Forum

PS4 Updates

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PS4 Updates

Indlægaf Rena » tors 01 maj 2014 13:37

Hvilket format skal ens USB Harddisk været formatteret i for at, PS4 genkender den?
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: PS4 Updates

Indlægaf Erroneus » tors 01 maj 2014 13:43

FAT32 eller exFAT. exFAT er smart, fordi det kan tage filer over 4tb.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Updates

Indlægaf Morten Rask » tors 01 maj 2014 15:02

Understøtter de stadigvæk ikke NTFS? Selv mit Sony smart-TV fra 2013 understøtter NTFS. :-(
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: PS4 Updates

Indlægaf 123krone » tors 01 maj 2014 15:04

Erroneus skrev:FAT32 eller exFAT. exFAT er smart, fordi det kan tage filer over 4tb.


Jeg har godt nok heller ikke nogle filer over 4tb :D
tror Erroneus mener gb
Billede
123krone
Niveau 4
 
Indlæg: 650
By: Vanløse


Re: PS4 Updates

Indlægaf Erroneus » tors 01 maj 2014 16:49

Det gik lige stærkt nok, så ja GB :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Updates

Indlægaf Sethos » tors 01 maj 2014 22:04

Lækker update, mange små fede detaljer og HDCP off er guld værd. Kan også lide den nye share feature hvor den faktisk spørger i menuen om du vil gemme video / screenshot før den fortager sig noget. Føles sgu lidt mere rent, i stedet for den bare gemmer til højre og venstre når man skal ind i share menu.

Dog syntes jeg overførsel til USB tager en krig? Sidde og skal overføre 2 klip á 600mb og den står til 32 minutter left efter 5 minutter.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS4 Updates

Indlægaf Morten Rask » tors 01 maj 2014 22:13

Sethos skrev:Lækker update, mange små fede detaljer og HDCP off er guld værd. Kan også lide den nye share feature hvor den faktisk spørger i menuen om du vil gemme video / screenshot før den fortager sig noget. Føles sgu lidt mere rent, i stedet for den bare gemmer til højre og venstre når man skal ind i share menu.

Dog syntes jeg overførsel til USB tager en krig? Sidde og skal overføre 2 klip á 600mb og den står til 32 minutter left efter 5 minutter.


Det tager en krig med USB 2.0, men den understøtter også 3.0.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: PS4 Updates

Indlægaf Schmidty » tors 01 maj 2014 22:16

Jeg forstår ikke, hvordan Share-knappen helt præcis fungerer. Hvis jeg eksempelvis vil optage en FIFA-kamp. Kan jeg så trykke på noget, så optagelsen starter inden FIFA-kampen? Eller skal jeg trykke på noget efter kampen så den gemmer de seneste 15 minutter? Og hvordan ved jeg om den har optaget noget de seneste 15 minutter?

Undskyld hvis det er lidt dumme spørgsmål, men har sgu lidt svært ved at finde rundt i det :/
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: PS4 Updates

Indlægaf Sethos » tors 01 maj 2014 22:21

Morten Rask skrev:Det tager en krig med USB 2.0, men den understøtter også 3.0.


Jo men omkring 600mb på næsten 40 minutter, selv med USB 2.0? Virker ekstremt.


Schmidty skrev:Jeg forstår ikke, hvordan Share-knappen helt præcis fungerer. Hvis jeg eksempelvis vil optage en FIFA-kamp. Kan jeg så trykke på noget, så optagelsen starter inden FIFA-kampen? Eller skal jeg trykke på noget efter kampen så den gemmer de seneste 15 minutter? Og hvordan ved jeg om den har optaget noget de seneste 15 minutter?

Undskyld hvis det er lidt dumme spørgsmål, men har sgu lidt svært ved at finde rundt i det :/


Med patch 1.70 har det ændret sig lidt.

Din PS4 optager konstant, altid. Men hvis du ikke gemmer det, bliver det kasseret. Hvis du vil gemme de sidste 15 minutter skulle du tidligere bare trykke på Share knappen, et hurtigt tryk, så menuen dukkede op. Så vil de sidste 15 minutter ( Cirka, kan variere lidt med et par minutter ) være at finde under videoklip i share menuen.

Med 1.70, når du trykker Share knappen vil du nu se to ikoner i bunden; Firkant og Trekant. Firkant så gemmer du de sidste 15 minutter og Trekant så gemmer du et screenshot af det øjeblik hvor du trykkede share.

Du kan også dobbelt trykkede på share knappen, så mener jeg den tager et screenshot. Hvis du holder knappen inde, vil den begynde at optage fra det punkt du ønsker indtil du stopper igen.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS4 Updates

Indlægaf Schmidty » tors 01 maj 2014 22:25

Sethos skrev:Med patch 1.70 har det ændret sig lidt.

Din PS4 optager konstant, altid. Men hvis du ikke gemmer det, bliver det kasseret. Hvis du vil gemme de sidste 15 minutter skulle du tidligere bare trykke på Share knappen, et hurtigt tryk, så menuen dukkede op. Så vil de sidste 15 minutter ( Cirka, kan variere lidt med et par minutter ) være at finde under videoklip i share menuen.

Med 1.70, når du trykker Share knappen vil du nu se to ikoner i bunden; Firkant og Trekant. Firkant så gemmer du de sidste 15 minutter og Trekant så gemmer du et screenshot af det øjeblik hvor du trykkede share.

Du kan også dobbelt trykkede på share knappen, så mener jeg den tager et screenshot. Hvis du holder knappen inde, vil den begynde at optage fra det punkt du ønsker indtil du stopper igen.


Tak for svaret! :)

Så der kan godt optages klip længere end 15 minutter?
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: PS4 Updates

Indlægaf Sethos » tors 01 maj 2014 22:39

Jeg er faktisk ikke sikker. Funktionen hvor du gemmer de sidste 15 minutter er låst på 15. Dog ved jeg ikke med manuel optagelse? Der må jeg være svar skyldig. Ellers har man muligheden for at optage flere gange og klippe det sammen.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS4 Updates

Indlægaf 5tranqer » tors 01 maj 2014 23:10

Morten Rask skrev:
Sethos skrev:Lækker update, mange små fede detaljer og HDCP off er guld værd. Kan også lide den nye share feature hvor den faktisk spørger i menuen om du vil gemme video / screenshot før den fortager sig noget. Føles sgu lidt mere rent, i stedet for den bare gemmer til højre og venstre når man skal ind i share menu.

Dog syntes jeg overførsel til USB tager en krig? Sidde og skal overføre 2 klip á 600mb og den står til 32 minutter left efter 5 minutter.


Det tager en krig med USB 2.0, men den understøtter også 3.0.


Mit USB-stick er 2.0, formateret i exFAT og det går hurtigt nok :)
5tranqer
 


Re: PS4 Updates

Indlægaf Sethos » tors 01 maj 2014 23:15

Nå, USB overførsel er stadig kun 720p hvilket er en skam.

Her er en sammenligning mellem billeder taget fra henholdsvis hauppauge optagelse og USB overført video.

Hauppauge: http://i.imgur.com/7bswG7s.jpg ( 1080p - Husk at zoom )

USB: http://i.imgur.com/gI7fG6i.png

Så vil jeg nok bruge min Hauppauge fremover.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS4 Updates

Indlægaf Cena » fre 02 maj 2014 06:28

@Sethos
Jeg mener 15 min er maks. Også ved manuel optagelse. Det står et eller andet sted inde i share menuen.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS4 Updates

Indlægaf Rena » fre 02 maj 2014 07:33

Sethos sender du Ikke lige din Hauppauge til mig :p
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster