Forum

PS4 udkommer i europa 13/11?

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Bab » tirs 25 jun 2013 16:45

Du kan da slet ikke sammenligne PS3 med PS4 rent hardwaremæssigt. PS4 er mere standard hardware end PS3 var.
Og som han også skriver, så i forhold til Xbox'en, så er en forskel på 3-400 kr ikke meget, når forskellen uden for DK er 100 Euro

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Proxzyn » tirs 25 jun 2013 17:24

Mendori skrev:Nu er der jo lidt mere i PS4 end PS3....
Hvad havde du regnet med? De kan jo ikke sælge den til 2000 kr. PS3 kostet os omkring de 5000 kr da den kom.

Lidt mere? Nej faktisk ikke... I forhold til min PS3, så er der faktisk mindre. Min kan afspille PS2 skiver, og 1 og 3 for den sags skyld.
Hvis du tænker på hardware power, så selvfølgelig er der mere. Det er jo logik. De udgiver jo ikke en ny maskine med 7 år gammel hardware... Og PS4 hardwaren er MEGET billigere end PS3'ens.

Jeg havde regnet med at prisen ikke blev skudt i vejret i danmark, og rent faktisk var nogenlunde tæt på priserne i resten af europa.
Den bliver da solgt til lige over 2000kr i USA...
Og jeg ved godt hvad PS3 kostede, jeg købte den én...
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Mendori » tirs 25 jun 2013 17:32

Jeg er ligeglad. Syntes prisen er ok og det samme med Xbox One som jeg os skal købe når den kommer :)
Mendori
 


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Proxzyn » tirs 25 jun 2013 17:37

Mendori skrev:Jeg er ligeglad. Syntes prisen er ok og det samme med Xbox One som jeg os skal købe når den kommer :)

Det er en pris jeg har forventet hele tiden, som mit laveste håb, og synes også det er fint nok. Men det er ikke ensbetydende med at den er fair.
Pointen er at den faktisk blev billigere, men stadig ligger på det samme i danmark.

Smider lige mit regnestykke ind, som jeg håber er korrekt :P (Hader matematik)
Proxzyn skrev:I USA er x180 25% dyrere end PS4. I danmark er det kun 14%, hvis den bliver solgt til 4000, og PS4 til 3500.
Det er en ret stor forskel.

Bare lidt vildt at den bliver over 50% dyrere i danmark, i forhold til amerikansk pris... :shock:
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Mendori » tirs 25 jun 2013 17:51

Sådan ville det altid være her i Danmark pga moms og afgift osv :(
Mendori
 


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Maias227 » tirs 25 jun 2013 22:36

Det svar kan man jo bare ikke rigtigt bruge til noget her, alt andet lige må man forvente at ps4 og Xbox one må katogiseres som ens produkter der begge bliver importeret fra uden for EU. Dermed er er der ikke grundlag for at der er flere afgifter eller told på ps4en end xboxen. Som sagt problemet er at tilsyneladende at prisforskellen fra producenterne forsvinder i Danmark, hvilket egentligt peger i retning af at forhandlerne i Danmark forsøger at indkassere noget fortjeneste på den oprindelige prisforskel.
Maias227
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Bab » tirs 25 jun 2013 22:43

Det giver dem jo mulighed for at køre "tilbud". Bortset fra det, så tror jeg ikke, at prisen på PS4 er endelig prissat. Jeg tror stadig, at den falder inden release.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Laffer » tirs 25 jun 2013 23:06

Ja ser vil være tosset hvis forskellen mellem de to konsoller er lig 0,- så mon ikke Sony sørger for at prisfastsætte ordenligt herhjemme, selvom vi er et mindre markedsområde.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Proxzyn » ons 26 jun 2013 01:52

Mendori skrev:Sådan ville det altid være her i Danmark pga moms og afgift osv :(

Maias227 skrev:Det svar kan man jo bare ikke rigtigt bruge til noget her, alt andet lige må man forvente at ps4 og Xbox one må katogiseres som ens produkter der begge bliver importeret fra uden for EU. Dermed er er der ikke grundlag for at der er flere afgifter eller told på ps4en end xboxen. Som sagt problemet er at tilsyneladende at prisforskellen fra producenterne forsvinder i Danmark, hvilket egentligt peger i retning af at forhandlerne i Danmark forsøger at indkassere noget fortjeneste på den oprindelige prisforskel.

Præcis :wink:
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf ps4 » ons 26 jun 2013 10:46

ps4 kommer til dk i november
ps4
Niveau 0
 
Indlæg: 33

Brugeravatar

Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf thomsen83 » ons 26 jun 2013 11:29

ps4 skrev:ps4 kommer til dk i november


Har du noget reelt bevis herom? og ikke bare et billede fra MediaMarkt!?
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf Proxzyn » ons 26 jun 2013 12:29

thomsen83 skrev:
ps4 skrev:ps4 kommer til dk i november


Har du noget reelt bevis herom? og ikke bare et billede fra MediaMarkt!?

Det er jo maskinen selv der har skrevet det, så selvfølgelig er det rigtigt :P

(regner selv med november, men en udmelding fra Sony ville være rar)
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PS4 udkommer i europa 13/11?

Indlægaf thomsen83 » ons 26 jun 2013 15:06

Proxzyn skrev:
thomsen83 skrev:
ps4 skrev:ps4 kommer til dk i november


Har du noget reelt bevis herom? og ikke bare et billede fra MediaMarkt!?

Det er jo maskinen selv der har skrevet det, så selvfølgelig er det rigtigt :P

(regner selv med november, men en udmelding fra Sony ville være rar)


Det vil være mest oplagt, for ikke at tabe terræn til Xbox One til alle tvivlerne. Men du har helt ret, en udmelding burde være kommet allerede til E3
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster