Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tors 31 mar 2016 08:39

Hvis den allerede kommer før VR headsettet, så pisser de fanme over 36 millioner bruger op af ryggen og så håber jeg seriøst Sony får samme behandling som MS gjorde ved annonceringen af Xbox One ... Det er i min optik simpelthen for hurtig en udskiftning, hvor jeg som forbruger næsten føler at jeg har været Betatester på den nuværende PS4, hvor de rigtig store titler ikke engang er udkommet endnu.

Det er jo ret nemt at regne ud at spil fremover vil bliver lavet til den nye hardware, hvilket bare gør at man på den nuværende PS4 må lide med framedrops eller lavere opløsning, fordi der ikke vil blive brugt ressourcer på at optimere noget til den "gamle" version.

Jeg har netop valgt konsol fremfor PC for at undgå at skulle smide 3000+ på nyt hardware hvert. 3 år ... Hvis det er den vej det går, så tror jeg næsten hellere jeg vil upgrade min PC fremover og så droppe konsollen, selvom det også betyder et pænt farvel til de få fede exclusive titler der kommer ....

Det skal blive spændende at se hvad de siger til E3 :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tors 31 mar 2016 09:36

Slimjay DK skrev:Det er jo ret nemt at regne ud at spil fremover vil bliver lavet til den nye hardware, hvilket bare gør at man på den nuværende PS4 må lide med framedrops eller lavere opløsning, fordi der ikke vil blive brugt ressourcer på at optimere noget til den "gamle" version.

Det syntes jeg er en noget hurtig konkludering, laver opløsning end hvad? End PS4K ja, men ikke nødvendigvis lavere end nuværende PS4 spil. Sony har allerede nu opsat guidelines på deres PS VR spil til udviklerne, at deres spil må IKKE gå under 60FPS, ellers bliver de ikke godkendt til VR brug.

Der er 40 millioner PS4 maskiner derude, jeg tror ikke på at Sony vil gøre dem til en dårligere løsning med kommende spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tors 31 mar 2016 09:59

Erroneus skrev:Det syntes jeg er en noget hurtig konkludering, laver opløsning end hvad? End PS4K ja, men ikke nødvendigvis lavere end nuværende PS4 spil. Sony har allerede nu opsat guidelines på deres PS VR spil til udviklerne, at deres spil må IKKE gå under 60FPS, ellers bliver de ikke godkendt til VR brug.

Der er 40 millioner PS4 maskiner derude, jeg tror ikke på at Sony vil gøre dem til en dårligere løsning med kommende spil.


60FPS er kun eet aspekt af det. Man kan enten opnå det ved at optimere, eller ved at skrælle andre detaljer af spillet.
Så selv om FPS er garanteret så betyder det ikke at spillene ikke kan komme til at lide under at der er to forskellige platforme.
Og for ikke-VR spil er der ingen garantier.

Der er tydeligvis to forskellige synsvinkler på det her.
Nogen ser konsollen som en platform på line med PC. Hvis man får muligheden for at købe sig til bedre ydelse så er det bare fint.

Men andre er blevet trætte af at hvert nyt spil til PCen har krævet flere kræfter, så enten måtte man skrue ned for detaljerne og nøjes med discount-udgaven, eller også måtte man fise ud og købe nyt hardware.
Der tilbød konsollerne en frustrations-fri pakke hvor man kunne regne med at spillene kørte optimalt i en 5-6 år.

Hvis det her har noget på sig, så skal vi nu igen til at ærge os over at vores hardware kun kan køre discount-udgaven.

Du kan godt sige at spillene ikke vil ændre udsende på PS4 uanset om der kommer en PS4K eller ej. Men det hjælper ikke meget når man konstant bliver præsenteret for de nye flotte spil som desværre ikke kan køre på den oldgamle Ps4.
Det vil være frustrerende.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tors 31 mar 2016 10:18

Erroneus skrev:
Slimjay DK skrev:Det er jo ret nemt at regne ud at spil fremover vil bliver lavet til den nye hardware, hvilket bare gør at man på den nuværende PS4 må lide med framedrops eller lavere opløsning, fordi der ikke vil blive brugt ressourcer på at optimere noget til den "gamle" version.

Det syntes jeg er en noget hurtig konkludering, laver opløsning end hvad? End PS4K ja, men ikke nødvendigvis lavere end nuværende PS4 spil. Sony har allerede nu opsat guidelines på deres PS VR spil til udviklerne, at deres spil må IKKE gå under 60FPS, ellers bliver de ikke godkendt til VR brug.

Der er 40 millioner PS4 maskiner derude, jeg tror ikke på at Sony vil gøre dem til en dårligere løsning med kommende spil.


En af grundene til ny og kraftigere hardware er netop at PSVR skal blive en bedre oplevelse, så kan du jo tænke lidt over den ;)

Hvis et PS4k spil køre 1080P/60FPS stabilt og det ikke kan opnås på den nuværende PS4, så er de nødsaget til at gå ned i opløsning for at opnå samme resultat, det er jo ikke raketvidenskab. alternativet er en grafisk reduktion. Under alle omstændigheder skal udviklerne til at bruge kræfter på at lave 2 versioner af samme spil for at det skal virke optimalt på begge versioner af PS4. Som det er i dag formår udviklerne jo ikke engang at optimere spillene 100% til den hardware de sidder med, og her tænker jeg specielt de udviklerhuse der laver multiplatform.

EDIT:

Jeg synes det er fint at lave en ny version af PS4 hvis man kunne nøjes med at smide et 4K Drev i maskinen + en 4K upscaler .. Men når man begynder at pille ved GPU og CPU så spil yder bedre på den ene version af maskinen fremfor den anden så kan man lige så godt kalde den PS5 med mulighed for bagudkompatibilitet. Og hvis man begynder at pille ved GPU/CPU så bliver den vel også opgraderet fra 8GB til 16GB i hukommelse ?
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tors 31 mar 2016 10:46

Slimjay DK skrev:En af grundene til ny og kraftigere hardware er netop at PSVR skal blive en bedre oplevelse, så kan du jo tænke lidt over den ;)


Det er også en af de ting der nager lidt. Har de måtte erkende at PS VR på PS4 ikke kommer til at kører godt nok?
De har haft nogle fine demoer, men der er et stykke vej derfra og til et fuldt spil.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tors 31 mar 2016 11:02

Vreki skrev:
Slimjay DK skrev:En af grundene til ny og kraftigere hardware er netop at PSVR skal blive en bedre oplevelse, så kan du jo tænke lidt over den ;)


Det er også en af de ting der nager lidt. Har de måtte erkende at PS VR på PS4 ikke kommer til at kører godt nok?
De har haft nogle fine demoer, men der er et stykke vej derfra og til et fuldt spil.



Ja, og de fine demo'er vi har set er de i virkeligheden kørt på en prototype af den nye hardware :mrgreen:

Jeg har på nuværende tidspunkt droppet tanken om at gå ned og pre-order PSVR ....
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tors 31 mar 2016 12:03

Jeg bruger mit eksempel, som jeg har brugt før.

The Last of Us 2 kommer til at køre 1080p/30 FPS på PS4 (Som Uncharted 4) og 1080p/60FPS på PS4K. Hvad er det så man har mistet på den originale PS4 udgave? Den er jo ikke blevet dårligere af der er kommet en PS4K.

Ud over det, så behøves det hele ikke være på opløsning/FPS, det kan også være på mængden af grafiske detaljer og lys effekter.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tors 31 mar 2016 12:32

Erroneus skrev:Jeg bruger mit eksempel, som jeg har brugt før.

The Last of Us 2 kommer til at køre 1080p/30 FPS på PS4 (Som Uncharted 4) og 1080p/60FPS på PS4K. Hvad er det så man har mistet på den originale PS4 udgave? Den er jo ikke blevet dårligere af der er kommet en PS4K.
.


Nej, men oplevelsen er blevet dårligere fordi alle demoer og trailers med garanti vil være fra 4K, så den oplevelse jeg får på min PS4 vil være ringere end den der bliver præsenteret. Jeg vil konstant blive mindet om at min konsol er sub-standard.
Groft sagt så har jeg betalt for at have den ultimative konsoloplevelse indtil næste generation, men halvvejs inde i forløbet viser det sig at jeg skal til at leve med den skrabede version.

Hvis jeg have vist at der kom en ny konsol 3 år efter at jeg have købt min, så er det ikke sikkert jeg havde syntes at den var prisen værd. Og dem der lige har købt en PS4 må have fråde om munden.

Det er et spørgsmål om kontekst. Hvorfor er folk ikke tilfreds med at spille på PS2 længere? Spillene er da nøjagtigt lige så gode som de var dengang?
Hvis de ikke havde set en udvikling i grafikken til nyere platforme, så havde folk stadigvæk været tilfredse med spil lavet til PS2.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tors 31 mar 2016 12:40

Erroneus skrev:Jeg bruger mit eksempel, som jeg har brugt før.

The Last of Us 2 kommer til at køre 1080p/30 FPS på PS4 (Som Uncharted 4) og 1080p/60FPS på PS4K. Hvad er det så man har mistet på den originale PS4 udgave? Den er jo ikke blevet dårligere af der er kommet en PS4K.

Ud over det, så behøves det hele ikke være på opløsning/FPS, det kan også være på mængden af grafiske detaljer og lys effekter.


Jo, det er blevet 30FPS dårligere + eventuelt manglen på grafiske detaljer ;) .. Udover det har flere droppet PC'en til fordel for en konsol, for at der ikke skulle være den forskel og for at undgå at skulle smide 3000+ hvert 3. år

Men det er fint der kommer ny hardware, min holdning er bare at det er for tidligt, hvis det viser sig at den allerede kommer i år, indtil nu har den nuværende PS4 ikke vist noget vildt endnu, og Uncharted 4 bliver nok der første spil der gør det og det kommer først til maj, derefter kan vi se frem til Detroit fra Quantic Dreams, hvis vi vil se spil der er optimeret til hardwaren.

Jeg er iøvrigt ret enig med Vreki ....
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tors 31 mar 2016 13:53

Vreki skrev:Men andre er blevet trætte af at hvert nyt spil til PCen har krævet flere kræfter, så enten måtte man skrue ned for detaljerne og nøjes med discount-udgaven, eller også måtte man fise ud og købe nyt hardware.
Der tilbød konsollerne en frustrations-fri pakke hvor man kunne regne med at spillene kørte optimalt i en 5-6 år.

Det er mig. Jeg vil bare købe et stykke elektronik, og så vide det er "fredet" de næste 5-7 år. Hvis æsken har et fint PS4 logo, så virker det på min maskine.
PS4K vil hurtigt få al opmærksomheden, og så står man tilbage med et second rate produkt, der kun vil få sekunda varer i form af ikke-optimerede spil. Jeg tramper måske nogle lidt over tæerne, men jeg oplever i stigende grad PS folket som Apple folket. De køber ukritisk alt hvad, der kommer fra "moderskibet", og derfor vil PS4K hurtigt give PS4 baghjul.


Slimjay DK skrev:Ja, og de fine demo'er vi har set er de i virkeligheden kørt på en prototype af den nye hardware :mrgreen:

Det må du ikke engang sige for sjov :shock:
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tors 31 mar 2016 14:05

Ja det bliver vi sq nok ikke enige om :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tors 31 mar 2016 14:14

Erroneus skrev:Ja det bliver vi sq nok ikke enige om :)


Nej det havde jeg gennemskuet længe før vi nåede post nummer 100 :lol:

Et forum hvor alle er enige er et kedeligt forum.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Askinas » tors 31 mar 2016 14:33

Jeg snupper den hvis den kommer :) skal os have VR :D
Askinas
Niveau 3
 
Indlæg: 262
By: Nykøbing F


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf tue69 » tors 31 mar 2016 19:41

ikkNico skrev:
Vreki skrev:Men andre er blevet trætte af at hvert nyt spil til PCen har krævet flere kræfter, så enten måtte man skrue ned for detaljerne og nøjes med discount-udgaven, eller også måtte man fise ud og købe nyt hardware.
Der tilbød konsollerne en frustrations-fri pakke hvor man kunne regne med at spillene kørte optimalt i en 5-6 år.

Det er mig. Jeg vil bare købe et stykke elektronik, og så vide det er "fredet" de næste 5-7 år. Hvis æsken har et fint PS4 logo, så virker det på min maskine.
PS4K vil hurtigt få al opmærksomheden, og så står man tilbage med et second rate produkt, der kun vil få sekunda varer i form af ikke-optimerede spil. Jeg tramper måske nogle lidt over tæerne, men jeg oplever i stigende grad PS folket som Apple folket. De køber ukritisk alt hvad, der kommer fra "moderskibet", og derfor vil PS4K hurtigt give PS4 baghjul.


Sjovt, jeg har tænkt præcis det samme. Og jeg er i øvrigt helt enig. Jeg vil rigtigt gerne have det nyeste på konsolmarkedet, idet det for mig har været ensbetydende med, at jeg var sikret en vis form for support fra udgivelserne i over et halvt årti frem. Det betyder ikke noget for mig, at jeg har det fedeste hardware eller den nyeste konsol, for så kunne jeg have valgt en PC.

For mig er der flere forskellige faldgruber:

- Supporten til PS4 forsvinder, da udgiverne, der selvfølgelig gerne vil kæmpe med på flest mulige fronter, herunder kvalitet i form af grafik, beslutter sig til at optimere til PS4,5.
- Forskellene begrænses ikke alene til det grafiske, men måske indholdet (ikke det mest realistiske scenarie dog)

Og så der hvor jeg ser den største fare:

- PS4,5 kommer til at fungere som en føler for Sony (og de andre producenter). Hvis det viser sig, at konsollen bliver en kæmpesucces, så sender det et klokkeklart signal om, at forbrugerne er parate til en kortere konsolcyklus, hvilket fremadrettet betyder, at konsollerne udkommer med kortere mellemrum og dermed med marginale hardwaremæssige forbedringer.

Sidstnævnte kan få en massiv betydning for konsolproducenterne men også spiludviklerne, som kan blive tvunget til at holde sig til de store franchises, da man ikke tør kaste sig ud i længere udviklingsperioder af frygt for at man udvikler til forældet hardware.

Gisninger, jovist, men jeg ser nogle problemer med, at der kommer konsoller hvert 3. år.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volpi » tors 31 mar 2016 19:45

Hvis man i dagens verden vil købe et stk elektronik til 3.500kr og forvente det holder sig uændret i 7 år, så skal man efterhånden købe en køkkenvægt.
Der sker så meget på det marked at jeg ihvertfald, som forbruger glæder mig til en kraftigere ps4k. Også selvom min ps4 imo ikke er udtjent. Men jeg skifter også hellere lidt for tit end sidder og afventer at der snart kommer noget tidssvarende på markedet, som tilfældet var med ps4. Syntes PS3 var alt for længe om en afløser. PS3 måtte hjertens gerne forblive på markedet, men jeg savnede noget mere maskine og derfor stod min ps3 stille læææææænge.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster