Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tors 31 mar 2016 20:30

Tjaeh mit 5000kr TV har snart 4 år på bagen og følger fint med. Min første smartåhone kan også stadig benyttes, og der udvikles endda stadig apps til den. Min PS4 blev lanceret for bare 2½ år siden, og hvis rygterne holder, står den snart til udskiftning i mange hjem for bedre grafik og højere opløsning. Hvis det virkelig er grafik og opløsning der skal gå foran gameplay så kunne folk lige så godt smide de 3.500kr hvert 3. år efter et nyt grafik kort og en ram opgradering.
Jeg synes ikke det er for meget at forvente minimum 7 år ud af sin konsol (det vil stadig være en absolut bundrekord).

Hvis den PS4K kommer, så kopierer Sony jo bare Apples strategi, med (for) dyrt hardware, som skovles ud fordi en stor masse blindt køber det ... fordi det nye er pænere.

Hele denne konsolgeneration startede med et rama skrig over hvor anti-forbruger MS var med XBO (før den overhovedet var udgivet). HVor er det rama skrig nu, hvor Sony i den grad pisser sine kunder op og ned ad ryggen?
(husk XBO var lagt for had allerede på baggrund af rygter).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tors 31 mar 2016 20:43

I alt den her snak, skal bare bare stadigvæk huske på det er 40 millioner PS4'er derude og mange af dem vil ikke skifte til PS4K, så udviklerne kan ikke bare ignorere den originale PS4. Oven i det, så vil PS4 falde i pris og for dem som ikke har et 4K tv, så kan det bilive en rigtig billig maskine med adgang til mange fede spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volpi » tors 31 mar 2016 21:04

Ja jeg er nu bare lodret uenig:). 7 år på et stykke elektronik til gaming til en pris af 3500kr er også ret godt gået i virkeligheden.
Men det afspejler imo heller ikke forbrugers ønske. Lige så stædigt som der holdes på at en PS skal holde 7-10 lige så stædig tær jeg godt påstå at vi er mange herude som gerne vil opgradere - lad os sige hvert 5 år, fordi vi stadig har nogle ønsker om tidssvarende spil grafikmæssigt som ai mæssigt. Men det er da klart at hvis man opgradere hvert 4-5 år, så skal det stadig give mening ift efterspørgelse og markedet. Som sagt så er der sket rigtig meget på billedsiden ind over få år og ligeledes på lydsiden (ikke relevant til PS), så derfor tror jeg heller ikke på det er starten på en tendens vi ser her, men mere et forsøg på at være med. Hdmi 2.0 vil meget snart være en kæmpe mangel på ældre elektronik.
Igen - den første Xbox 360 kom uden hdmi. Der fik ikke længe før den kom med hdmi OG 1080p. Det ændrede ikke tendensen, men gav bare Xbox en solid levetid:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf tue69 » tors 31 mar 2016 21:17

Volpi skrev:Hvis man i dagens verden vil købe et stk elektronik til 3.500kr og forvente det holder sig uændret i 7 år, så skal man efterhånden købe en køkkenvægt.
Der sker så meget på det marked at jeg ihvertfald, som forbruger glæder mig til en kraftigere ps4k. Også selvom min ps4 imo ikke er udtjent. Men jeg skifter også hellere lidt for tit end sidder og afventer at der snart kommer noget tidssvarende på markedet, som tilfældet var med ps4. Syntes PS3 var alt for længe om en afløser. PS3 måtte hjertens gerne forblive på markedet, men jeg savnede noget mere maskine og derfor stod min ps3 stille læææææænge.


Og deri ligger den store forskel på dig og mig. Du er lidt mere hooked på at betale for noget nyere og kraftigere på bekostning af levetiden, end mig - og det er jo helt fair. :)

Der er næppe noget rigtigt og forkert i den her debat, som hurtigt kan komme til at løbe i ring. Jeg forventer ikke at kunne overbevise dig om, at min tankegang er den rigtige, for det er jo ganske individuelt hvor ens smertegrænse ift. udgifter sat i forhold til interesse ligger.

Jeg synes det er helt fint, at man gerne ser hyppigere udskiftninger, og er villige til at betale for det. Jeg ser dog fortsat en lille risiko ift. udviklertid, men de kan nok også effektivisere, så det går nok.

Mht Xbox og HDMI, så har du en pointe, men kunne den første Xbox ikke også køre 1080p via et VGA-kabel? Var det ikke kun komponent-kablet der kørte 1080i?
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Volpi » tors 31 mar 2016 21:47

Vedr Xbox, så tør jeg ikke sige det, men mener at kunne huske den max kunne køre 1080i.
Og ja her deles feltet nok i to skarpe grupper:).. Det blir interessant hvad strategien bliver fremadrettet så. Jeg tror personligt at Sony aldrig ønskede den lange tid imellem PS3 og 4.
Så igen - jeg ser det her stunt mere som en startegi for at sikre sig længere end, jeg ser en ny tendens. Men det vil jo vise sig:).
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » fre 01 apr 2016 06:42

Til de helt gamle Xbox og Wii kunne der også tilkøbes ekstra kabler så de kunne vise henholdsvis RGB Scart og Component.
Men et lidt skarpere Tv-billede kan ikke sammenlignes med højere framerate, bedre tekstures, mere detaljerede objekter og større verden.
Og så var det selvfølgeligt tilkøb til den eksisterende konsol, ikke en total udskiftning.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » fre 01 apr 2016 11:46

Volpi skrev:7 år på et stykke elektronik til gaming til en pris af 3500kr er også ret godt gået i virkeligheden.
Men det afspejler imo heller ikke forbrugers ønske. Lige så stædigt som der holdes på at en PS skal holde 7-10 lige så stædig tær jeg godt påstå at vi er mange herude som gerne vil opgradere - lad os sige hvert 5 år, fordi vi stadig har nogle ønsker om tidssvarende spil grafikmæssigt som ai mæssigt.

Så må vi jo bare konstatere, at i er mange, der ikke er helt rigtige oppe i hovedet :mrgreen: ... Men det vidste vi jo allerede da Erroneous meldte sig under PS4K fanen.

Lidt mere seriøst: du har helt sikkert ret. Der er et stort segment af forbrugere, der gerne betaler for ny og forbedret hardware, hvert 2, 3, 4 eller 5. år. Folk der gerne vil have lækker grafik, sidste ny lydoplevesle men ikke vil bruge tid på at sætte det op eller custom bygge, og de mennesker tager ganske givet imod en PS4K med kyshånd.

Imens vil Tue, Vreki og jeg stå i hjørnet og surmule over en bajer ;)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » fre 01 apr 2016 12:07

ikkNico skrev:Imens vil Tue, Vreki og jeg stå i hjørnet og surmule over en bajer ;)


I flaske vel at mærke, ikke de dersens nymodens dåser. :lol:

Seriøst, så aner jeg ikke om jeg ville ende med at investere i den endnu rent hypotetiske PS 4.5.
Men jeg havde helt klart helst set at de have ventet et par år og så lanceret en PS5. Nu lander den oven i PS VR, det er måske ved at være lidt for meget af det gode.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » fre 01 apr 2016 12:14

Vreki skrev:
ikkNico skrev:Imens vil Tue, Vreki og jeg stå i hjørnet og surmule over en bajer ;)


I flaske vel at mærke, ikke de dersens nymodens dåser. :lol:

Naturligvis
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Bab » fre 01 apr 2016 13:09

For mig er det ikke afgørende om den hedder PS4 eller PS4K. Jeg køber gerne en nyere, hvis den giver mig noget. Men jeg føler ikke, at spillene på PS4 har været på en niveau endnu, som retfærdiggøre køb af en bedre maskine. Alt for mange indies og 8-bit grafik spil, som i mange tilfælde hører hjemme på min mobil.

Vi så de bedste kvalitetsspil i slutningen af PS3s levetid. Da de endelig havde lært at udnytte ressourcerne i maskinen. Her opgiver man i stedet for og opgradere hardwaren. Det er set på PC fronten gennem mange år, hvor man "tvang" brugerne til at bruge penge på det nyeste hardware i stedet for at skrive spillene til den eksisterende hardware.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » fre 01 apr 2016 14:15

ikkNico skrev:
Vreki skrev:
ikkNico skrev:Imens vil Tue, Vreki og jeg stå i hjørnet og surmule over en bajer ;)


I flaske vel at mærke, ikke de dersens nymodens dåser. :lol:

Naturligvis


Jeg er med på den bajer :evil:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » søn 10 apr 2016 11:52

Kyle Bosman's forklaring af PS4K i Anime style er lidt sjov: https://youtu.be/h_qNqBloKU4?t=654
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » ons 13 apr 2016 20:05

Slimjay DK skrev:Jeg er med på den bajer :evil:

*clink

Og så kan vi måske også svine Xbox4k til :mrgreen:
http://www.dualshockers.com/2016/04/12/ ... cc-filing/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » ons 13 apr 2016 20:45

Xbox 4k ?

Det burde den allerede kunne i følge denne artikel fra maj 2013, som i dag viser sig at være en stor løgn : http://www.polygon.com/2013/5/23/435945 ... ion-and-3d

Hvad går der galt når personer som Major Nelson Og Yusuf lukker sådan noget pladder ud, uden det får konsekvenser ...

Elsker det sidste der står :

Update: A representative from Microsoft confirmed to Polygon that Xbox One games will support both native 4K resolution and upscaling to 4K. :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » ons 13 apr 2016 21:01

Lidt konsekvenser fik det da. Ligesom Mattricks; we got a console for that, itøs called Xbox 360

Slimjay DK skrev:Xbox 4k ?

Check link. Rygter om en ny XBO revision
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster