Forum

VIGTIGT (PSN)

Snak om Playstation relaterede nyheder.

VIGTIGT (PSN)

Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 09:51

http://www.ironstarmovement.com/profile ... network-is

Jeg fik selv om besked fra en ukendt i går om at gå ind og hente denne PSN code generator. Jeg reporterede personen med det samme.

Jeg vil opfordre de fleste til i det mindste at slette deres Kreditkort oplysninger med det samme.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Krisp » tirs 20 apr 2010 09:56

Jeg sletter altid mine kredit kort oplysninger efter et køb, for en sikkerheds skyld. :)

Jeg fik selv en underlig besked, fra en ukendt person den anden dag. Men det var et kædebrev, som skulle sendes rundt, for at fortælle folk at PSN ikke ville komme til at koste penge. :s. Jeg slettede dog beskeden med det samme.
Krisp
Niveau 6
 
Indlæg: 1763


Indlægaf Erroneus » tirs 20 apr 2010 11:05

Jeg tvivler voldsomt på at nogle har fået deres konto hacket, fordi de har åbnet en besked sendt til dem via deres ps3.... Det er mere sandsynligt at personen her har kommet til at taste hans psn login ind, på en eller anden hjemmeside, som han troede var en playstation side.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 11:14

Erroneus skrev:Jeg tvivler voldsomt på at nogle har fået deres konto hacket, fordi de har åbnet en besked sendt til dem via deres ps3.... Det er mere sandsynligt at personen her har kommet til at taste hans psn login ind, på en eller anden hjemmeside, som han troede var en playstation side.


Har du overhoved læst artiklen?
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Dummiz » tirs 20 apr 2010 11:40

Undskyld mig. Men hvis man bare bruger sin sunde fornuft bare en lille smule så ved man da også godt at man ikke skal åbne adresser hvor der bliver lovet guld og grønne skove. :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 11:43

Dummiz skrev:Undskyld mig. Men hvis man bare bruger sin sunde fornuft bare en lille smule så ved man da også godt at man ikke skal åbne adresser hvor der bliver lovet guld og grønne skove. :)


Man modtager et brev med et link.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Dummiz » tirs 20 apr 2010 11:48

Portuz skrev:
Dummiz skrev:Undskyld mig. Men hvis man bare bruger sin sunde fornuft bare en lille smule så ved man da også godt at man ikke skal åbne adresser hvor der bliver lovet guld og grønne skove. :)


Man modtager et brev med et link.


a det fik jeg lige læst og det jeg mener er at hvis man bare bruger hoved en lille smugle så trykker man ikke på de links i sådanne beskeder :) det er det samme som dem man får tilsendt på msn. hvis man trykker på dem en gang så er der virus :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 11:54

Dummiz skrev:
Portuz skrev:
Dummiz skrev:Undskyld mig. Men hvis man bare bruger sin sunde fornuft bare en lille smule så ved man da også godt at man ikke skal åbne adresser hvor der bliver lovet guld og grønne skove. :)


Man modtager et brev med et link.


a det fik jeg lige læst og det jeg mener er at hvis man bare bruger hoved en lille smugle så trykker man ikke på de links i sådanne beskeder :) det er det samme som dem man får tilsendt på msn. hvis man trykker på dem en gang så er der virus :)


Jeg vil anbefale dig at læse mit link, måske selv gøre en indsats inden du kommentere.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf andeo1707 » tirs 20 apr 2010 11:57

Jeg har læst lidt af artiklen og støtter mig op ad de andre. Man skal bare undgå at åbne mails og breve fra folk man ikke kender. Det ér da sund fornuft.
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf Dummiz » tirs 20 apr 2010 11:59

There has been a slew of chain letters circling around the PlayStation Network with URLs linking to these code generator websites; it is believed that these websites are loop hole hacks to obtain your personal information, opening them could be dangerous. <------ Så vidt jeg forstår så er det hvis man trykker sig ind på de URL´s at det kan ske??
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 12:02

andeo1707 skrev:Jeg har læst lidt af artiklen og støtter mig op ad de andre. Man skal bare undgå at åbne mails og breve fra folk man ikke kender. Det ér da sund fornuft.


Fedt bidrag!


Og ja Dummiz, du har ret :) Man henter et program via sin pc, som så kan generere den såkaldte kode.
Senest rettet af Portuz tirs 20 apr 2010 12:04, rettet i alt 1 gang.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Dummiz » tirs 20 apr 2010 12:03

Portuz skrev:
andeo1707 skrev:Jeg har læst lidt af artiklen og støtter mig op ad de andre. Man skal bare undgå at åbne mails og breve fra folk man ikke kender. Det ér da sund fornuft.


Fedt bidrag!


Hvorfor så negativ? vi giver jo bare respons til det du poster. Kan ikke se hvad problemet er.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 12:08

Dummiz skrev:
Portuz skrev:
andeo1707 skrev:Jeg har læst lidt af artiklen og støtter mig op ad de andre. Man skal bare undgå at åbne mails og breve fra folk man ikke kender. Det ér da sund fornuft.


Fedt bidrag!


Hvorfor så negativ? vi giver jo bare respons til det du poster. Kan ikke se hvad problemet er.


Dels fordi du kun har gidet at læse lidt af artiklen. Er du også så skeptisk at du ikke godkender venneanmodninger fra folk du ikke kender? Hvor mange herinde fra kender du irl?

Det vides endnu ikke hvornår man faktisk bliver "ramt" af dette under hele akten. Så måske er det ganske ufarligt at åbne brevet?

Jeg skrev selv med personen som sendte linket til mig, og fortalte ham jeg havde meldt ham til Sony. Jeg har da ikke mistet penge endnu?

Derfor ser jeg det lidt plat, at i læner jer op af hinanden uden egentlig at have læst det hele.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Dummiz » tirs 20 apr 2010 12:12

Portuz skrev:
Dummiz skrev:
Portuz skrev:
andeo1707 skrev:Jeg har læst lidt af artiklen og støtter mig op ad de andre. Man skal bare undgå at åbne mails og breve fra folk man ikke kender. Det ér da sund fornuft.


Fedt bidrag!


Hvorfor så negativ? vi giver jo bare respons til det du poster. Kan ikke se hvad problemet er.


Dels fordi du kun har gidet at læse lidt af artiklen. Er du også så skeptisk at du ikke godkender venneanmodninger fra folk du ikke kender? Hvor mange herinde fra kender du irl?

Det vides endnu ikke hvornår man faktisk bliver "ramt" af dette under hele akten. Så måske er det ganske ufarligt at åbne brevet?

Jeg skrev selv med personen som sendte linket til mig, og fortalte ham jeg havde meldt ham til Sony. Jeg har da ikke mistet penge endnu?

Derfor ser jeg det lidt plat, at i læner jer op af hinanden uden egentlig at have læst det hele.


Hvis ikke det er folk herinde fra så afviser jeg anmodningen ja ;) skeptisk? ja måske. og nej selvfølgelig mister du ikke penge på at skrive med ham MEN du kan miste penge hvis du åbner linket der bliver tilsendt til dig og det er det jeg mener.

Jeg kan ikke se jeg er gal på den overhoved.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Eriksen » tirs 20 apr 2010 12:24

Nu er det jo ikke ligefrem en pålidelig kilde det kommer fra, det du linker til.

Sony er ikke kommet med en officiel udmeldelse, hvilket de nok ville gøre hvis der var et problem!

Og så vil der intet kunne ske ved at man åbner beskeden, der vil først kunne ske noget hvis man går ind på de adresser de sender, eller evt. vedhæftninger. Hvis du f.eks. modtager en mail om du har vundet 50 millioner Euro, så går man jo heller ikke ind på nogle af de links der evt ville være, eller sende nogle oplysninger retur.

Det er almindeligt sund fornuft, at være skeptisk over for sådan noget!
Eriksen
Community Manager
 
Indlæg: 1552


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron