har den hvis vi tager GoW 3 cut scenes med - men det er på bekostning af at de køre henover skærmen i 8-15 FPS. Hurra!
Mike JezZ
Niveau 4
 
Indlæg: 760


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster