Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » man 28 mar 2016 08:32

Der har ved stort set alle generationsskifter været snak om, at "denne generation kommer kun til at vare 5-6 år", men på trods af Moores lov, så har der mig bekendt ikke været en konsol generation, der har varet under 10 år (her tænker jeg fra første udgivelse til support blev lukket ned).
Hvis PS4K virkelig er på vej, og hvis den virkelig udkommer allerede i år, så giver jeg PS4 max 2 år mere. Det er for dyrt at optimere til endnu en platform, så 3. parts udviklerne går efter, hvor der er flest kunder, og med det (uheldige) fokus der har været på oplæsning i denne generation, tror jeg mange kunder ukritisk vil labbe en marginal mere kraftfuld konsol i sig.

Man sidder lidt med en fornemmelse som efter at have købt den oprindelige Xbox.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » man 28 mar 2016 09:03

sir.auron88 skrev:
Enig. Om ikke andet fordi at deres PS4 salg må blive ramt af de her rygter. Hvem gider investere i en PS4 nu hvis der kommer en ny smart?


Ja, jeg har hidtil sagt til folk der overvejer at købe en konsol at de skal anskaffe en PS4.
Det gør jeg sådan set stadigvæk, men nu får de også at vide at lige nu måske er et dårligt tidspunkt at købe den på.

Kan Sony holde til at PS4 salget går i bund resten af året?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » man 28 mar 2016 11:30

Jeg tror ikke de her rygter påvirker det meget, det er kun de mest passioneret gamers der følger med og forstår sådan rygter, og mange af dem ejer en PS4 i forvejen :)

ikkNico: Forskellen er bare at den her generation er blevet lanceret på et andet grundlag, netop konkurrencen fra smartphones. Det betød at PS4 fik en start pris på 400$ og Xbox One 500, med rettelse til 400$ ikke lang tid efter. Fordi hverken Microsoft eller Sony turde lancere denne generation med en pris omkring 600$ og så have hardware i på det niveau som vi kender fra konsollerne. Den tidligere generation holdte 8 år, jeg kan ikke se vi skal helt hen til 2021 før vi ser en PS5 :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » man 28 mar 2016 12:21

Jeg er ikke engang sikker på, at vi ser en ny klassisk konsol generation, men det er en helt anden snak.

Jeg kan godt se ideen fra Sonys side. De kan bygge og sælge marhginalt bedre hardware, og derved ride videre på bølgen af goodwill de fik ved ikke at tænke nyt. Det lyder nok mere negativt end det er ment. XBO annonmceringen var en PR katastrofe, der viste at i hvert fald konsolejere ikke var klar til alt for meget nytænking (dette hænger jo meget godt sammen med snakken omkring at kunne læne sig tilbage og bare poppe spil i kassen). Sony spillede sikkert med en klassisk (og i øvrigt fanrtastisk maskine), som selv en gammel utryg mand som jeg kan lide.
Jeg ser en større grad af brand loyalitet ifht Playstation end til mange andre mærker. Det er lidt ligesom med Apple. det er ikke helt religion, men man kunne ikke drømme om at kæbe noget andet, og alt hvad der kommer fra "moderskibet" er godt (det lyder nok også mere negativt end det er ment). det betyder at en evt PS4K kommer til at sælge lige så godt som PS4. Godt gået Sony
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » man 28 mar 2016 12:33

ikkNico skrev:Jeg ser en større grad af brand loyalitet ifht Playstation end til mange andre mærker. Det er lidt ligesom med Apple. det er ikke helt religion, men man kunne ikke drømme om at kæbe noget andet, og alt hvad der kommer fra "moderskibet" er godt (det lyder nok også mere negativt end det er ment). det betyder at en evt PS4K kommer til at sælge lige så godt som PS4. Godt gået Sony


Jeg tror ikke man skal overvurdere Brand Loyalty: Folk taler meget højt når konsollerne er næsten jævnbyrdige, men hvis der er en markant forskel så flokkes folk til vinderen. Ingen vil sidde tilbage med en taber konsol.

Hvis vi ser bort fra navnet, så sker der effektivt set det at Sony nu lancere en PS5 med minimal performance forøgelse, og bagudkompatibilitet.
Samtidigt skruer de igen prisen op til hvad der svarer til en ny next-gen konsol.

Hvis nu MS annoncere at der kommer en Xbox 2 sidst i 2017 som er en "rigtigt" next-gen, så tror jeg at Sony taber løbet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Krede1972 » man 28 mar 2016 13:33

Vreki skrev:
ikkNico skrev:Jeg ser en større grad af brand loyalitet ifht Playstation end til mange andre mærker. Det er lidt ligesom med Apple. det er ikke helt religion, men man kunne ikke drømme om at kæbe noget andet, og alt hvad der kommer fra "moderskibet" er godt (det lyder nok også mere negativt end det er ment). det betyder at en evt PS4K kommer til at sælge lige så godt som PS4. Godt gået Sony


Jeg tror ikke man skal overvurdere Brand Loyalty: Folk taler meget højt når konsollerne er næsten jævnbyrdige, men hvis der er en markant forskel så flokkes folk til vinderen. Ingen vil sidde tilbage med en taber konsol.

Hvis vi ser bort fra navnet, så sker der effektivt set det at Sony nu lancere en PS5 med minimal performance forøgelse, og bagudkompatibilitet.
Samtidigt skruer de igen prisen op til hvad der svarer til en ny next-gen konsol.

Hvis nu MS annoncere at der kommer en Xbox 2 sidst i 2017 som er en "rigtigt" next-gen, så tror jeg at Sony taber løbet.


Som jeg ser det, så er det farligt at være den der kommer først med den næste generation - for den der kommer (lige) efter, vil have fordel af at kunne proppe bedre hard- og software i. Når konkurrenten har meldt først ud hvad brugerne kan vente, er det så meget nemmere for den tilbageværende konkurrent at lave et produkt der er bedre end det den anden har meldt ud. Tror mange gerne venter et par måneder på en konsol der har bedre specifikationer. Jeg kaster mig i hvert fald ikke over den næste Xbox bare fordi den lander 6 måneder før en ny PS.

Jeg vil stadigt mene at MS skød sig selv i foden ved at annoncere den seneste XBOX som en famile-mediemaskine, der kunne alt muligt skrammel.
Sony holdt sig til at være en gamerkonsol og "vandt" derved mange gamere, da en del gamere ikke kunne se fidusen i MS's overflødige tingeltangel-muligheder.

Jeg er ikke ubetinget fanboy og har også en Xbox, men det er altså PS som har været brugt 98% og Xbox som har været brugt de resterende 2% af tiden.

PS er bare bedre. Det tror jeg også vil være tilfældet fremover.

Jeg hopper ikke umiddelbart på en PS4K, da jeg ikke har noget at bruge den til som sådan og er fint ud tilfreds med den nuværende PS.

2018 ;-)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Cena » man 28 mar 2016 13:53

http://www.bt.dk/erhverv/sony-vil-lance ... laystation

Faldt lige over den her artikel som er fra Ritzau. De lyder det nærmest som om det er bekræftet og ikke kun et rygte. Er spændt på at se hvad der sker. Jeg tror på den kommer.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volbass » man 28 mar 2016 14:12

Jeg er nu personlig ret så ligeglad med om der er rygter om en PS4k, jeg er ganske godt tilfreds med min ps4er, dog er jeg skuffet over det meget lille udvalg af racing spil. Når det nu er den genre hvor de vil blærer sig med hvor mange fps de kan presse ud af konsollen.

Og som Reviewtechusa siger, det virker jo latterlige at de snakke om en 4K konsol, når de ikke kan få spil til at køre i 1080p på konsollerne :-D

og måske har han ret :-D dog er jeg ligeglad, bare at fps'en er stabil :-D
Billede
Volbass
Niveau 0
 
Indlæg: 44
By: Odense


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » man 28 mar 2016 15:13

Cena skrev:http://www.bt.dk/erhverv/sony-vil-lancere-en-ny-playstation

Faldt lige over den her artikel som er fra Ritzau. De lyder det nærmest som om det er bekræftet og ikke kun et rygte. Er spændt på at se hvad der sker. Jeg tror på den kommer.

Spændende.

I øvrigt sjovt de slutter af med:

"Oculus Rift forventes at få en pris på omkring 4000 kroner og Vive kommer helt op på cirka 5300 kroner."

Forventes? Vi ved allerede at Oculus Rift koster 5500 og HTC Vive 7400 kr her i Danmark. =D> :mrgreen:

Volbass skrev:Og som Reviewtechusa siger, det virker jo latterlige at de snakke om en 4K konsol, når de ikke kan få spil til at køre i 1080p på konsollerne :-D

4k vil komme via opskalering, det skulle være fidussen i den nye udgave.

Den bedre hardware skal så bruges til f.eks. kunne levere 1080p/60FPS eller 1440P/30FPS som så opskaleres til 4K. Vi får at se.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » man 28 mar 2016 15:20

De siger også at PS VR kommer til at koste 2600.
Eller med andre ord, så aner de ikke hvad de taler om men skriver direkte af fra Ritzau, uden at tænke på moms osv.

Skal Playstation VR på det grafiske plan kunne konkurrere fuldt ud med virtual reality-konkurrenter som Facebooks Oculus Rift og HTCs Vive, så er den nuværende PS4 ikke stærk nok


Det kommer heller aldrig til at ske, ikke til konsol-pris.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volbass » man 28 mar 2016 15:27

Volbass skrev:Og som Reviewtechusa siger, det virker jo latterlige at de snakke om en 4K konsol, når de ikke kan få spil til at køre i 1080p på konsollerne :-D

4k vil komme via opskalering, det skulle være fidussen i den nye udgave.

Den bedre hardware skal så bruges til f.eks. kunne levere 1080p/60FPS eller 1440P/30FPS som så opskaleres til 4K. Vi får at se.[/quote]

og når den konsol så kommer, så hæver spiludviklerne bare på grafikken, så er man tilbage igen. Jeg har intet at klage på med konsollerne, hverken før eller nu. Det er jo kun det at konsollerne skal være mindre og mindre og yde mere og mere, hvilket jo ikke hænger sammen.

Grafikken er fin nok for mig, det er en konsol jeg spiller på og ikke en PC. Men desværre er konsollerne i dag bare medie maskiner og derfor er der mange spil som køre dårligt og de har svært ved at lave om til de magiske 60 fps som alle skriger om, når maskinen allerede efter opstart er fyld op med alt muligt ubrugeligt lort, så er der jo ikke meget tilbage til spille når man starter det op.

Måske det er mig som har misforstået noget? Men jeg tror ikke på at den 4K udgave ville yde ret meget bedre end det man ser i dag. Bare se forskellen på PS3 og PS4, et kampe hop i grafikken og køre tingene bedre, selv om den har hardware til det?
Billede
Volbass
Niveau 0
 
Indlæg: 44
By: Odense


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » man 28 mar 2016 15:40

Volbass skrev:Måske det er mig som har misforstået noget? Men jeg tror ikke på at den 4K udgave ville yde ret meget bedre end det man ser i dag. Bare se forskellen på PS3 og PS4, et kampe hop i grafikken og køre tingene bedre, selv om den har hardware til det?


Der er ingen der ved noget konkret, men der er netop et Catch-22 der:
*Hvis PS 4.5 ikke kan lever synligt mere ydelse, så er den ikke værd at bruge penge på.
*Hvis PS 4.5 kan levere synligt mere ydelse så vil PS4 blive en andenrangs-maskine efter kun 3 år på marked
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volbass » man 28 mar 2016 15:59

Vreki skrev:
Volbass skrev:Måske det er mig som har misforstået noget? Men jeg tror ikke på at den 4K udgave ville yde ret meget bedre end det man ser i dag. Bare se forskellen på PS3 og PS4, et kampe hop i grafikken og køre tingene bedre, selv om den har hardware til det?


Der er ingen der ved noget konkret, men der er netop et Catch-22 der:
*Hvis PS 4.5 ikke kan lever synligt mere ydelse, så er den ikke værd at bruge penge på.
*Hvis PS 4.5 kan levere synligt mere ydelse så vil PS4 blive en andenrangs-maskine efter kun 3 år på marked


Det der er sjovt at tænke på, er at der jo ikke så mange % af verdens befolkning som har 4K skærme at game på, hverken pc eller konsol, så jeg tager det med ro :-D

Og var det ikke det samme som kværnede om på forums om hvor meget bedre ps4'eren var i forhold til 3'eren :-D og så kan man jo stille sig selv det spørgsmål, kørene tingene bedre på grund af hardwaret eller at spillene bliver programmeret til den platform det skal spilles på?

og så længe svaret er nej, så bliver tingene ikke bedre, for konsollen kan jo ikke yde bedre, hvis ikke spillet er programmeret til at yde sit bedste :-D

Det er bare min holdning :-D
Billede
Volbass
Niveau 0
 
Indlæg: 44
By: Odense


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » man 28 mar 2016 16:18

Erroneus skrev:Jeg tror ikke de her rygter påvirker det meget, det er kun de mest passioneret gamers der følger med og forstår sådan rygter, og mange af dem ejer en PS4 i forvejen :)

ikkNico: Forskellen er bare at den her generation er blevet lanceret på et andet grundlag, netop konkurrencen fra smartphones. Det betød at PS4 fik en start pris på 400$ og Xbox One 500, med rettelse til 400$ ikke lang tid efter. Fordi hverken Microsoft eller Sony turde lancere denne generation med en pris omkring 600$ og så have hardware i på det niveau som vi kender fra konsollerne. Den tidligere generation holdte 8 år, jeg kan ikke se vi skal helt hen til 2021 før vi ser en PS5 :)


Ja, men når nu EB linker til denne her artikel : http://finans.dk/live/erhverv/ECE853908 ... ctxref=ext

Og BT har denne her : http://www.bt.dk/erhverv/sony-vil-lance ... laystation

Så bliver det også hr. og fru danmark der læser med og ikke kun de passioneret gamere ..

Så linket på facebook, hvor folks reaktion var "Så venter jeg med at købe"
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » man 28 mar 2016 16:26

Det er ikke stort nok til at have en effekt. De nyheder er glemt og forsvundet meget hurtigt.
Naturligvis er der nogle som vil vente, men effekten af det her rygte er minimalt set i det større billede.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster