Forum

PS3 Systemopdatering?

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Indlægaf Krisgebis » tirs 06 apr 2010 02:28

Portuz:
Min kommentar var en direkte analogi til dit argument. Det skulle afsløre at dit forsvar, med definere hvad PS3'en "virkeligt" var, ikke var andet en en arbitræt definition, hvormed du troede du kunne sige alle nedgraderinger var underordnet.

Kan godt se det var svært at forstå ;-)

Men hvis du mener mit eksempel var dårligt og det er en direkte analogi af dit eksempel, så må du også mene dit eget argument er dårligt (hvilket jeg godt kan tilslutte mig).
Den eneste måde du kan undgå denne logiske slutning, er ved at vise at min analogi afviger fra dit argument på relevante punkter.
Krisgebis
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Indlægaf pauzen » tirs 06 apr 2010 06:38

Krisgebis skrev:Portuz:
Min kommentar var en direkte analogi til dit argument. Det skulle afsløre at dit forsvar, med definere hvad PS3'en "virkeligt" var, ikke var andet en en arbitræt definition, hvormed du troede du kunne sige alle nedgraderinger var underordnet.

Kan godt se det var svært at forstå ;-)

Men hvis du mener mit eksempel var dårligt og det er en direkte analogi af dit eksempel, så må du også mene dit eget argument er dårligt (hvilket jeg godt kan tilslutte mig).
Den eneste måde du kan undgå denne logiske slutning, er ved at vise at min analogi afviger fra dit argument på relevante punkter.

I kan gøre hvad i vil med jeres underudviklet SLIM 120GB bambus PS3erer. Det bliver ALDRIG den PLAYSTATION 3 som jeg forelskede mig i. FOLK som ikke har prøvet andet ved ikke bedre men har åbenbart travlt om at udtale sig her omkring. Typisk hvor mange i denne forum har prøvet at installerer en anden OS? Man kan jo ikke saven en funktion som man aldrig har benyttet....
Man sælger vel heller ikke en bil radio og nedgraderer efter noget tid, på det grundlag at folk alligevel mest afvikler MP3 på den og ikke hører radio...
Setup: SONY KDL-HX46-723 + SONY KDL-40W5500. + Sony BDP-S480 Blu-Ray Player + Denon 3808CI 7,1 + Dali Blue 7,1 + Benq 7700 HD projektor + 160" lærrede motoriseret + PS3-Fat 3.55-320GB + PS3-Slim 4.41 320GB + PSP-2004 8GB + XBOX 360 20 GB + Sony Xperia Z 2.3.5.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf Rytteren » tirs 06 apr 2010 07:44

vil tilslutte mig flokken der syntes dette er en "svinestreg". bruger ikke, og havde ikke tænkt mig at benytte denne mulighed. men når man siger maskinen kan A, så køber man den i denne tro, og så fjerner de sku muligheden for køre A.
gør mig da nervøs for hvad sony ellers har tænkt sig at fjerne. HOME fjerner de nok ikke (da det er en guldgruppe for sony, de tjener rigtig rigtig godt på de der mini-beløb - ligesom gratis rpgs på nettet). det er jo ikke mere end 3 måneder siden sony snakkede om at home havde tjent sig selv hjem 3 gange.
gad vide om de fjerner musikafspilningen næstegang? browseren? måske storen? selvfølgelig gør de ikke det, men det er sku noget hø at fjerne noget man kan havde benyttet i 3års tid..

i denne omgang ramte det ikke mig, men det kan jo ske at vi oplever det næste gang.
syntes også kun det var fair det ikke var mig, da jeg stadig prøver på at komme mig over vi ikke for mere penny arcarde spil, udover de to vi har :(
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Portuz » tirs 06 apr 2010 11:12

Krisgebis skrev:Portuz:
Min kommentar var en direkte analogi til dit argument. Det skulle afsløre at dit forsvar, med definere hvad PS3'en "virkeligt" var, ikke var andet en en arbitræt definition, hvormed du troede du kunne sige alle nedgraderinger var underordnet.

Kan godt se det var svært at forstå ;-)

Men hvis du mener mit eksempel var dårligt og det er en direkte analogi af dit eksempel, så må du også mene dit eget argument er dårligt (hvilket jeg godt kan tilslutte mig).
Den eneste måde du kan undgå denne logiske slutning, er ved at vise at min analogi afviger fra dit argument på relevante punkter.



Krisgebis:
Portuz:
De kunne jo også sagtens fjerne mmuligheden for at afspille film (mediecenter/dvd/bluray). Det er jo en SPILLEKONSOL. Hvorfor vil de gøre den om til en afspiller, det forbedrer jo ikke spilleoplevelsen.

Dit eksempel er enormt dårligt da det jo er tydeligt, hvilke der er mest populære. Other OS eller bluray/dvd.

Så med eksempelt, mente jeg noget som var relevant. Du kunne jo også bruge spillefunktionen som eksempel. Det ville give lige så lidt mening.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Portuz » tirs 06 apr 2010 11:16

Men så er problemet jo heller ikke større; http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/ps3-hy ... ly-leaked/

Der er og bliver kun en idiot i det her spil, nemlig George Hotz. Han crackede PS3'en og ville udgive sin hack til offentligheden. Sony, blev derfor nød til at fjerne mulighed for Other OS.

Plus at så længe i har accepteret at bruge Sony's software, har i på forhånd sagt ja til denne opdatering! http://www.scei.co.jp/ps3-eula/ps3_eula_en.html

Sony is well within their rights to protect their system from security breaches. By using Sony’s software you agreed to the update provisions within the PS3’s user agreement. ”Without limitation, services may include the provision of the latest update or download of new release that may include security patches, new technology or revised settings and features which may prevent access to unauthorized or pirated content, or use of unauthorized hardware or software in connection with the PS3 system.”
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf kofoed » tirs 06 apr 2010 11:43

Portuz skrev:Sony is well within their rights to protect their system from security breaches. By using Sony’s software you agreed to the update provisions within the PS3’s user agreement. ”Without limitation, services may include the provision of the latest update or download of new release that may include security patches, new technology or revised settings and features which may prevent access to unauthorized or pirated content, or use of unauthorized hardware or software in connection with the PS3 system.”


Self. er Sony i deres god ret til dette, men derfor gør det, det stadig ikke bedre overfor folk som havde købt deres PS3 med other OS som en er grundene, selv bruger jeg det ikke, men kender da nogen som gør, og kunne da godt se det fede ved det.
kofoed
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Indlægaf Portuz » tirs 06 apr 2010 11:48

Jeg kan nu også sagtens forstå folk som bruger Linux på sin PS3, men det giver ikke mening at give Sony skylden.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Slimjay DK » tirs 06 apr 2010 12:23

Løsningen er ikke at fjerne ting folk har købt og betalt for. Er der et sikkerhedshul, så må man lukke det. Så er den ikke meget længere ..

kunne se sjovt ud hvis Apple fjernet Safari fra Iphonen pga. et sikkerhedshul....
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Indlægaf Portuz » tirs 06 apr 2010 12:36

Slimjay DK skrev:Løsningen er ikke at fjerne ting folk har købt og betalt for. Er der et sikkerhedshul, så må man lukke det. Så er den ikke meget længere ..


Det er sjovt nok, hvad de har gjort!
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf kofoed » tirs 06 apr 2010 14:30

Portuz skrev:Jeg kan nu også sagtens forstå folk som bruger Linux på sin PS3, men det giver ikke mening at give Sony skylden.


What? Giver det ikke mening og give Sony skylden, nu når det er dem som fjernet det? Som Slimjay siger, så må de da lukke for sikkerhedshuler andre veje end at fjerne ting som nogen har købt deres PS3 for.
kofoed
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Indlægaf Portuz » tirs 06 apr 2010 15:04

kofoed skrev:
Portuz skrev:Jeg kan nu også sagtens forstå folk som bruger Linux på sin PS3, men det giver ikke mening at give Sony skylden.


What? Giver det ikke mening og give Sony skylden, nu når det er dem som fjernet det? Som Slimjay siger, så må de da lukke for sikkerhedshuler andre veje end at fjerne ting som nogen har købt deres PS3 for.


Selvfølgelig giver det mening. Sony's maskine er blevet hacket, de beskytter den på alle måder de kan. Hvad havde du regnet med?

Måske er det faktisk "vejen" til et sikkert system med den nedgradering. Sony skal da på ingen måde bruge længere tid, og flere penge når de bare kan udelukke en funktion.

Der var ingen som holdte en pistol op til jeres hoved da i accepterede Sony's user agreement.

Er man stadig pissed over 3.21, så lad dog være med at installere den.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf kofoed » tirs 06 apr 2010 15:22

Kan ikke forstå du sådan er fortaler for at Sony fjerneter ting, det er da Sonys problem at nogen måske har fundet et sikkerhedhul, og derfor må de da se om de kan gøre noget ved det uden og fjerne ting fra PS3'en.

Så for dig var det okay hvis Sony bare lukker ned for den ene ting efter den anden, bare der ikke er sikkerhedhuler? Det næste kunne blive webbrowseren, Home, Vidzone ect, ville det være okay hvis sådan ting bare blev fjernet en efter en? Nej det mener jeg ikke.
kofoed
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Indlægaf crockett » tirs 06 apr 2010 15:23

He he. Så er det sq da godt låseproducenterne ikke følger Sony's logik.

"Hey, vores dørlåse kan knækkes! Kom, vi fjerner dem, så kan de ikke bryde dem op!"

Eller bilproducenterne: "Vores motorer bliver voldtunet. Hvad gør vi? Vi fjerner motorerne i vores biler! Så ka' de lære det!"

Men okay, på det personlige plan kunne jeg ikke være ret meget mere ligeglad. Jeg har aldrig haft installeret andet os på nogen af mine ps3ere, og jeg kommer så tilsyneladende heller aldrig til det. :wink:

Når det så er sagt, så er det da trist at Sony ikke har andre løsningsforslag, end at begrænse maskinens nytteværdi for de der har fornøjelse af muligheden for Linux.

Endelig kunne dette træk vel egentlig også give startsignalet til en regulær krig mellem hackerne og Sony?
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Slimjay DK » tirs 06 apr 2010 15:26

Måske er det faktisk "vejen" til et sikkert system med den nedgradering. Sony skal da på ingen måde bruge længere tid, og flere penge når de bare kan udelukke en funktion.


Det er så ikke en holdning jeg deler med dig ..

Hvad nu hvis det viser sig at man kan kører uautoriseret kode via en hjemmebrændt Bluray skive eller DVD, er det så OK at de disabler dit drev og siger at du så bare fremover kun må købe dine spil online, eller er det mere fair at de finder og lukker hullet. ??

Der var ingen som holdte en pistol op til jeres hoved da i accepterede Sony's user agreement.


Nej, men nu er det heller ikke særlig normal procedure at nedgraderer folks allerede indkøbte udstyr. Udstyr der kostede KASSEN i sin tid.

Er man stadig pissed over 3.21, så lad dog være med at installere den.


Ja, lige indtil den dag et spil kræver at man nedgradere sin maskine.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Indlægaf WayneKerr » tirs 06 apr 2010 16:08

crockett skrev:Eller bilproducenterne: "Vores motorer bliver voldtunet. Hvad gør vi? Vi fjerner motorerne i vores biler! Så ka' de lære det!"


Nu kan en PS3 godt køre videre, selvom de fjerner muligheden for at benytte Linux, så det var et ret dårligt eksempel. Og bilproducenterne mister ikke de store penge, bare fordi nogle personer vælger at tune deres biler, hvorimod Sony vil tabe mange penge, hvis de ikke beskytter deres produkt - det er immervæk noget nemmere at kopiere elektroniske produkter.
19!
WayneKerr
Niveau 4
 
Indlæg: 463


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster