Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 22 mar 2016 23:29

Erroneus skrev:Hvad man syntes er "mange penge", er naturligvis individuelt, alt efter ens økonomi og hvordan man har det med penge. Jeg syntes også at 3200 kr. er en pæn sjat penge, men ikke mere til jeg sagtens vil kunne acceptere at bruge det f.eks. hvert fjerde år, det er stadigvæk billigt for et system i så mange år.


Plus kamera, ekstra controllers, større harddisk og hvilket gimmick der nu hører til den nye generation.

Men det er lidt en balancegang hvornår man syntes det er ok. En opgradering der er ude før 3-års dagen i november er ikke ok. Fra 2018 og frem begynder det at lyde rimeligt for mig.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tirs 22 mar 2016 23:38

Tror heller ikke vi vil se noget i år, det vil være for tideligt ja. I slutningen af næste år kunne jeg sagtens se muligt og vil være fair nok for mig. Hvis det er en opdateret udgave, f.eks. en PS4K, så vil udstyr osv kunne bruges til. Vi får ikke at se en PS5 i 2017, det er verden ikke klar til :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf BizzyVaping » ons 23 mar 2016 04:19

Slimjay DK skrev:
BizzyVaping skrev:Det bliver sgu en dyr konsol hvis den skal kunne kører spil i 4K. På pc kræver det enten 2 stk 980TI eller 2 stk Titan X for at kunne kører 4K i en nogenlunde udholdelig framerate.

Det er mellem 12.000 og 18.000kr bare i grafikkort alene :)



Ja, derfor tror jeg også kun på at vi snakker et 4K Blu-ray drev til film og intet andet. :mrgreen:


Ja hvis det virkeligt er til spil i 4K, så bliver det nok ihvertfald ikke indenfor nærmeste fremtid, med mindre da at de er villige til at tabe store summer pr solgt konsol.

Selv hvis det blev i 2017-2018 tror jeg ikke på at grafikkort som ville kunne trække det, når at komme ned i en pris der giver mening til konsol. En konsol med et prisniveau som en high-end eller bare mid-range pc tror jeg ikke på ville sælge.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » ons 23 mar 2016 10:22

Jeg ser slet ikke behovet for spil i 4k. Langt de fleste fleste spillere sidder ikke i en afstand fra TVet hvor man vil kunne se forskel på HD og UHD.
Man skal passe på ikke at overfører alle behov fra PC verdenen hvor folk sidder 40 cm fra skærmen, og har bedre mulighed for at se detaljerne.

Efter min mening vil det være langt smartere at bruge kræfterne på at få spillene til at se bedre ud i HD, der er stadig lang vej før vi når filmisk kvalitet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Krede1972 » ons 23 mar 2016 11:00

2018...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf pjulledk » ons 23 mar 2016 12:57

håber jeg virkelig ikke. hvis konsoller begynder at udkomme med små opgraderinger lige så tit som Mobiltelefoner så står jeg sku af det gider jeg ikke. har nu haft min Galaxy s4 i 2 år og den har overlevet en svømme tur og 103 gange på gulvet.
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Rytteren » tors 24 mar 2016 14:11

Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Rytteren » tors 24 mar 2016 14:17

Erroneus skrev:Rytteren: Det er rigtigt at udviklerne vil skulle optimere deres spil til 2 platforme, en PS4 der kører FuldHD og en PS4K der kører 4K, men det er altså ikke en umulig opgave. langt fra faktisk, det har man kunne til PC i mange år og det har været til utallige konfigurationer, her snakker vi om 2 opløsninger til samme eko-system. Og nej det er ikke lige gyldigt. Hvis den nuværende generation af konsoller skal køre helt til 2020, så bliver den nuværende generation fuldstændig tværet i performance og grafik i 2019 og 2020, hvilket betyder at fokus vil flyte sig fra konsoller til PC, mere end det allerede er i dag, fordi kunderne vil flytte sig. En for lang konsol generation med for dårligt hardware er super problematisk.


Jeg er ikke spiludvikler, men har da hørt der stadig er en del arbejde i at optimere til diverse konfigurationer. Samt det at en patch skal tjekkes voldsomt igennem. Igen er det noget med tid og penge. Noget jeg syntes skal bruges øvrige steder istedet. Og dette hvis vi taler om en så "lille" ændring som du snakker om. Er det ny cpu, gpu mm. Så er det endnu mere tid og penge der bruges, efter min mening, forkert.

Men, nu hvor det ser udtil der faktisk kommer kommer en ps4k. Så håber jeg da at man bare går ud i butikken, og den eneste forskel på coveret til ps4spillene, er en "enhanced for ps4k".. eller noget.

Og om den nuværende generation af konsoller skal køre længe, og om kunder flytter sig til pcmarkedet.. Det er mig ligegyldigt. Hvis jeg til den tid hellere vil have en pc, som resultat heraf.. så er det sådan det er. Selvisk, muligvis.

Konsollen er ikke engang 3 år gammel.. Så vi ser vel forhåbentlig først denne maskine til julesalget i 18?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf BizzyVaping » tors 24 mar 2016 14:46

http://www.gamespot.com/articles/playst ... 0-6435972/

"According to the site, Sony's R&D labs have prototyped the device, which "more than once source" referred to as PlayStation 4K. It continues, however, to explain that although the hardware offers more graphics processing power, it is not enough to deliver a robust 4K gaming experience.'

Digital Foundry posits that although the machine may be capable of playing "high-definition media" and some technical aspects of 4K spec gaming, such as high dynamic range, the hardware upgrade currently isn't significant enough to constitute a full step into 4K gaming."
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tors 24 mar 2016 16:52

pjulledk skrev:håber jeg virkelig ikke. hvis konsoller begynder at udkomme med små opgraderinger lige så tit som Mobiltelefoner så står jeg sku af det gider jeg ikke.

Har det på præcis samme måde.
Jeg spiller på konsol fordi jeg bare skal købe et spil i en blå eller grøn æske, og ikke bekymre mig så meget om spillet virker i min kasse eller ej. Nu fragmenterer man spillerne på sin platform, for der bliver forskel. Selv med den samme arkitektur skal der optimeres til sæt hardware, og det vil (skal) de Sony ejede studier nok gøre.
Resten gider ikke bruge penge og tid på at optimere til for mange platforme, og giver den kun gas til den platform, hvor der potentielt er flest penge at hente.

DX12 er et glimrende eksempel på dette. Et API med væsentlig færre metoder end forgængeren, hvilket på papiret betyder mindre optimering, da man "lader jernet om resten" og derfor kan skubbe samme slutprodukt ud på flere platforme. Det virker bare ikke i praksis (åbenbart), for selv spil som Halo 5 skulle jo optimeres til XBO (og patches hvis jeg ikke husker meget galt), og Fable er blevet lagt tilbage i skuffen. Multi opptimering er og bliver dyrt.

Man kunne godt foranlediges til at tro, at 4K maskinen bliver fantastisk med PSVR, mens den alm PS4 ikke kan levere varen.

Sony er helt sikkert ikke glade for dette rygte, for den kan lægge en dæmper på deres PS4 salg. Hvem gider købe en PS4, hvis en PS4k er lige om hjørnet (jeg havde nu nok købt min uanset hvad, da grafik ikke siger mig en skid).

Til syvende og sidst , synes jeg at PS4K er en lorte beslutning, der kun er godt for Sony, og lige nu virker mest som et kæmpe 'fuck jer' til de forbrugere, der allerede har smidt penge efter en PS4 (ligesom da MS sagde at Kinect ville bliver støttet for evigt, og nu er den hevet helt ud af æskerne).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tors 24 mar 2016 21:53

Nå, så blev det unægtelig mere konkret.
Jeg kunne godt tænke mig at se et roadmap for PS4.5 og PS5, det vil være hul i hovedet at opgradere til PS4.5 hvis PS5 kommer et par år senere.
"Opgradere" er egenligt et forkert ord, for i modsætningen til PCen så er der intet der kan genbruges, det er hele pakken der skal købes igen.

Og det er ikke kun PS4 salget der kan blive ramt. Den her strategi sætter også spørgsmålstegn ved den forventede levetid af PS VR.
Folk kan begynde at stille berettigede spørgsmåls om hvor lang tid der går før deres dyre tilbehør er forældet.

Det er en risikabel vej Sony har begivet sig ud på.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf weissmuller » fre 25 mar 2016 05:52

Vreki skrev:Nå, så blev det unægtelig mere konkret.
Jeg kunne godt tænke mig at se et roadmap for PS4.5 og PS5, det vil være hul i hovedet at opgradere til PS4.5 hvis PS5 kommer et par år senere.
"Opgradere" er egenligt et forkert ord, for i modsætningen til PCen så er der intet der kan genbruges, det er hele pakken der skal købes igen.

Og det er ikke kun PS4 salget der kan blive ramt. Den her strategi sætter også spørgsmålstegn ved den forventede levetid af PS VR.
Folk kan begynde at stille berettigede spørgsmåls om hvor lang tid der går før deres dyre tilbehør er forældet.

Det er en risikabel vej Sony har begivet sig ud på.

Playstation VR vil også kunne bruges på ps5
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » fre 25 mar 2016 10:51

weissmuller skrev:Playstation VR vil også kunne bruges på ps5


Og hvor ved vi det fra?
PS5 kan f.eks. komme uden kamera, eller bruge en anden teknologi til VR som ikke er kompatible med denne version af PS VR.

Men min pointe er at det her skaber usikkerhed om hvor langt der går mellem generationerne af Sonys hardware.
Kommer der et PS VR2 sammen med PS 4.5? Der er der ingen der ved, i hvert fald ikke nogen der taler om det.

Og hvis en stor del af konsol ejerne føler sig som anden-rangs efter 2-3 år, så kan det godt være de mister begejstringen for Playstation.

På mange andre områder ville folk forvente at der løbende blev udgivet bedre versioner af hardware, f.eks. TV og computere.
Men man skal ikke overse at et stort salgsargument for konsollerne har været deres stabilitet. Både teknisk og værdimæssigt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Major Oblivious » fre 25 mar 2016 10:54

Personligt vil en 4.5 Playstation betyde, at PS4 er min sidste konsol. Bruger den i forvejen ikke for meget, hvorimod en Gamer PC vil betyde, at maskinparken under TV´et kan væsentlig begrænses.

Men vi har jo før hørt, at Sony / MS leger med prototyper med forskellig hardware, som aldrig nogensinde lander på gaden - så det kan måske også være tilfældet her ?
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf weissmuller » fre 25 mar 2016 11:43

Vreki skrev:
weissmuller skrev:Playstation VR vil også kunne bruges på ps5


Og hvor ved vi det fra?
PS5 kan f.eks. komme uden kamera, eller bruge en anden teknologi til VR som ikke er kompatible med denne version af PS VR.

Men min pointe er at det her skaber usikkerhed om hvor langt der går mellem generationerne af Sonys hardware.
Kommer der et PS VR2 sammen med PS 4.5? Der er der ingen der ved, i hvert fald ikke nogen der taler om det.

Og hvis en stor del af konsol ejerne føler sig som anden-rangs efter 2-3 år, så kan det godt være de mister begejstringen for Playstation.

På mange andre områder ville folk forvente at der løbende blev udgivet bedre versioner af hardware, f.eks. TV og computere.
Men man skal ikke overse at et stort salgsargument for konsollerne har været deres stabilitet. Både teknisk og værdimæssigt.

Ja, vi ved jo faktisk ingenting om det ene eller det andet. Men PsVR er afhængig af hardware og egentlig "blot" en avanceret tv skærm. Derfor tror jeg det vil virke med Ps5 ligesom dit gamle tv også vil. Men man ved jo aldrig :D
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster