Forum

NAT type 3, men netværket fungerer

Har du brug for hjælp, så spørg her.

NAT type 3, men netværket fungerer

Indlægaf andeo1707 » fre 17 apr 2009 14:59

Hej,

Jeg har det berømte problem med NAT type 3 og selvom mine spil virker nu så kan det være der kommer nogle spil i fremtiden der ikke kommer til at virke.

Jeg har FULLRATE som ISP og deres ZyXel 2602R-D61 modem tilsluttet til min D-Link DIR-635 (alle enheder opdateret til seneste drivers).

På modemmet (Zyxel) har jeg port-forwardet de porte PS3 bruger til min routers IP 192.168.1.xx og enabled UPnP på både modem og router. Derefter har jeg portforwardet de porte PS3 bruger på min D-Link til PS3's interne IP-adresse.

Derudover har jeg forsøgt med forskellige metoder, bl.a.:

- Slukket firewall på begge
- Lavet PS3 til statisk IP og derefter sat den i DMZ
- Brugt forskellige IP'er i listen over portforward for at se om der var noget der var overset.

Jeg har kontaktet Fullrate, som blot påstår at de har opdateret mit modem, men det har ikke hjulpet. Derimod har det resulteret i at jeg skulle portforwarde forfra igen igen.

Er der nogen der kan finde en løsning på mit problem? Eventuelt kan vi diskutere monetær godtgørelse (dog ikke mere end 50kr.)

PS3 er sat til via det trådløse og det skal den blive ved med

HELP !!!
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf Bab » fre 17 apr 2009 15:02

Skift udbyder.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf andeo1707 » fre 17 apr 2009 15:06

Bab skrev:Skift udbyder.

Bab


Det har jeg som fattig studerende PT. ikke mulighed for, men jeg skifter med sikkerhed tilbage til TDC når jeg er færdig med studierne. Har nemlig hørt at Cybercity også bruger Zyxel og har samme problemer.

Men der må da være en anden løsning.

Hvad sker der hvis jeg bestiller en statisk IP adresse fra Fullrate (10kr/mdr.) og blot lader deres modem bridge til min router ???
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf Bab » fre 17 apr 2009 15:18

Jeg havde slev CC engang, og læste fora fra hele verden. Prøvede alle løsninger men ligemeget hjalp det. Så jeg skiftede til getmore (TDC) og har ikke problemet længere. Det er mit bedste og eneste råd

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf TuXX » fre 17 apr 2009 16:13

Altså.. jeg har lige skiftet fra CC, men der kørte jeg NAT2 og det spillede absolut max.

Havde en Zyxel model gammel og ny og begge funkede uden probs med PS3 og online.

Jeg kørte tilgengæld ikke NAT i NAT så måske det er problemet her snarere end CC?
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Bab » fre 17 apr 2009 16:32

Der er absolut intet problem, hvis man kører direkte fra Zyxel til ps3. Men som standard har man ikke en trådløs router fra CC, og prisen på 29 kr om måneden i leje, kan hurtigt tjenes ind ved at skifte udbyder.

Problemet opstår først, når man bruger Zyxel som modtager modem, og ens eget trådløse modem som fordeler.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf andeo1707 » fre 17 apr 2009 16:44

Hej

Jeg investerede i de 10 KR om måneden det koster at lade Fullrates modem blot være et bridge til min egen D-Link router og BLOT ved at sætte UPnP til så har jeg fået NAT TYPE 2 uden at skulle port forwarde overhovedet :)

Jeg håber nogen kan bruge denne information til noget.

Blot for emneord: Fullrate NAT Type 3 Playstation port forward
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf JollyBuu » søn 19 apr 2009 13:07

Jeg ved hvad du skal gøre hvis du stadig har problemet.

Du skal sætte alt det der UPnP & det andet på din først router, i mit eksempel var det Zyxel. Så skal du gå ind på din anden router og skal du deaktivere DCHP på den og sætte det stikket som du plejede at sætte ind på wan sætte det ind på lan. Det virkede for mig prøv , du kan sende en pb så kan jeg hjælpe dig bedre
Billede
JollyBuu
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf Bocaj » søn 19 apr 2009 13:12

Hos cybercity (og de fleste steder) er det muligt at sætte sin egen router på, selv kører jeg med en trådløs linksys router, og der er meget mere stabil end de zyxel routere man kan få hos dem.
Bocaj
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Indlægaf andeo1707 » søn 19 apr 2009 17:01

Ellers tak folkens, jeg har fået det løst vha 10 kr mere om måneden :) hvor Zyxel modemet fra Fullrate blot agere som bridge til min egen D-Link
Give in now, and I will pretend to respect you,,, when we fuck...
Billede
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster