Forum

firmware 2.5

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 12:13

stresset? heldigvis er dette ikke mig. bryder mig bare ikke om det jeg definere som spiltid. og syntes det er underligt at løsningen skal være tænd ps4 - gå ud og lav noget andet, mens den starter -> start spil -> lav noget andet mens logoer osv er på skærmen -> load spil -> lav noget andet mens den gør det -> spil de 10 minutter af spillet MAN har klaret (eller få en til at gøre det gennem share play, lav noget andet i mens). alt dette kan springes over gennem den mest ønskede funktion hos ps4brugerne (på bagrund af deres survey), selvom internettet pt. går amok over Button Remapping.

og som storforbrugere af remoteplay funktionen er dette ekstra vigtigt med suspend/resume. når jeg sidder på et wifi i byen, og venter på x,y og z. så er det lækkert at kunne tage vitaen/androidtelefonen (tlf. bruges kun til få spil), og ikke skulle bruge en del tid på overstående eksempel. vi er altså endelig nået det sony reklamerede i sin tid.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 6WEhg#t=63

1. play game at home
2. shut the console down in the middle of the level you are playing
3. go to school/work/friend where you can access nice WiFi
4. whip out your Vita/Android, reconnect to your PS4 at home via Remote Play, AND CONTINUE PLAYING from the same exact spot

heldigvis er dette ikke den eneste funktion, som beskrevet ovenfor. der er i øvrigt dukket mere op.

ekstern hdd support. - tror dog ikke spillene kan afspilles herfra..
trophys sync. i baggrunden (ingen loading her mere..)

http://www.insideeddieshow.com/suspend- ... ate-leaks/
https://twitter.com/isaparrot/status/57 ... 80/photo/1

hvis man så bare kunne "låse" nogle af de 10-15 ikoner der er på "startlinjen", ja så var mapper ikke noget jeg så behovet for.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 12:28

Du får det til at lyde som om, at alt tager meget lang tid. Når jeg tager min controller fra laderen, så tænder jeg den samtidig. Når jeg så har fundet min fjernbetjening til fjernsynet og har skiftet kanal, så er min PS4 stort set startet op. Jeg skal så bruge nogle få sekunder på, at finde og starte mit spil og hvis jeg ikke gider se på det, så tager det ca. samme tid, som at lave en kop kaffe. Ellers bruger jeg bare tiden på at slappe af og ser nogle farver på min skærm. Men vi prioritere heldigvis mange ting forskelligt og sådan skal det også være.

Jeg forstår heller ikke helt funktionen, hvor man kan slette 0% spil. Hvorfor kun 0% spil? Jeg vil slette alle mine Ps3 trofæer. De er kun fyld og vises også på PS4. Eller hvis man vil prøve at tage dem igen i et spil.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 12:36

igen. du for det til at lyde som om det kun er opstart som tager tid. når jeg har klaret/gennemført/oplevet historien i et stykke af spillet, og nu vurdere her stopper jeg for i dag. så ønsker jeg ikke at jeg skal klare selvsamme del igen et par dage senere, kun grundet spillets save/checkpointsystem. her redder suspend/resume flere gange 10minutter - altså langt mere end det du præsenter.

herudover er det også godt til mange andre spil uden save/checkpointfunktioner. hvis jeg er i gang med at klare alle 5 planeter i startdust, men vurdere jeg er træt efter at have klaret 3, så vil suspend/resume funktion gøre at jeg ikke skal starte forfra næste gang jeg ønsker at klare alle 5 planeter i et run/x antal liv/x10 multiplayer mm.

det er altså ikke kun opstartningen af ps4 der er tale om.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Erroneus » lør 07 mar 2015 14:01

Jeg har tit brug for suspend funktionen. Jeg ved ikke hvor mange gange, jeg måske er midt i en mission, men så er maden klar, tiden er løbet fra mig og jeg skal til tennis eller det er faktisk på tide til at gå i seng, men så skal man enten lige få færdiggjort det eller annullere det man sidder i. Så jeg ser frem til suspend funktionen.

Ang. hvorfor kun 0% spil, jeg tænker der er en teknisk årsag bag ved det, fordi hvis man sletter spil hvor man har fået trofæer i, så skal det også påvirke ens samlet antal trofæer og rank på ens PSN profil, hvilket betyder at det skal ind og pille i flere databaser. Det er ikke umuligt, men sletning af 0% spil er en god start.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: firmware 2.5

Indlægaf Megajohn » lør 07 mar 2015 15:40

Fantastisk update! Suspend er fandme nice for en travl mand som mig.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: firmware 2.5

Indlægaf Redman DK » lør 07 mar 2015 15:44

Suspend/resume er nok ikke noget jeg kommer til at bruge, de fleste spil kaster alligevel checkpoints efter en hele tiden, men synes da det er dejligt at muligheden er der.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 15:46

Ja, Suspend / Resume ser jeg sgu ikke megen nytte ved. Tager jo mindre end 2 minutter at komme igang med et spil, plus alle spil i dag har jo et save eller et checkpoint hvert 15. sekund. Typisk hvis man lige skal noget, så ryger den bare på pause i stedet. Men fint nok at de implementere den, der er jo nok nogen der kan bruge funktionen.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf D_Hofgaard » lør 07 mar 2015 17:30

Jer der konstant måler Suspend/resume funktionen på at "det jo kun tager 2 min at starte op" har jo totalt misforstået hvad konceptet går ud på.

Det er da fedt at man lige meget hvor man er i et spil, kan slukke maskinen og starte det op på præcist samme sted en time, dag eller måned senere for den sags skyld. Eller endda fortsætte på en anden enhed som fx VITA. Og på lige præcis VITA bruger jeg dens suspend/resume funktion hele tiden. Det er fedt at hive VITAén frem og så er man præcis hvor man forlod spillet.

Det handler altså på ingen måde om at man kan slippe for at kigge på at spillet starter op, det handler om at man kan stoppe midt i et spil og så fortsætte fra præcis samme sted når som helst eller hvor som helst.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 17:44

D_Hofgaard skrev:Jer der konstant måler Suspend/resume funktionen på at "det jo kun tager 2 min at starte op" har jo totalt misforstået hvad konceptet går ud på.

Det er da fedt at man lige meget hvor man er i et spil, kan slukke maskinen og starte det op på præcist samme sted en time, dag eller måned senere for den sags skyld. Eller endda fortsætte på en anden enhed som fx VITA. Og på lige præcis VITA bruger jeg dens suspend/resume funktion hele tiden. Det er fedt at hive VITAén frem og så er man præcis hvor man forlod spillet.

Det handler altså på ingen måde om at man kan slippe for at kigge på at spillet starter op, det handler om at man kan stoppe midt i et spil og så fortsætte fra præcis samme sted når som helst eller hvor som helst.


Det nævner folk jo også via savegames, det er præcis hvad savegame konceptet går ud på; start hvor du slap. Nu er vi et sted i gaming hvor hvert eneste checkpoint typisk er 2 minutter fra hinanden eller vi endda har muligheden for at gemme lige præcis hvor vi har lyst.

Tror vist hele idéen bag suspend / resume bliver blæst lidt for meget op til noget revolutionerne, mere end bare en lille fed feature for de udvalgte.

Tror ingen har "misforstået" noget her, det handler om ens egne prioriteter.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf D_Hofgaard » lør 07 mar 2015 17:58

Sethos skrev:
D_Hofgaard skrev:Jer der konstant måler Suspend/resume funktionen på at "det jo kun tager 2 min at starte op" har jo totalt misforstået hvad konceptet går ud på.

Det er da fedt at man lige meget hvor man er i et spil, kan slukke maskinen og starte det op på præcist samme sted en time, dag eller måned senere for den sags skyld. Eller endda fortsætte på en anden enhed som fx VITA. Og på lige præcis VITA bruger jeg dens suspend/resume funktion hele tiden. Det er fedt at hive VITAén frem og så er man præcis hvor man forlod spillet.

Det handler altså på ingen måde om at man kan slippe for at kigge på at spillet starter op, det handler om at man kan stoppe midt i et spil og så fortsætte fra præcis samme sted når som helst eller hvor som helst.


Det nævner folk jo også via savegames, det er præcis hvad savegame konceptet går ud på; start hvor du slap. Nu er vi et sted i gaming hvor hvert eneste checkpoint typisk er 2 minutter fra hinanden eller vi endda har muligheden for at gemme lige præcis hvor vi har lyst.

Tror vist hele idéen bag suspend / resume bliver blæst lidt for meget op til noget revolutionerne, mere end bare en lille fed feature for de udvalgte.

Det er jo altid nemt at argumentere mod noget ved at generalisere. Det er bestemt ikke alle spil der gemmer og har checkpoints 2 min fra hinanden. Men ja, det vil som alting ikke være en funktion som alle finder nyttig eller vil gøre brug af. I bund og grund handler det om at man får friheden til at stoppe og fortsætte når og hvor man vil, uden at skulle være tvunget til lige at spille 2, 5 eller 15 min til det næste checkpoint, eller starte forfra næste gang fra det forrige checkpoint.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 18:03

D_Hofgaard skrev:Det er jo altid nemt at argumentere mod noget ved at generalisere. Det er bestemt ikke alle spil der gemmer og har checkpoints 2 min fra hinanden. Men ja, det vil som alting ikke være en funktion som alle finder nyttig eller vil gøre brug af. I bund og grund handler det om at man får friheden til at stoppe og fortsætte når og hvor man vil, uden at skulle være tvunget til lige at spille 2, 5 eller 15 min til det næste checkpoint, eller starte forfra næste gang fra det forrige checkpoint.


Det er også nemt at argumentere ved at sige alle misforstår pointen, fordi de ikke syntes om den. Det kan godt være det er generaliserende, men intet spil jeg har spillet i de sidste 2+ år har jeg måtte sidde og trække mig gennem lange stræk, uden mulighed for at gemme eller blive nærmest badet i checkpoints -- Med mindre vi snakker online spil, selvfølgelig.

Hvis et sæt checkpoints har været en tand for langt fra hinanden, jamen så spiller man de to minutter ekstra til det næstkommende dukker op. Intet i mit liv kræver jeg slukker LIGE NU OG HER, med mindre der er gået ild i huset.

Det er sådan jeg tror de fleste har det, dem der ikke er vildt begejstret over idéen. Ja, jeg kan da se det er en smart feature for nogen, men syntes bare folk gør den mere revolutionerne og fantastisk end den egentlig er for den almene bruger.

Så igen, det falder bare tilbage på en subjektiv tilgang mere end at folk har misforstået noget.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 18:09

stoppede i far cry 4 under en angreb mod en base (dem der er 4 af). mente jeg ville slutte her. men spillet mener ikke jeg skal kunne gemme ved dette sted. nå øv da os. slukker maskinen. da jeg så senere vil spille far cry 4, og nå til dette sted i spillet tog jeg tid. det tager mig ca. 9 minutter og 12 sekunder (fjern gerne 2 sekunder i hver ende fra jeg starter på mobil, til jeg samler den op og slukker) at tænde maskinen, komme ind i far cry 4 og loade spillet (far cry er lidt mere "evil" kontra andre spil på dette område), starter ved checkpointet tættest målet (har låst op for alle fast travel muligheder, så dette er den bedst mulige situation for dette eksempel), for startet opgaven og når til hvor jeg var. dette er 9 minutter ikke 2.

herudover bliver 2 minutter her og der til meget. og i sethos seneste scenarie 4.
kan i øvrigt komme med masser af eksempler på spil, hvor det kan tage 10, måske mere at nå til x sted, hvor man vælger man vil slutte. assassins creed, nu far cry 4 og stardust er brugt som eksempler. som nævnt er dette en fantastisk funktion, og er ikke kun reserveret til at starte ps4+spil op. det er simpelthen også et spørgsmål om frihed - at JEG som forbrugere vælger hvornår jeg er træt/ikke har lyst til at spille mere, og det ikke skal være spillet/udviklerne der bestemmer hvor jeg skal starte når jeg igen for lyst til at spille. det er selvfølgelig for at gøre det nemmere. ligesom folk der vil have spotify på ps4 for at kunne springe skridtet med at føre musik over på usb, og smide den i ps4eren.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf D_Hofgaard » lør 07 mar 2015 18:22

Sethos skrev:Så igen, det falder bare tilbage på en subjektiv tilgang mere end at folk har misforstået noget.

Hold nu op. En funktion er lavet til et formål. I denne forbindelse er suspend/resume lavet til at man kan stoppe og fortsætte når og hvor som helst man vil. Og så er det ikke relevant om der er checkpoints 2 min, 10 min eller 875 lysår væk. Eller om det tager 3 sekunder eller 8 dage at tænde konsollen og starte spillet op.

Skal vi også diskutere din subjektive mening om hvad tænd og sluk knappen er til for?
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 18:27

D_Hofgaard skrev:
Sethos skrev:Så igen, det falder bare tilbage på en subjektiv tilgang mere end at folk har misforstået noget.

Hold nu op. En funktion er lavet til et formål. I denne forbindelse er suspend/resume lavet til at man kan stoppe og fortsætte når og hvor som helst man vil. Og så er det ikke relevant om der er checkpoints 2 min, 10 min eller 875 lysår væk. Eller om det tager 3 sekunder eller 8 dage at tænde konsollen og starte spillet op.

Skal vi også diskutere din subjektive mening om hvad tænd og sluk knappen er til for?


Rolig nu mulle, tror du går for meget op i det. Du kan bruge funktionen, andre kan ikke, længere er den ikke. Subjektivt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 18:28

EDIT: sethos var hurtig og svarede selv
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster