Forum

VIGTIGT (PSN)

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 12:39

Stram op og læs hvad jeg skriver, helt ærlig. Som skrevet tidligere.

Så Dummiz du fortæller mig at hvis jeg åbner linket på min pc, så mister jeg penge på mit dankort der er knyttet til PSN??????

Eriksen: Kilden er pålidelig nok til at nyheden skal postes, og bare fordi et website er hurtigere end Sony om at advare behøver den da slet ikke være upålidelig :S Indtil videre er der intet galt med kilden, du har måske beviser? En anden ting er folks kommentarer. De findes også her http://n4g.com/ps3/NewsCom-511132.aspx?CT=1#Comments

Det er muligt det er almindelig sund fornuft for de superkloge, som dig :) Ikke at åbne den slags, jeg er heller aldrig faldet i selv, men er til gengæld klar over at mange stadig falder for den slags.

Det er også almindelig sund fornuft ikke at begå indbrud, men af den årsag behøver vi jo ikke afskrive den opgave fra ordensmagten ;)
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Erroneus » tirs 20 apr 2010 12:47

Portuz skrev:
Erroneus skrev:Jeg tvivler voldsomt på at nogle har fået deres konto hacket, fordi de har åbnet en besked sendt til dem via deres ps3.... Det er mere sandsynligt at personen her har kommet til at taste hans psn login ind, på en eller anden hjemmeside, som han troede var en playstation side.


Har du overhoved læst artiklen?


Ja, men modsat dig, så sluger jeg ikke alt råt, bare fordi det står på internettet.

De ligger op til man bliver hacked og får sin konto misbrugt, bare fordi man åbner en besked sendt via PSN. Det tror jeg simpelthen hen ikke på og det er meget mere sandsynligt at ham som har fået sin konto misbrugt, har givet sit psn login væk på en eller anden side. Om det så er sket på hans pc eller via browseren på PS3'en, det er lige fedt.
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Dummiz » tirs 20 apr 2010 12:49

Jeg gider ikke diskutere dette her mere. Vi er rygende uenige om hvem der har ret så jeg hopper ud nu. Fortsat god dag alle sammen :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 12:52

Erroneus skrev:
Portuz skrev:
Erroneus skrev:Jeg tvivler voldsomt på at nogle har fået deres konto hacket, fordi de har åbnet en besked sendt til dem via deres ps3.... Det er mere sandsynligt at personen her har kommet til at taste hans psn login ind, på en eller anden hjemmeside, som han troede var en playstation side.


Har du overhoved læst artiklen?


Ja, men modsat dig, så sluger jeg ikke alt råt, bare fordi det står på internettet.

De ligger op til man bliver hacked og får sin konto misbrugt, bare fordi man åbner en besked sendt via PSN. Det tror jeg simpelthen hen ikke på og det er meget mere sandsynligt at ham som har fået sin konto misbrugt, har givet sit psn login væk på en eller anden side. Om det så er sket på hans pc eller via browseren på PS3'en, det er lige fedt.


Ja, men modsat dig, så tænker jeg mig om, samt tænker på andre.

Jeg har hverken sagt det ene eller andet er sandt, men giver folk muligheden for at få mere info en blot et brev på deres PS3.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Erroneus » tirs 20 apr 2010 13:00

Du er da direkte latterlig at høre på. Så fordi vi ikke er enig med artiklen, så er/har vi.

1. Ikke læst den
2. "Tænker ikke på andre"
3. Tænker ikke selv...
4. Bidrager intet...

Nu må du fandeme styre dig. Jeg tænker mig NEMLIG om, fordi jeg tror ikke råt på det. Der er vist ingen her som kritiserer dig for at smide linket, det er fint nok, men vi stiller spørgsmålstegn ved de konklusioner de kommer frem til i artiklen.

Hvis vi alle skal køre efter din måde, så skal vi alle bare tro på hvad der står og ikke sætte spørgsmåls tegn ved det. Undskyld mig, men den får du mig ikke til og hvorfor så det? Tja måske fordi jeg til dagligdag faktisk arbejder med IT sikkerhed og netop hoax/falske rygter er et kæmpe problem, fordi den gennemsnitlige bruger dermed har svært ved at skelne ved hvad der er farligt og hvad der ikke er farligt, når der kommer en masse falske eller forkert informationer ud.

Så lig du bare på, der er ingen grund til at ringe til Ekstrabladet nu og "advare" dem om det, før der er ordenlig informationer derude.

Btw. breaking news: Der er virus på internettet!
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf c-storm » tirs 20 apr 2010 13:02

Erroneus skrev:Du er da direkte latterlig at høre på. Så fordi vi ikke er enig med artiklen, så er/har vi.

1. Ikke læst den
2. "Tænker ikke på andre"
3. Tænker ikke selv...
4. Bidrager intet...

Nu må du fandeme styre dig. Jeg tænker mig NEMLIG om, fordi jeg tror ikke råt på det. Der er vist ingen her som kritiserer dig for at smide linket, det er fint nok, men vi stiller spørgsmålstegn ved de konklusioner de kommer frem til i artiklen.

Hvis vi alle skal køre efter din måde, så skal vi alle bare tro på hvad der står og ikke sætte spørgsmåls tegn ved det. Undskyld mig, men den får du mig ikke til og hvorfor så det? Tja måske fordi jeg til dagligdag faktisk arbejder med IT sikkerhed og netop hoax/falske rygter er et kæmpe problem, fordi den gennemsnitlige bruger dermed har svært ved at skelne ved hvad der er farligt og hvad der ikke er farligt, når der kommer en masse falske eller forkert informationer ud.

Så lig du bare på, der er ingen grund til at ringe til Ekstrabladet nu og "advare" dem om det, før der er ordenlig informationer derude.

Btw. breaking news: Der er virus på internettet!

+1
c-storm
Niveau 4
 
Indlæg: 411

Brugeravatar

Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 13:09

Erroneus skrev:Du er da direkte latterlig at høre på. Så fordi vi ikke er enig med artiklen, så er/har vi.

1. Ikke læst den
2. "Tænker ikke på andre"
3. Tænker ikke selv...
4. Bidrager intet...

Nu må du fandeme styre dig. Jeg tænker mig NEMLIG om, fordi jeg tror ikke råt på det. Der er vist ingen her som kritiserer dig for at smide linket, det er fint nok, men vi stiller spørgsmålstegn ved de konklusioner de kommer frem til i artiklen.

Hvis vi alle skal køre efter din måde, så skal vi alle bare tro på hvad der står og ikke sætte spørgsmåls tegn ved det. Undskyld mig, men den får du mig ikke til og hvorfor så det? Tja måske fordi jeg til dagligdag faktisk arbejder med IT sikkerhed og netop hoax/falske rygter er et kæmpe problem, fordi den gennemsnitlige bruger dermed har svært ved at skelne ved hvad der er farligt og hvad der ikke er farligt, når der kommer en masse falske eller forkert informationer ud.

Så lig du bare på, der er ingen grund til at ringe til Ekstrabladet nu og "advare" dem om det, før der er ordenlig informationer derude.

Btw. breaking news: Der er virus på internettet!


Stort Tillykke til dig. Men når folk ikke gider læse en helt A4 artikel, så giver det ikke meget mening at kommentere på det. Om det er sandt eller ej, er sagen ligegyldig, for der er folk der falder for den slags, men af den årsag behøver man ikke kigge ned på andre og sige "jeg gider ikke hjælpe, for jeg er klogere end dig"

Du behøver ikke prøve at gøre mig så dum som du gerne ser jeg er. Ingen har snakket om EB, det er et skide netforum, af lav betydning, men har relevans for folk på PSN.

Anyway, det må folk selv styre :)
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Erroneus » tirs 20 apr 2010 13:17

....what. Det har intet med at gøre ikke at ville hjælpe, tværdigmod. Jeg prøver da netop at analysere på og komme med min mening, så folk der ikke har den store tekniske indsigt, kan danne sig en ide om hvad der sker.

Lad nu værd med at gøre det til en klapjagt på dig, fordi det er det ikke, vi er bare nogle som ikke er enige i artiklen, det behøves du ikke at tage personligt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Portuz » tirs 20 apr 2010 13:19

Erroneus skrev:....what. Det har intet med at gøre ikke at ville hjælpe, tværdigmod. Jeg prøver da netop at analysere på og komme med min mening, så folk der ikke har den store tekniske indsigt, kan danne sig en ide om hvad der sker.

Lad nu værd med at gøre det til en klapjagt på dig, fordi det er det ikke, vi er bare nogle som ikke er enige i artiklen, det behøves du ikke at tage personligt.


Det gør jeg nu bestemt heller ikke :)

Men du må da erkende at der altid er folk der falder for simple ting som at følge links osv.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf WayneKerr » tirs 20 apr 2010 15:55

Portuz skrev:Men du må da erkende at der altid er folk der falder for simple ting som at følge links osv.


Det er ikke for at svare på vegne af Erroneus, men det jeg tror, at alle er enige i. Det er vel også er en af grundene til, at der findes firmaer, som beskæftiger sig med IT-sikkerhed

Jeg synes, det er godt, du poster linket, men jeg synes så også, at det er ret naivt at åbne links i en mail, før man er helt sikker på, hvem afsenderen er/om man kender afsenderen!
19!
WayneKerr
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf Portuz » fre 23 apr 2010 17:52

Til alle som havde ondt i røven, og var en smule hellige ;)

http://www.ironstarmovement.com/profile ... ork-users/

Like Dom, I’ve spoken to another user on the PlayStation Network that has reported almost the exact situation involving PSN chain letters and the hacking of his account. In his situation he was sent chain letter on PSN containing the PSN code generator website’s URL. Again, he also did not visit the website. In brief details the user told me that his credit card was charged multiple times for PSP titles, demos were queued to his account as well (similar to Dom), the purchases made on his account totaled enough to cause his credit card to bounce. He also does not own a PSP.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Erroneus » fre 23 apr 2010 19:26

Og til dem som igen sluger alt råt på nettet ;)

Fordi de laver en ny artikel, hvor de igen påstår han ikke har givet sit login væk, er jo ikke et bevis for han ikke har gjort det, de gentager bare sig selv...

Nu skal du høre hvad der er sket.

Mr. Dom har på et eller andet tidspunkt besøgt en hjemmeside, der krævede hans PSN login og det har han så givet væk. Enten fordi han er blevet lokket med noget, f.eks. gratis psn vouchers eller fordi han simpelthen var røget ind på en site der lignede den officielle PSN site.

Eller så har Mr. Dom delt sin konto med en, der er jo meget normalt i dag og den person har så misbrugt det eller nogle i samme hustand har tilgået hans PS3 imens han var på arbejde.

Derefter er hans login og dermed kreditkort blevet misbrugt. Mr. Dom står nu med et problem, han har dummet sig og vil have sine penge tilbage, samt vil ikke indrømme han er et fjols. Så han laver en historie om hvordan hans konto blev automatisk hacket, bare ved at læse en PSN besked, til trods for det er dybt usandsynligt og man INTET har hørt til lign fra andre brugere. Pga. det har skabt lidt omtale, så har Sony så nu valgt at give ham pengene tilbage, godt for ham.

Jeg tror stadigvæk ikke på hans bullshit og fordi der kommer nogle andre nu og siger: DET SKETE OGSÅ FOR MIG!! ... det beviser ikke rigtigt noget, fordi sandsynligheden for at de brugere også har dummet sig, da det sker hele tiden, er stor.

De har ikke på et eneste tidspunkt kunne forklare hvordan det her er sket, der har ikke været nogle lign. tilfælde overhovedet, så jeg anser det stadigvæk som en løgn fra Mr. Dom. Og når man så ser personens profil og de billeder han har smidt op af sig selv, så falder hans troværdighed yderligere.

Men en god historie var det, sådan en der bliver bedre, for hver gang den blev fortalt igen.

btw. jeg har åbnet den besked ang. psngenerator koder, det har en MASSE andre, ingen af dem er blevet "hacked".

I øvrigt læs kommentarer på andre gaming sites rundt omkring på netter, der er ikke rigtigt nogle som tager den her "trussel" seriøs, fordi de fleste har set igennem Mr. Dom, at han er en lille hustler, der har dummet sig. Ja læs endda kommentarene på ironstarmovement.com selv, der har folk også set igennem hans BS.

Der er 1000 mere sandsynlige årsager til det her, end "jeg blev hacked helt af sig selv, ved at læse en psn besked..... " årsagen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Portuz » fre 23 apr 2010 22:18

True true...

Men glemte du ikke at nævne at enden den side jeg linker til eller selve Sony også er med i dette?

We have just received word from Sony's PlayStation Network investigation team; Dom's account was indeed hacked. According to Sony,
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Indlægaf Dummiz » fre 23 apr 2010 23:02

Kan det ikke være ligemeget om kilden er pålidelig eller ej. Det er op til folk selv om de tror på det eller ej. så stop venligst det kærlige mundhuggeri :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Erroneus » lør 24 apr 2010 00:06

Portuz skrev:True true...

Men glemte du ikke at nævne at enden den side jeg linker til eller selve Sony også er med i dette?

We have just received word from Sony's PlayStation Network investigation team; Dom's account was indeed hacked. According to Sony,

Ja Sony bekræfter hans konto er hacked, men de nævner intet om hvordan det er sket. Hvis han har været dum nok til at give sine detaljer væk, bevidst eller ubevidst, så indebærer det også et hack.

Hvis der var et exploit i PSN beskeder, så havde vi hørt meget meget mere om dette.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster