Forum

Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 19 apr 2016 09:22

Lidt nyt sladder: http://www.giantbomb.com/articles/sourc ... 1100-5437/

Jeg ved ikke hvad der er med den trend hvor de er begyndt at sige Sources:blablabla.
Så længe de ikke navngiver deres kilder så er det bare et tåbeligt forsøg på at virke troværdige.

Nå, men rygterne siger at det kommer til at se sådan her ud:

Original PS4
CPU 8 Jaguar Cores at 1.6 GHz
GPU AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz
Memory 8 GB GDDR5, 176 GB/s


NEO
CPU 8 Jaguar Cores at 2.1 GHz
GPU Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz
Memory 8 GB GDDR5, 218 GB/s


Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg tænker om det. Umiddelbart ser det ud til at være nok forbedring til at det vil irritere mig, men ikke nok til at jeg vil opgradere. :-k
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tirs 19 apr 2016 10:21

Du var sgu' hurtihere end mig Vreki, men nu er den også på forsiden :)

Min færste tanke er, at hvis NEO udkommer i år med en pris på 4000kr, og man købte en PS4 for 3 pår siden til 4000kr. Havde det så ikek vlret nemmere at købe en PC til 8000kr? Den ville mig bekendt da stadig performe bedre end begge konsoller, og man tager vel kun en NEO fordi man går op i grafik ... eller?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 19 apr 2016 10:45

Joh, men hvis du havde købt en PC for 3 år siden så ville det alligevel være på tide at opgradere den.
Ellers så sidder du tilbage med den samme halvflade fornemmelse af at måtte spille de nye spil på discount settings.

En konsol holder værdien meget bedre end en PC. Eller sådan var det i hvert fald før det her stunt.
Min "gamle" PC kan formodentligt stadigt levere bedre grafik end en PS4, men der var andre ting der trak mere i konsol retningen efter mange års PC-gaming.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Slimjay DK » tirs 19 apr 2016 10:49

Sjovere er det for dem der lige har købt en PS4 .. De må godt nok føle sig pisset godt og grundigt op af ryggen :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tirs 19 apr 2016 11:37

Men en 6500kr PC, der er 3 år gammel, kan jo opgraderes med et fint lækkert 1500kr grafikkort, og så vil du stadig have en væsentlig bedre performance end PSNEO


Slimjay DK skrev:Sjovere er det for dem der lige har købt en PS4 .. De må godt nok føle sig pisset godt og grundigt op af ryggen :)

det er så mig, og lidt ja.
Men kun lidt. Så længe vi ikke bliver opdelt i A og B hold, så os med PS4 får mindre spil for pengene (Fx som BO3 forskel mellem 7. og 8. gen), eller NEO får en decideret gameplay fordel i online spil, fx. højere framerate i skydespil
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 19 apr 2016 12:04

ikkNico skrev:Men en 6500kr PC, der er 3 år gammel, kan jo opgraderes med et fint lækkert 1500kr grafikkort, og så vil du stadig have en væsentlig bedre performance end PSNEO


Ja, men så skal du også snart have ny CPU. Og det medfører sikkert nyt bundkort. Og det kan igen betyde ny RAM.
Og kan din PSU nu trække det hele, eller skal du have en ny?

PC ejere går sjældent efter at kunne have bedre performance end konsollerne, de går efter at få det bedst mulige ud af spillene.
Eller sagt på en anden måde, et spil der er super-HD-ultra-FX på en PS4 vil være lige under middel på PC rangstigen.

Det er lidt der problemet ligger, den grafiske kvalitet af et spil er ikke en 100% objektiv værdi, vi måler det i relation til andre spil.
Så for de samme penge kan du få det bedste på konsolmarked, eller tøffe afsted på medium settings på din PC.

Det er forskelligt hvad folk finder tilfredsstillende, men jeg gider ikke PC-ræset længere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Bucaneer » tirs 19 apr 2016 12:07

Slimjay DK skrev:Sjovere er det for dem der lige har købt en PS4 .. De må godt nok føle sig pisset godt og grundigt op af ryggen :)


Ja eller os der købte den ved udgivelsen i den tro at dette var maskinen der holder fint indtil PS5 ;-)

Jeg nægter at købe den opgraderede version når min virker fint
Er vildt HYPE på Battlefield 1. Lad os spille når det udgives :D
Bucaneer
Niveau 5
 
Indlæg: 811
By: Rødbyhavn


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Hasani94 » tirs 19 apr 2016 12:19

En slags "Trade-in offer" for min gamle PS4 kunne godt virke fristende på release... Ellers tror jeg bare jeg venter til det falder i pris, eller til når min Day 1 PS4 dør ud...
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tirs 19 apr 2016 12:47

Vreki skrev:Det er forskelligt hvad folk finder tilfredsstillende, men jeg gider ikke PC-ræset længere.

Nej, jeg stod også af for over 10 år siden. Det var da meget skægt at bygge og opgradere sin egen maskine, men det er nu også rart bare t købe et spil med PS4 logo og poppe det i maskinen, og så kører det bare ... også selvom frameraten ind i mellem "kun" er 30
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Major Oblivious » tirs 19 apr 2016 12:55

ikkNico skrev:
Vreki skrev:Det er forskelligt hvad folk finder tilfredsstillende, men jeg gider ikke PC-ræset længere.

Nej, jeg stod også af for over 10 år siden. Det var da meget skægt at bygge og opgradere sin egen maskine, men det er nu også rart bare t købe et spil med PS4 logo og poppe det i maskinen, og så kører det bare ... også selvom frameraten ind i mellem "kun" er 30


Netop det at frameraten "kun" er 30 ville ikke genererer mig, hvis den så også var konstant. Ved ikke om det er de spil jeg spiller, men eksempelvis Just Cause 3 og Mad Max oplever irriterende framedrops. The Witcher 3 skulle også have en ordentlig overhaling før det var godt.

On-topic:
Hvis det virkelig passer, at der allerede kommer en bedre PS4.5/NEO, så slutter mit årlange parløb med Sony. Forhåbentlig så kradser min PS4 ikke af, men så bliver det en PC næste gang. Jeg sidder alligevel i sofaen, så behøver ikke nogen vild gamer-rig, men vil sku have at spillene kører ved en konstant framerate. 30 / 60 / 120 I don´t care.
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tirs 19 apr 2016 17:22

Eurogamer bekræfter: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... o-revealed

It's happening! :D
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Vreki » tirs 19 apr 2016 20:03

Erroneus skrev:Eurogamer bekræfter: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... o-revealed

It's happening! :D


Så er det shit-hits-the-fan tid!

Som eurogamer også skriver så er det svært at se hvad sony egenligt vil opnå med det her.
Timingen i forhold til PSVR er helt i skoven, og de kommer til at miste en bunke goodwill fra folk der allerede har en PS4.

Kan mersalget fra Neo virkeligt opveje det?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Dummiz » tirs 19 apr 2016 20:18

Kunne være man skulle købe en one igen. Føler mig lidt røvrendt
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf ikkNico » tirs 19 apr 2016 21:01

Vreki skrev:Kan mersalget fra Neo virkeligt opveje det?

Det tror jeg faktisk det kan. Det er Apple effekten, hvr ny hardware sælger, hvis det har det rigtige mærke. PSVR er mig bekendt allerede revet væk i forudbestillinger, på trods af at de seneste "gadgets" ikke fik voldsom stor støtte, her tænker jeg Move og Vita
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ny PS4.5 (ps4k) rygte.

Indlægaf Erroneus » tirs 19 apr 2016 21:13

Tja Nintendo har gjort det med deres 3DS, det har ikke rigtigt givet de store problemer. Så lang tid, det ikke påvirker den originale udgave, som det ikke burde, så har jeg ikke et problem med det, men den debat har vi jo haft et par gange :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron