Forum

firmware 2.5

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 18:30

Rytteren skrev:EDIT: sethos var hurtig og svarede selv


Præcis. Det er vel det vi sidder og diskutere, samt hvad diskussion lidt har gået på i tråden? Hvor vidt folk finder den brugbar eller ej. Fed feature, bestemt, men nogen i tråden finder den bare ikke brugbar til deres måde at spille på. Det er hvad jeg prøver at komme frem til.

At man så ligefrem har "misforstået" den, fordi men ikke finder den brugbar, det virkede bare som et sært udlæg.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 18:38

Sethos skrev:
Rytteren skrev:EDIT: sethos var hurtig og svarede selv


Præcis. Det er vel det vi sidder og diskutere, samt hvad diskussion lidt har gået på i tråden? Hvor vidt folk finder den brugbar eller ej. Fed feature, bestemt, men nogen i tråden finder den bare ikke brugbar til deres måde at spille på. Det er hvad jeg prøver at komme frem til.

At man så ligefrem har "misforstået" den, fordi men ikke finder den brugbar, det virkede bare som et sært udlæg.


Jeg vælger at bruge min ret til at være enig med dig. Det sker ikke så tit ;)

Jeg synes bare ikke, at det er en "FED" funktion. Jeg har som sagt haft den i mange år på min PC og bruger den ikke der. Det er en funktion, som nogle finder meget mere brugbare end jeg gør. Og det er da godt for dem, at den kommer. Hvis den kunne starte op, hvor den slukkede automatisk, fordi jeg har været inaktiv for længe, så ville det da være fint nok. Ellers starter jeg bare mit spil igen. Laver en kop kaffe, mens den indlæser og spiller de sidste 10 minutter en gang til. Det har for sikkert ikke været et elendigt spil, så jeg kan nok nyde det igen. Jeg har nu spildt 13 minutter af mit liv. 13 minutter, som jeg ikke vidste, hvad jeg ellers skulle bruge til.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 19:29

13 minutter bliver til 26, 26 til en time, en time til 5, til en dag, til en uge. pludselig har man "sparet/vundet" tid nok til en hel ferie. men er man gammel og grå, og ikke har meget indhold i livet, ja så er 13 minutter her og der ingenting.

men ja, nogle funktioner syntes flere er fed, andre ikke. ligesom der ikke er mange der syntes det var fedt at sony brugte tid på noget ligegyldigt som 3d bluray playback. tid som sony kunne have brugt på en så fed funktion som suspend/resume.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 19:44

Rytteren skrev:13 minutter bliver til 26, 26 til en time, en time til 5, til en dag, til en uge. pludselig har man "sparet/vundet" tid nok til en hel ferie. men er man gammel og grå, og ikke har meget indhold i livet, ja så er 13 minutter her og der ingenting.


Den plade er ved at blive lidt slidt. Prøv om du kan komme frem til noget mere konstruktivt næste gang, især når du ikke ved, hvor meget eller hvor lidt indhold jeg har i mit liv.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: firmware 2.5

Indlægaf Erroneus » lør 07 mar 2015 20:19

Oki, nogle syntes det er brugbart, nogle syntes det ikke er. Det er ikke alle nye funktioner i en opdatering, som alle vil finde brugbare, sådan er det.

Hvis vi skal trække debatten tilbage på et lidt mere givende spor, så håber jeg de virkelig snart får tilføjet noget mere plads til PS+ cloud storage, gør det muligt at slette gamle beta'er fra ens "bibliotek og får tilføjet mappe support.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: firmware 2.5

Indlægaf Blauwy » lør 07 mar 2015 20:25

Rytteren skrev:13 minutter bliver til 26, 26 til en time, en time til 5, til en dag, til en uge. pludselig har man "sparet/vundet" tid nok til en hel ferie. men er man gammel og grå, og ikke har meget indhold i livet, ja så er 13 minutter her og der ingenting.


Hvis man ikke har 13 min at spilde, så er det vel mere et spørgsmål om man ikke burde sætte sig ned og bruge tid på gaming.
Det er en sjov diskussion egentlig. Den tid du sparer bruger du jo sikkert bare et andet sted så.
Som f.eks at sidde på lokum i 25min, selvom du var færdig efter 5.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf JanR » lør 07 mar 2015 20:43

Det svarer jo til at man bare klapper sin skærm ned på bærbaren, i stedet for at skulle starte den og 300 faner op hver gang.
Super lækker funktion, som de fleste nok ikke vil undvære.

Xbox Ones Always-On funktion sluger næsten dobbelt så meget strøm i standby, som PS4 gør.
Hvis suspend/resume fordobler strømforbruget, ser jeg ingen grund til at spare nogle minutter her og der.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 20:52

JanR skrev:Xbox Ones Always-On funktion sluger næsten dobbelt så meget strøm i standby, som PS4 gør.
Hvis suspend/resume fordobler strømforbruget, ser jeg ingen grund til at spare nogle minutter her og der.


Tror jeg godt du kan regne med den gør. Den skal vel gemme spillets præcise save-state i RAM, hvilket gør de skal holdes i en powered state konstant.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf JanR » lør 07 mar 2015 20:59

Sethos skrev:
JanR skrev:Xbox Ones Always-On funktion sluger næsten dobbelt så meget strøm i standby, som PS4 gør.
Hvis suspend/resume fordobler strømforbruget, ser jeg ingen grund til at spare nogle minutter her og der.


Tror jeg godt du kan regne med den gør. Den skal vel gemme spillets præcise save-state i RAM, hvilket gør de skal holdes i en powered state konstant.


Så bliver det ikke noget som jeg kommer til at gøre brug af.
Jeg har ikke noget imod at bruge nogle ekstra minutter på et læse nyheder på min bærbar, i mens min konsol starter op.

Men jeg synes at det er ret smart at man bare hurtigt kan slukke sin PS4 midt i et spil, og så automatisk spille videre på sin Vita.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 21:10

Bab skrev:
Rytteren skrev:13 minutter bliver til 26, 26 til en time, en time til 5, til en dag, til en uge. pludselig har man "sparet/vundet" tid nok til en hel ferie. men er man gammel og grå, og ikke har meget indhold i livet, ja så er 13 minutter her og der ingenting.


Den plade er ved at blive lidt slidt. Prøv om du kan komme frem til noget mere konstruktivt næste gang, især når du ikke ved, hvor meget eller hvor lidt indhold jeg har i mit liv.

Bab


Den var ikke henvendt til dig som person. Føler du den henvendt på dig, må det stå for egen regning.
Gentager. Suspend/resume har/er den mest efterspurgte funktion til ps4. Den kommer nu, det er fantastisk. En mere brugbar funktion er svær at finde. Den næststørste er er DNLA, så lad os se hvornår den kommer.

Som nævnt er der nogen der gerne vil gentage x,y og z - mobilmarkedet er et fantastisk eksempel på det. Andre vil gerne hurtigere igang med det man ønsker. Om nogen vurdere gaming som ren spildtid, er en anden sag.

Gentager. Det er ikke kun opstart. Det tager ca. 20 minutter at nå planet 3 i stardust. Er jeg på highscore jagt, men er træt.. Så vil det være øv at skulle starte forfra (uden sikkerhed for at nå samme situation)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Sethos » lør 07 mar 2015 21:16

Nogen har hacket Rytterens profil, han skriver med store bogstaver for første gang :P
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 21:20

Rytteren skrev:Den var ikke henvendt til dig som person. Føler du den henvendt på dig, må det stå for egen regning.


Når du kommentere mit indlæg, så kan det ikke være andre. Og da det heller ikke er første gang, så står det ikke for min regning længere. Men tro du bare, at jeg har en kedeligt liv, bare fordi jeg bruger mindre tid på gaming end du gør.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: firmware 2.5

Indlægaf Krede1972 » lør 07 mar 2015 21:36

Vildt nok at en tråd om ny firmware kan udvikle sig til en diskussion om hvad der er spild af tid.

I princippet er alt jo spild af tid når man har videregivet sine gener, uanset om vi taler om at bruge sin tid på gaming, TV, film, naturoplevelser, arbejde, venner eller at drikke sig i hegnet. Når generne er videregivet så har man opfyldt den basale mening med livet og derefter kan man i princippet blot vente på at skulle dø en dag.

Alt hvad vi har oplevet og brugt vores tid på bliver ligegyldigt når der en dag slukkes for os - og egentligt også før der slukkes for os.

Tror jeg vil kaste mig over noget Søren Kierkegaard eller måske Nietzsche, mens jeg venter på at dø. For spørgsmålet er jo interessant nok, uanset om man mener ens personlige liv giver mening eller ej. Eller er kedeligt eller ej.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: firmware 2.5

Indlægaf HEADSTAR » lør 07 mar 2015 22:07

Krede1972 skrev:Vildt nok at en tråd om ny firmware kan udvikle sig til en diskussion om hvad der er spild af tid.

I princippet er alt jo spild af tid når man har videregivet sine gener, uanset om vi taler om at bruge sin tid på gaming, TV, film, naturoplevelser, arbejde, venner eller at drikke sig i hegnet. Når generne er videregivet så har man opfyldt den basale mening med livet og derefter kan man i princippet blot vente på at skulle dø en dag.

Alt hvad vi har oplevet og brugt vores tid på bliver ligegyldigt når der en dag slukkes for os - og egentligt også før der slukkes for os.

Tror jeg vil kaste mig over noget Søren Kierkegaard eller måske Nietzsche, mens jeg venter på at dø. For spørgsmålet er jo interessant nok, uanset om man mener ens personlige liv giver mening eller ej. Eller er kedeligt eller ej.


Js det var kun hvis vi ikke døde at der var grund til at kikke tilbage
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2633


Re: firmware 2.5

Indlægaf runni1399 » lør 07 mar 2015 22:09

Krede1972 skrev:Vildt nok at en tråd om ny firmware kan udvikle sig til en diskussion om hvad der er spild af tid.

I princippet er alt jo spild af tid når man har videregivet sine gener, uanset om vi taler om at bruge sin tid på gaming, TV, film, naturoplevelser, arbejde, venner eller at drikke sig i hegnet. Når generne er videregivet så har man opfyldt den basale mening med livet og derefter kan man i princippet blot vente på at skulle dø en dag.

Alt hvad vi har oplevet og brugt vores tid på bliver ligegyldigt når der en dag slukkes for os - og egentligt også før der slukkes for os.

Tror jeg vil kaste mig over noget Søren Kierkegaard eller måske Nietzsche, mens jeg venter på at dø. For spørgsmålet er jo interessant nok, uanset om man mener ens personlige liv giver mening eller ej. Eller er kedeligt eller ej.


Godt skrevet! =D>
runni1399
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Aalborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster