Forum

PS3 Systemopdatering?

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Indlægaf crockett » tirs 06 apr 2010 20:30

WayneKerr skrev:
crockett skrev:Eller bilproducenterne: "Vores motorer bliver voldtunet. Hvad gør vi? Vi fjerner motorerne i vores biler! Så ka' de lære det!"


Nu kan en PS3 godt køre videre, selvom de fjerner muligheden for at benytte Linux, så det var et ret dårligt eksempel. Og bilproducenterne mister ikke de store penge, bare fordi nogle personer vælger at tune deres biler, hvorimod Sony vil tabe mange penge, hvis de ikke beskytter deres produkt - det er immervæk noget nemmere at kopiere elektroniske produkter.


Det kommer jo an på om argumentet fra modstanderne går på at de i sin tid købte maskinen fordi den kunne køre Linux... Bilen kan skam også køre uden motor, omend det dog går noget langsommere (hvem sagde Fred Flintstone?), og PS3en kører vel også fint uden Blu-ray drev, harddisk eller usb porte? Men selve hovedtanken bag "eksemplet" var egentlig mere den argumentation, der bliver benyttet for at retfærdiggøre "forringelsen" af det produkt en del personer har betalt endog en pæn slat penge for.

Som skrevet kunne jeg personligt ikke være ret meget mere ligeglad, men synes blot argumenterne for det er i orden er tynde.

Skulle Sony så som det næste finde på at disable Blu-ray drevet så du fremover kun kan købe spil over nettet, ville det så også være i orden? Den kan jo stadig bruges som spillekonsol... :wink:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Bab » ons 07 apr 2010 08:53

Jeg har prøvet at installere Linux på min ps3, men fandt det så absolut unødvendigt, at jeg hurtigt slettede det igen. Men jeg kunne, og det var jo fint nok. Men min PC kunne gøre det endnu bedre.

Men fortalerne for, at man ikke må fjerne en funktion, som jo mere eller mindre er den eneste grund til at man har købt PS3'eren, klager vel også over alle de forbedringer, som er kommet igennem årene? Det var der jo ikke da man købte den og derfor bør det heller ikke være der nu, ligesom linux ikke bør fjernes nu, da den var der fra start.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf crockett » ons 07 apr 2010 09:02

Bab skrev:Men fortalerne for, at man ikke må fjerne en funktion, som jo mere eller mindre er den eneste grund til at man har købt PS3'eren, klager vel også over alle de forbedringer, som er kommet igennem årene? Det var der jo ikke da man købte den og derfor bør det heller ikke være der nu, ligesom linux ikke bør fjernes nu, da den var der fra start.

Bab


He he. Fed pointe! At forbedre et produkt er det samme som at fjerne funktioner... :lol:

Bortset fra det, så er det jo korrekt at folk har brokket sig hver gang der er kommet en opdatering, om ikke andet så fordi den ikke har tilføjet den funktion lige DE måtte ønske... Hmmmm. :?
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf kofoed » tors 08 apr 2010 09:22

Sonys forsøg på at gøre PS3'en 'mere sikker' holdt ikke lang tid, den er hacket nu så man kan komme ind til other OS igen.

http://geohotps3.blogspot.com/
kofoed
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Indlægaf Portuz » tors 08 apr 2010 09:32

kofoed skrev:Sonys forsøg på at gøre PS3'en 'mere sikker' holdt ikke lang tid, den er hacket nu så man kan komme ind til other OS igen.

http://geohotps3.blogspot.com/


Af den samme idiot som hackede maskinen i første omgang.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf crockett » tors 08 apr 2010 09:39

kofoed skrev:Sonys forsøg på at gøre PS3'en 'mere sikker' holdt ikke lang tid, den er hacket nu så man kan komme ind til other OS igen.

http://geohotps3.blogspot.com/


Tja, det var vel faktisk til at forudse... Det giver jo hackerne endnu en mulighed for at demonstrere hvad de kan, og så har de vel fået blod på tanden nu hvor Sony har givet bolden op. :(
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Slimjay DK » fre 09 apr 2010 10:09

Portuz skrev:
kofoed skrev:Sonys forsøg på at gøre PS3'en 'mere sikker' holdt ikke lang tid, den er hacket nu så man kan komme ind til other OS igen.

http://geohotps3.blogspot.com/


Af den samme idiot som hackede maskinen i første omgang.


Så kan Sony lære at lade være med at komme med tåbelige nedgraderinger af folks maskiner .... Sony skal ikke gøre alle til kriminelle, fordi der er en der har formået at "hacke" deres maskine. Det er absolut ikke en måde at bekæmpe det på.

Som Geohot selv skriver :

Note to the people who removed OtherOS, you are potentially turning 100000+ legit users into "hackers."

Så pt. findes der kun 1 idiot og den var den spade hos Sony der besluttede at lave dette stunt !!!

:twisted:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Indlægaf Portuz » fre 09 apr 2010 10:56

Slimjay DK skrev:
Portuz skrev:
kofoed skrev:Sonys forsøg på at gøre PS3'en 'mere sikker' holdt ikke lang tid, den er hacket nu så man kan komme ind til other OS igen.

http://geohotps3.blogspot.com/


Af den samme idiot som hackede maskinen i første omgang.


Så kan Sony lære at lade være med at komme med tåbelige nedgraderinger af folks maskiner .... Sony skal ikke gøre alle til kriminelle, fordi der er en der har formået at "hacke" deres maskine. Det er absolut ikke en måde at bekæmpe det på.

Som Geohot selv skriver :

Note to the people who removed OtherOS, you are potentially turning 100000+ legit users into "hackers."

Så pt. findes der kun 1 idiot og den var den spade hos Sony der besluttede at lave dette stunt !!!

:twisted:


Det er vist ikke studenterhuen der gør dig platfodet. Var du manden der lavede PS3 maskinen, og den blev hacket, ville du også beskytte din egen forretning.

Det er typisk man som forbruger bare vil have at alle producenterne skal lave tingene efter DERES hoved. Er du utilfreds med at Sony øger sikkerheden på deres maskine samt letter trykket på alle spilproducenter, så køb en xbox.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Slimjay DK » fre 09 apr 2010 11:36

Jeg ville ikke gøre alle til kriminelle, hvilket er tilfældet her. Hvis du ikke kan se at det er en forkert måde at håndtere tingene på, så skal du da have dine skole penge tilbage.


Jeg er ikke utilfreds med at Sony øger sikkerheden, jeg er utilfreds med måden de gør det på.

Og til din information så har jeg allerede en X360, hvilket også står i min signatur. ;)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Indlægaf Portuz » fre 09 apr 2010 11:45

Slimjay DK skrev:Jeg ville ikke gøre alle til kriminelle, hvilket er tilfældet her. Hvis du ikke kan se at det er en forkert måde at håndtere tingene på, så skal du da have dine skole penge tilbage.


Jeg er ikke utilfreds med at Sony øger sikkerheden, jeg er utilfreds med måden de gør det på.

Og til din information så har jeg allerede en X360, hvilket også står i min signatur. ;)


Hvordan er alle så blevet kriminelle? Hvis denne opdatering nu er den hurtigste og mest sikre, så er det den de vælger.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Slimjay DK » fre 09 apr 2010 12:09

Enig .. Men den opdatering fjerner en feature som der er rigtig mange der bruger,er det fair ? bare fordi der er en der har fundet et hul i deres system.

Man kan næsten samligne det med at din Nabo downloader "ulovligheder" og man så fra udbyderens side vælger at lukke for internetadgangen for hele opgangen .....
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Indlægaf Portuz » fre 09 apr 2010 12:16

Slimjay DK skrev:Enig .. Men den opdatering fjerner en feature som der er rigtig mange der bruger,er det fair ? bare fordi der er en der har fundet et hul i deres system.

Man kan næsten samligne det med at din Nabo downloader "ulovligheder" og man så fra udbyderens side vælger at lukke for internetadgangen for hele opgangen .....


Ja præcis om TDC har valgt at gøre med pirate bay. Men sådan er det og sådan vil det altid være. Når man vælger at være egoistisk og gøre hvad der passer en. Ender det selvfølgelig med passiv afstrafning. Der er jo også massere af folk der går med kniv, som kun bruger den til praktiske ting, osv osv.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf skitzofraen » fre 09 apr 2010 16:09

Slimjay DK skrev:
Portuz skrev:
kofoed skrev:Sonys forsøg på at gøre PS3'en 'mere sikker' holdt ikke lang tid, den er hacket nu så man kan komme ind til other OS igen.

http://geohotps3.blogspot.com/


Af den samme idiot som hackede maskinen i første omgang.


Så pt. findes der kun 1 idiot og den var den spade hos Sony der besluttede at lave dette stunt !!!

:twisted:


For mig at se er der mindst 2 idioter.

En sony ansat og så Portuz :lol:
skitzofraen
Niveau 2
 
Indlæg: 121


Rygte delvis tilbagebetaling fra Amazon

Indlægaf pauzen » fre 09 apr 2010 16:12

Ifølge playstationuniversity.com har en forbruger fået delvis tilbagebetaling fra Amazon pga fjernelse af Other OS.
http://www.playstationuniversity.com/ps ... r-os-3555/
Grunden skulle være et EU Direktiv 1999/44
http://translate.googleusercontent.com/ ... aVmT2KBzXg
Hvis dette er sandt er der da endelig noget fornuftigt vi kan bruge Europa-Parlamentet til :lol:
Edit:
Hvad jeg gør med min hardware når den er købt og betalt skal hverken Sony
Eller andre blande sig i. Så længe jeg ikke forulemper andre mennesker eller bryder love og regler. Og så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at dumpe filer på sin konsol. Men at dømme kollektivt det kan vist diskuteres..
Setup: SONY KDL-HX46-723 + SONY KDL-40W5500. + Sony BDP-S480 Blu-Ray Player + Denon 3808CI 7,1 + Dali Blue 7,1 + Benq 7700 HD projektor + 160" lærrede motoriseret + PS3-Fat 3.55-320GB + PS3-Slim 4.41 320GB + PSP-2004 8GB + XBOX 360 20 GB + Sony Xperia Z 2.3.5.
pauzen
Niveau 4
 
Indlæg: 520
By: København K


Indlægaf Slimjay DK » fre 09 apr 2010 16:32

Portuz skrev:
Slimjay DK skrev:Enig .. Men den opdatering fjerner en feature som der er rigtig mange der bruger,er det fair ? bare fordi der er en der har fundet et hul i deres system.

Man kan næsten samligne det med at din Nabo downloader "ulovligheder" og man så fra udbyderens side vælger at lukke for internetadgangen for hele opgangen .....


Ja præcis om TDC har valgt at gøre med pirate bay. Men sådan er det og sådan vil det altid være. Når man vælger at være egoistisk og gøre hvad der passer en. Ender det selvfølgelig med passiv afstrafning. Der er jo også massere af folk der går med kniv, som kun bruger den til praktiske ting, osv osv.


Vi bliver sku aldrig enige ..

Men hvis de link Pauzen linker til er sande, så er jeg da heldig ikke den eneste der har den holdning.



:wink:

Vedr. Pirate bay, så er jeg også modstander at den måde de har håndteret den sag. Dog er svinestregen ikke så stor, da man jo aldrig har kunne købe en bredbåndsforbindelse med Pirate Bay incl. :lol:

20/2 incl. Pirate Bay nu 299 kr .. heheh
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster