wMikkel skrev:Jeg undrer mig over du undgår at kommentere på det andet i mit indlæg, men det må du om
Jamen, jeg er sådanset enig i, hvad du har skrevet og jeg har skrevet stort set det samme som dig i mine indlæg - at Jeg er enig i, at medarbejderne ikke kan vide alt og jeg forventer heller ikke, at de ved alt.
Hvad er det, jeg skal kommentere på? Din bemærkning om at mine indlæg rager dig en pap-and? Jeg tænkte, at det var smartest at springe let og elegant over den-
Da jeg nævnte, at GameStop´s personale ikke er eksperter på alt var det som kommentar til Erroneus, der skrev at Elgigantens forretningsmodel gør, at Elgigantens medarbejdere ikke ved et klap om det de taler om og at man derfor ikke kan stole på dem.
Selvfølgelig er der medarbejdere i GameStop, der har nogle naturlige interesseområder, de ved en masse om. Akkurat, som der er i Elgiganten.
For hvad er ekspert viden for dig, som du mener man ikke får? Er det kun når man ved noget om Blazblue og de niche ting som DU interesserer dig for?
Jeg kan fortælle dig, hvad det modsatte er. F. eks. Da Street Fighter IV udkom og nærmest egenhændigt satte Figthing Games på verdenskortet igen og alle mennesker og deres mor skulle til at spille Street Fighter igen. I Den periode blev der også sprøjtet Arcade Sticks ud af blandt andet både Hori og MadCatz.
Jeg bor i Danmark og vil gerne ride med på bølgen, så jeg går selvfølgelig ned i Danmarks førrende Videospil- og tilbehørs-kæde for de må da om nogen havde Arcade Sticks til min konsol - men Nej. De vidste ikke, hvad det var.
Det værste er nærmest basis ting. Jeg spurgte min Gamestop om, hvornår de fik Resonance of Fate (et xbox 360 spil). Hun gav mig en release dato. Når jeg så kommer på dagen for hente spillet, så er der lige pludseligt ingen, der hørt om det eller ved, hvornår det kommer. Det er da mega-irriterende, at jeg må gå forgæves efter et spil, som jeg vil hente på den dato medarbejderen har givet mig.
Det får mig ikke til at tænke "Her har de bedre styr på spil end de andre butikker". Eller, at de er så skarpe på deres viden, at det er bedre at handle der end andre steder. Heldigvis fandt jeg spillet i Blockbuster.
Det er ikke engang fordi, at jeg havde spørgsmål til selve spillet. Jeg ville bare vide, hvornår det kom, så jeg kunne købe det. Og så giver de mig en Dato, der ikke passer, så jeg må bruge tid på at tage forgæves ind til butikken.
Jeg har ikke et problem med nogen medarbejdere hos GameStop, men det mit tidligere indlæg gik på, at min erfaring ikke viser, at jeg kan stole mere på dem end på andre kæder. Jeg er sikker på, at medarbejderne gør det så godt som de kan med de ressourcer, de har til rådighed.
-------------
Med hensyn til, hvem jeg tror deres primære kunder er, der må vi nok bare være uenige. Jeg tror stadigvæk, at de folk, der bruger deres Trade-ins tilbud for det meste kun er for at "udnytte" GameStop og ikke reelle kunder, der ofte køber deres spil der. De lægger jo ikke penge i butikken, men pre-ownede varer, som GameStop så forhåbentligt kan sælge videre til casuals og få pengene derfra.