Forum

NAT TYPE 3

Har du brug for hjælp, så spørg her.

NAT TYPE 3

Indlægaf JollyBuu » lør 04 apr 2009 19:15

Jeg har et problem.. Jeg spillede tit med min ven men så da jeg fik headset så kunne vi mærkeligt nok ikke mere.. Så tog jeg det ud men det virkede stadig ikk, så var der nogle der sagde det var den der NAT type der var problemet men jeg kan stadig spille mod andre på nettet? Er det nogle der kan hjælpe mig? :D :?
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf SnoobyFly » lør 04 apr 2009 19:31

Jeg har skrevet denne guide, som vil hjælpe dig af med NAT 3: http://www.ps3trophies.co.uk/showthread.php?t=8114 :)
- Den er dog på engelsk.. Håber du kan bruge den!
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf JollyBuu » lør 04 apr 2009 19:40

Super fed guide men jeg har desværre et modem som hedder Zyxel og der er det andeledes .. Men jeg har fundet den der port forwarding men så er det noget helt andet.. Der står "start port no. og end port no. og ikke det der protokol? Jeg kan heller ikk skrive "ps3-1" som du gør ? Der er kun 3 ting: Start, End, og IP adressen
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf yess » lør 04 apr 2009 19:45

SnoobyFly skrev:Jeg har skrevet denne guide, som vil hjælpe dig af med NAT 3: http://www.ps3trophies.co.uk/showthread.php?t=8114 :)
- Den er dog på engelsk.. Håber du kan bruge den!
Der er kun et problem med din guide og alle andre guider på nettet, og det er at ikke en af dem nævner at din ISP kan være problemet.Du kan stadig nå at ændre din guide, så kom igang så man ikke sidder og roder med noget ligegyldigt i tilfælde af at problemet er din ISP...jeg snakker af erfaring :oops:

Edit: udemærket guide iøvrigt :wink:
Billede
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf JollyBuu » lør 04 apr 2009 19:48

Hvad er ISP? Kan man ændre det så man får NAT 2
Billede
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf yess » lør 04 apr 2009 19:59

JollyBuu skrev:Hvad er ISP? Kan man ændre det så man får NAT 2
Hehe... sorry.
Din ISP er din internet udbyder, hvem er din?
Billede
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf JollyBuu » lør 04 apr 2009 20:02

Cypercity men min router er Zyxel :)
Billede
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf yess » lør 04 apr 2009 20:24

I denne tråd som jeg oprettede, bliver det nævnt at Cybercity muligvis er et problem.

viewtopic.php?t=694&highlight=

Et godt råd er at sætte din ps3 i dmz på din router, så er din ps3 fuldstændig ude af firewall'en hvis den skulle skabe problemet.Derefter tjekke din forbindelse på ps3, om den stadig er NAT3, hvis den er så ring til Cyber og hør hvad de siger.Jeg måtte ha et andet abb. da min netudgiver blokerede for visse ting som forhindrede mig i at få NAT 2, det sure ved det var, at dum som jeg var(og mine venner :roll: ) blev jeg ved at rode med router og andre indstillinger total forgæves i en måneds tid før at jeg ringede til min udbyder.
Billede
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf JollyBuu » lør 04 apr 2009 21:17

Hvordan er det liige man sætter det i Dmz? :D
Billede
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf Bab » lør 04 apr 2009 21:46

Jeg skiftede fra Cybercity af samme grund.

De fleste som bruger Zyxel modem'er har det problem.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf 123krone » lør 04 apr 2009 22:01

hej jeg har TDC og en netgear modem. jeg kan godt logge ind på den. men hvordan gør jeg resten?
Billede
123krone
Niveau 4
 
Indlæg: 650
By: Vanløse


Indlægaf yess » lør 04 apr 2009 22:07

JollyBuu skrev:Hvordan er det liige man sætter det i Dmz? :D
Tænkte nok du vil spørge :wink:

Jeg går ud fra at du ved hvordan man kommer ind i routeren's opsætning, min er en netgear så det er lidt anderledes men de kan det samme bare forskeligt udseende groft sagt.

Men inde i routeren er dr i mit tilfælde en menu der hedder wan setings hvor jeg kan vælge at sætte mine ting(pc ps3 osv.) ind i DMZ(ingenmandsland) hvor det går uden om firewall's, da din ps3 ikke bliver udsat for div. virus er der umiddelbart ikke nogen probs. endnu men vil ikke råde til at bruge det til din pc.
Men først skal du give din ps3 en fast IP inde i din ps3 derefter ind i din router og tildele din (ps3) ip til DMZ og aktivere.Det kræver lidt know how men kig på det inden du gør noget så kan det ikke gå helt galt.

Men du kan også bare ringe til cyber og høre hvordan og hvorledes.
Billede
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf Bab » lør 04 apr 2009 22:11

Hvis jeg husker rigtigt, så er der under NAT i zyxel routeren. Der skal du sætte alle porte til at være åbne på den adresse som din PS3 har. Hvordan man gør, kan jeg ikke lige huske, men du kan hente en manual fra CC's hjemmeside.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf SnoobyFly » lør 04 apr 2009 22:51

Tak, Jolly og yess! :)

Ja, man kan også sætte PS3 til DMZ. Det løste faktisk mit problem ;) Der står beskrevet nederst i guiden, hvordan man opsætter DMZ ;)
SnoobyFly
Niveau 4
 
Indlæg: 782


Indlægaf JollyBuu » lør 04 apr 2009 23:39

Hmm kan ikk rigtigt finde noget hvor der står dmz men hvad med noget der hedder Static IP? kan det virke ;D
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster