Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf poppirat » fre 25 mar 2016 11:52

Jeg synes det er fedt. Day 1 buy for mig, hvis det er rigtigt.
poppirat
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » lør 26 mar 2016 12:42

Nyeste rygte fra The Know, der også bekræfter noget af det som Eurogamer/DF allerede har skrevet om. The Know har før ramt rigtigt med lign., men også forkert, fra deres kilder.

400$ er prisen, dog ikke 100% fastlagt, den gamle PS4 udgave falder i pris og vil forblive på hylderne. Bliver afsløret på E3, udkommer til jul. Den kommer til at levere 4K billede fra spil og film, men det bliver via opskalering.
Maskinen vil dog komme med bedre hardware, som kommende spil kan udnytte, f.eks. til at ramme 60FPS i flere spil og til VR. Nuværende PS4 spil kan bruges på den "nye" konsol og kommende spil kan også bruges på den "gamle", så man er ikke tvunget til at købe den nye udgave.

The Know:


Der er kun 2½ måned til E3.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » lør 26 mar 2016 15:04

Altså jeg kan allerede lade mit tv opskalere til 4k, så lige den del kan jeg ikke se nogen fordel ved.

Det andet er som vi frygtede eller håbede
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Dummiz » lør 26 mar 2016 15:18

Erroneus skrev:Nyeste rygte fra The Know, der også bekræfter noget af det som Eurogamer/DF allerede har skrevet om. The Know har før ramt rigtigt med lign., men også forkert, fra deres kilder.

400$ er prisen, dog ikke 100% fastlagt, den gamle PS4 udgave falder i pris og vil forblive på hylderne. Bliver afsløret på E3, udkommer til jul. Den kommer til at levere 4K billede fra spil og film, men det bliver via opskalering.
Maskinen vil dog komme med bedre hardware, som kommende spil kan udnytte, f.eks. til at ramme 60FPS i flere spil og til VR. Nuværende PS4 spil kan bruges på den "nye" konsol og kommende spil kan også bruges på den "gamle", så man er ikke tvunget til at købe den nye udgave.

The Know:


Der er kun 2½ måned til E3.


Er dette korrekt så er det farvel til konsol for mit vedkomne.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf pjulledk » lør 26 mar 2016 16:00

Håber virkelig ikke det er sandt. Har netop en konsol for ikke at skulle opgradere hele tiden for at kunne spille de nyeste spil lige som på en pc. Er ked af at sige det men tror også det er slut med Gaming for mig hvis rygtet er sandt desværre:(
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Allanb » lør 26 mar 2016 16:07

Så længe det ikke betyder noget for min gaming og spillene vil være de samme så kan alle de der 4K entusiaster bare slå sig løs :-)
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » lør 26 mar 2016 18:06

Det skulle være bedre opskalering, end det som tv'erne kan tilbyde.

Personligt håber jeg det er sandt, jeg syntes konsol generationerne kører for lang tid og så lang tid både nye og gamle spil virker med den "gamle" udgave, så tilbyder en opdateret udgave en bedre version for dem som vil betale for det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » lør 26 mar 2016 19:35

Tilbage i 2013 sagde Sony at deres PS4 ville understøtte 4K til video og MS var ude og sige at deres Xbox One ville understøtte 4K på både Video og spil ... =D>

Det ser ud til at passe .. Det kræver bare ny hardware :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volpi » lør 26 mar 2016 19:41

Det lyder som et ret realistisk scenarie hvor ingen parter står med en lang næse. Forstår godt der går lidt af plug and play tanken, men jeg vælger nu altså at glæde mig over Sony vælger at tage udfordringen til sig, for faktum er at der sker meget lige nu på den front, så hellere at de tilpasser sig med mindst mulig indsats end bare lader stå til.
Syntes det er fint ps4 og 4k spil er tilgængelig for relevant platform.

4k opskalering forestiller jeg mig også vil være af en større kvalitet nu kilden opskalere fremfor en ekstern i form Af skærmen i det tilfælde her.
Ihvertfald opskalere mit cx725 ikke videre fantastisk, men det gør min afspiller.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » lør 26 mar 2016 20:31

Personligt syntes jeg nu at jeg står med en lang næse hvis jeg fremover skal læse i alle reviews at spillet kører bedst på en PS 4.5
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » lør 26 mar 2016 21:09

Vreki skrev:Personligt syntes jeg nu at jeg står med en lang næse hvis jeg fremover skal læse i alle reviews at spillet kører bedst på en PS 4.5

Hvorfor? Det forstår jeg virkelig ikke, du har jo ikke mistet noget. Naturligvis vil spillet køre bedre med kraftigere hardware.

Lad os sige The Last of Us 2 kommer ud og det kører 1080p 30FPS på PS4, som virker til at være niveauet hvor PS4 ligger, men PS4K kan levere det i 60FPS. Hvad har du så mistet, intet?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » lør 26 mar 2016 22:35

Erroneus skrev:Hvorfor? Det forstår jeg virkelig ikke, du har jo ikke mistet noget. Naturligvis vil spillet køre bedre med kraftigere hardware.

Lad os sige The Last of Us 2 kommer ud og det kører 1080p 30FPS på PS4, som virker til at være niveauet hvor PS4 ligger, men PS4K kan levere det i 60FPS. Hvad har du så mistet, intet?


Det er måske rent psykologisk, men før vidste jeg at jeg ville komme til at nyde det bedste spillet havde at byde.
Men med en ny PS 4.5 version vil jeg og mange andre føle at vi har en andenrangs version af spillet, selv om vi kun er halvvejs inde i konsollens forventede levetid.
Det er en reaktion som man kan se på diverse forum at rigtigt mange deler.

Og det i sig selv forudsætter at Sony rent faktisk kan holde løftet om at alle spil vil afvikles acceptabelt på den gamle PS4, noget som man godt kan være skeptisk over for.
Jeg frygter at grænsen for hvad der er "acceptabelt" set fra Sonys side vil ændre sig når PS4 ikke længere er flagskibet.
Især med PS VR.

Og hvornår er det så lige at PS5 kommer? Hvis jeg opgradere bliver jeg så til grin igen to år senere?

Oprindeligt så min Playsation Plan ud nogenlunde i denne her stil:
2013: PS4
2018: PS5
Nu blev den så udvidet med PS VR, men jeg tænkte at den ville have samme levetid som en konsol, måske lidt mindre.

Men med den nye annoncering så frygter jeg at det kommer til at se sådan ud:
2013: PS4
2016: PS VR
2017: PS 4.5
2019: PS 5
2020: PS VR 2

Det er lige pludseligt hvert andet år jeg skal ud og brænde 3500 af på nyt udstyr.

Derfor får det mig til at overveje mit engagement i hele konsol konceptet inklusive deres VR.
Selv hvis man ikke vil have PS VR så er levetiden fra 4.5 til 5 et meget åbent spørgsmål.
PC er formodentligt stadigvæk dyrere, jeg har ikke regnet på det endnu. Men regnestykket har ændret sig meget hvis Sony hardware nu skal afskrives over 2-3 år.

Hvis jeg vidste at PS 4.5 var den nye platform i minimum 4 år før PS5 var jeg måske villig til at opgradere.
Men så langt et interval ville sikkert betyde at Xbox kom med en ny fuld version flere år før Playstation.

Det havde været meget smartere at droppe det her opgraderings cirkus og introducere en tidlig PS5 omkring 2018.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » lør 26 mar 2016 23:07

Det kan jeg så ikke helt følge, hvis man intet mister, men det må være op til personen selv hvordan de har med det.
At være skeptisk over for om de sørger for lige behandling, kan jeg godt forstå, men omvendt så kan ny hardware men i samme familie, måske endda føre til optimeringer der kan bruges på software siden til den originale version, der er 2 sider af den mønt.

PS4 udkom i 2013 og hvis denne generation kørte 7 år, eller bare 6 år, så er PS5 først i 2019 eller 2020. Og faktisk vil en PS4,5 måske netop betyde at denne generation kører hele 7 år ud i stedet for f.eks. 6.
Så det ser mere sådan her ud:
2013: PS4
2016: PS4,5
2019/2020: PS5 & PS VR 2
2023: PS5,5
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » lør 26 mar 2016 23:21

Under alle omstændigheder så er der blevet sparket gevaldigt til myretuen på et tidspunkt hvor Sony har brug for kundernes tillid for at kunne blive en af spillerne på VR området.

Det kan godt være at de bliver nødt til meget snart at komme med en officiel udmelding.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf sir.auron88 » man 28 mar 2016 01:29

Vreki skrev:Under alle omstændigheder så er der blevet sparket gevaldigt til myretuen på et tidspunkt hvor Sony har brug for kundernes tillid for at kunne blive en af spillerne på VR området.

Det kan godt være at de bliver nødt til meget snart at komme med en officiel udmelding.


Enig. Om ikke andet fordi at deres PS4 salg må blive ramt af de her rygter. Hvem gider investere i en PS4 nu hvis der kommer en ny smart?
sir.auron88
Niveau 4
 
Indlæg: 371


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster