Forum

Refundere køb fra PSN?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » fre 20 jun 2014 22:43

Hej folkens,

Jeg er i den meget udheldige situation, at min PSN konto muligvis er blevet hacket.. Midt under foldboldkampen mellem Schwiez og Frankrig får jeg en mil fra Sony om, at jeg har købt Watch Dogs Classic for 529,-!

For det første, så ser jeg fodbold og min PS4 er ikke engang tændt.

For det andet, så har jeg haft Watch Dogs (i fysisk udgave) siden det udkom, så hvorfor i alverden skulle jeg så bruge 529,- på at købe det digitalt.

Har nogle af jer oplevet noget lignende?

Jeg har naturligvis skrevet til Sony, men er lidt i vildrede.. Jeg har naturligvis ændret min kode.

Mvh.
Kramer
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Krede1972 » fre 20 jun 2014 23:00

Som udgangspunkt kan man ikke få refunderet noget købt på PSN.

Men selvfølgelig så vil man være stillet anerledes hvis Sony anerkender at din konto er blevet hacket på en eller anden måde.

Alternativt kan du jo gå ned i din bank og gøre indsigelse ved fortælle at der er blevet trukket noget fra din konto som du ikke kan vedkende dig. Hvis Sony ikke anerkender at din konto er blevet hacket og banken tilbagefører beløbet, kan det måske tænkes at Sony lukker din konto fordi de mener at du har fået et produkt som du ikke har eller vil betale for.

Det sidste er blot et gæt fra min side, ikke noget jeg ved eller har erfaring med.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Erroneus » lør 21 jun 2014 01:13

Det sidste er korrekt, så undlad det. Kontakt først Sony, så kan de refundere købet.

Fremover brug et ordenligt unikt password og giv ikke din kode væk til nogle.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Abildtrup » lør 21 jun 2014 21:00

Jeg fik mail om, at jeg havde købt 30 dages PS+ kl. 08.20 til morgen. Der sov jeg og jeg har i forvejen + til september 2015.

Godt nok kun 59,- men et og andet er der galt. Det skal siges, at der ikke er røget 30 dage på abonnementet?

Efterfølgende har jeg selvf. ændret koder og det.
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Krede1972 » lør 21 jun 2014 21:09

Nu bliver det da scary!

Spørgsmålet er om der er trukket noget fra jeres konti eller om det "bare" er beskederne, som bliver sendt til forkerte modtagere?
Senest rettet af Krede1972 lør 21 jun 2014 21:13, rettet i alt 1 gang.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Abildtrup » lør 21 jun 2014 21:10

Det finder vi ud af om et par dage...
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Cena » lør 21 jun 2014 21:48

Er der ikke et sted hvor man kan se hvilke enheder ens konto er tilknyttet til?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Dropdat » lør 21 jun 2014 21:55

https://account.sonyentertainmentnetwor ... tion=false

Log ind på linket herover, med dit PSN, og så er der et punkt der hedder "Medier og enheder" og der kan du se hvilke enheder der er tilknyttet din konto.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Cena » lør 21 jun 2014 23:02

Dropdat skrev:https://account.sonyentertainmentnetwork.com/liquid/cam/devices/device-media-list.action?displayNavigation=false

Log ind på linket herover, med dit PSN, og så er der et punkt der hedder "Medier og enheder" og der kan du se hvilke enheder der er tilknyttet din konto.


Tak. Mente nok jeg havde set det derinde et sted. Sad bare lige på mobilen, så kunne ikke lige overskue at tjekke. Der ville jeg nok lige tage et kig hvis jeg havde oplevet de problemer i nævner. Jeg har 7-9-13 ikke været udsat for noget :)

Nu er jeg lige nødt til at spørge. Jer der oplever det, hvordan er jeres password? Er det noget der kan gættes?
F.eks. jeres navn og så 4 tal eller hvordan? Eller kan i have indtastet det et sted hvor det ikke er sikkert.

Mit eget password er 4 bogstaver og 8 tal. Der er ikke nogen der bare gætter det, så hvis der er nogen der får adgang til min konto, så er det fordi jeg har dummet mig og indtastet det et forkert sted hvor folk kan se det og misbruge.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Abildtrup » lør 21 jun 2014 23:48

Mit kræver mere end et gæt.
Men alt kan jo lade sig gøre, hvis de forkerte vil ind.

Iøvrigt fremgår købet i min accounr.

Jeg har dog lige et familiemedlem med min bruger på hans PS3. Måske han har fået logget forkert ind inden køb?
Det hører jeg lige om i morgen.
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Deezoned » søn 22 jun 2014 09:51

Husk nu at sætte jeres konto til at bede om password ved alle køb. Så kommer familiemedlemmer ikke til at købe noget ved en fejl.
Deezoned
Niveau 3
 
Indlæg: 218


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Abildtrup » søn 22 jun 2014 11:13

Det var så ikke det desværre...
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf morfar » søn 22 jun 2014 11:25

Deezoned skrev:Husk nu at sætte jeres konto til at bede om password ved alle køb. Så kommer familiemedlemmer ikke til at købe noget ved en fejl.


Nemlig. Det er også en glimrende sikring ved feks. indbrud.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Kramer » søn 22 jun 2014 15:15

Nu er jeg lige nødt til at spørge. Jer der oplever det, hvordan er jeres password? Er det noget der kan gættes?
F.eks. jeres navn og så 4 tal eller hvordan? Eller kan i have indtastet det et sted hvor det ikke er sikkert.


Mit password var før episoden på 8 bogstaver og 4 tal. Og det har intet med mit navn, min fødselsdag eller noget som helst at gøre. Det er helt random. :-(

På Transaction History fremgår købet desværre..
Kramer
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Refundere køb fra PSN?

Indlægaf Sethos » søn 22 jun 2014 15:23

Forslag til folket; brug en password manager som LastPass - har jeg gjort i årevis. Kan installere en lille klient i din browser, hvor den kan gemme / auto-udfylde passwords, så du aldrig skal skrive dem. Plus den kan generere en masse password baseret på bestemt settings, hvor mange karaktere, skal der være wildcards, bogstaver, tal m.m

Har 20+ karakter passwords på alt, så hvis et sted bliver hacket skal jeg ikke bekymre mig om de 100 andre steder hvor jeg måske også har brugt et lignende password.

Gjorde mit online liv 100x nemmere. Især efter en re-installation af windows hvor den kan auto-udfylde alle de steder du har besøgt.

Der vil jeg også forslå et 2-trins verifikation til ens master password konto.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster