Forum

Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf Martin1454 » man 22 aug 2011 12:55

Hej, min efterhånden 4 år gamle PS3 stod af i forgårs,
det er den gamle 60gb ps3 som kan spille ps2/1 spil... når man prøver at tænde den, lyser den grønt og så begynder at blinke rødt....
det skulle være et varme problem men ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det....

jeg står med følgende muligheder:

1. Sende den til reperation - men ved ikke hvad det koster

2. prøve at selv at fixe den - ved ikke helt hvordan

3. sælge den defekt - (det er en 60 gb så det er vist lidt værd)

hvad ville i gøre?

en ny koster jo 1800 efterhånden
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf CD » man 22 aug 2011 13:17

kig på youtube eller andre sider der er flere der har lavet vedioer med at lave sådan noget
Setup. Samsung UHD 7005 60",PS3 slim 1tbSSHD(modificeret 320gb.) Logitech z - 5500 5,1 THX. Samsung BD 8500. Sony vario. PS4 2tb HDD.
Billede
CD
Niveau 6
 
Indlæg: 1649
By: Middelfart


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf RSkaanning » man 22 aug 2011 15:47

Prøv selv at lave den. Det er ikke så svært.
Billede
RSkaanning
Niveau 4
 
Indlæg: 485


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf morfar » man 22 aug 2011 17:53

Jeg har aldrig prøvet at fixe en død PS3, men jeg ville straks kaste mig ud i det med hjælp fra en youtube video.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf Kreger » man 22 aug 2011 19:27

Tjek min blog
PS3 320 GB slim
Kreger
Niveau 2
 
Indlæg: 134


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf dkjoe86 » man 22 aug 2011 21:54

det samme skete for mig og min 60 gb i går aftes :S 4 års tjeneste.

Er også i tvivl om hvad jeg skal gøre, om jeg skal sprætte den op og risikere at gøre de værre, eller om den skal sendes til rep og sikker koste kassen.

Har sej din blog kreger, du linker til ebay men ikke til en specifik side med et produkt - kan du sige hvilken produkt du brugte? og har haft problemer siden eller har du været for pasiv i sovevælelset på ps3 fronten til at der sket noget?
dkjoe86
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf Martin1454 » tirs 23 aug 2011 10:28

hmm... er i tvivl om jeg ville lege med at fixe den, men et spørgsmål - hvis jeg tager min harddisk ud af ps3'en og slutter den til min pc (har kit til konvertering) ville jeg så kunne kopirer min save games og lægge dem over på hvis jeg køber en ny?
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf Luke3000 » tirs 23 aug 2011 10:55

Har et trick som jeg brugte på den samme model med det samme problem som du har..

Du skal bruge:
En papkasse ( helst ikke alt for stor, PS3 kassen virker fint )
En Hårtørrer
En blæser

1. Sørg for der ikke sidder noget spil i din maskine
2. Tag din harddisk ud af maskinen
3. Tag dag din maskine, vend den på hovedet og placer den ind i papkassen så "røven" peger ud mod åbningen af kassen.
4. Tænd din hårtørrer, og kør den langsomt fra side til side langs grillen på din maskine ( rillerne hvor der luftes ud) med cirka 5 centimeters afstand - Gør dette i præcis 15 minutter. ( Gør du det længere kan du ødelægge hardware)
5. Efter de 15 minutter, tager du din blæser og stiller den cirka 1½ meter væk fra kassen og tænder den på en medium setting. Lad blæseren køle din maskine af i cirka 30-45 minutter.

Det gør ikke noget at maskinen stadig er en smule lun når du tager den ud, men den skal ikke være brandvarm: Og ellers kan du bare vente nok tid til at den er tilpas kold.

Når du er færdig med det hele smider du din harddisk i igen, slutter den til dit fjernsyn og voila, din maskine burde vågne til live igen.

En video med en gut der prøver det af kan ses her:
http://www.youtube.com/watch?v=kUaCoimo ... re=related

Dog skal det noteres at det her ikke er en vedvarende løsning, jeg gav min maskine cirka 2 måneders extra levetid ved at bruge den her metode 5-6 gange ( Nogle har fået et halvt år ved kun et forsøg, mens andre en uge)
Men det burde give dig tid nok til at gemme alt hvad du vil og lave en evt. system transfer.


Håber det kan hjælpe :)
You haven't even taken the safety off, rookie. - Solid Snake.
Luke3000
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf dkjoe86 » tirs 23 aug 2011 13:19

Jeg har snakket med coolshop, som er der hvor jeg købte min ps3. De siger at de slet ikke kan hjælpe med at sende den til, da nordisk som står får det kun modtager ps3 der max 2 år gamle. Så det er virker nærmest ikke som om man kan få den sendt til rep.
dkjoe86
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf Erroneus » tirs 23 aug 2011 18:25

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf dkjoe86 » tirs 30 aug 2011 22:25

jeg har skilt min ps3 ad, varmet den med en varmepistol og puttet nyt kølepasta på den. Status er at den virker igen.
dkjoe86
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf Koma » tirs 30 aug 2011 23:51

dkjoe86 skrev:jeg har skilt min ps3 ad, varmet den med en varmepistol og puttet nyt kølepasta på den. Status er at den virker igen.


Billede
Koma
Niveau 6
 
Indlæg: 1455


Re: Defekt Ps3 - what to do? (60gb)

Indlægaf dkjoe86 » ons 14 sep 2011 23:25

min ps3 er så gået død igen og nu kan en lignende operation ikke rede den..
dkjoe86
Niveau 0
 
Indlæg: 5



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster