Forum

Spil deling *tilladt?*

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Spil deling *tilladt?*

Indlægaf ECO2PS » fre 30 okt 2015 15:00

Hej,

Jeg har fået af vide af nogle venner at man kan dele spillene ligesom man kan bruge PSN live fra den primær konto på en ekstra konto.

Er det lovligt? Hvis jeg har købt spil digitalt, og min bror har min konto på hans og kan spille alle mine spil og omvendt? :)
ECO2PS
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf Vreki » fre 30 okt 2015 16:06

Det er ikke bare lovligt, det er en bevidst feature.

Tanken bag er at alle i hustanden skal kunne spille hvad der er indkøbt på konsollen, det ville jo være tosset at skulle købe 4 digitale kopier hvor man ellers kan nøjes med een fysisk skive. Så hvis den der køber spillene har den pågældende konsol som sin primære, så kan alle bruge spillene.

Samtidigt så ønsker man jo nogen gange at kunne tage sine spil med over til vennerne. Derfor kan du altid downloade og spille dine spil på en konsol hvor du er logget på, den behøves ikke være sat som primær.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf ECO2PS » fre 30 okt 2015 16:11

Jamen det jeg tænker på er, at have min konto på min brors konsol som den primær, så han kan hente mine spil.

Kan vi spille dem sammen online på samme tid , og vil det være lovligt ?

Vi bor jo ikke sammen ;-)
ECO2PS
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf Vreki » fre 30 okt 2015 16:18

Det er jo ikke den samme konto i spiller på, så jeg kan ikke se hvad problemet skulle være.

Du skal lige være obs på at hvis din hjemmekonsol ikke er sat som primær kan det godt give nogle problemer hvis internettet eller psn er nede, da den så ikke kan validere dine licenser.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf ECO2PS » fre 30 okt 2015 17:07

Skal man så bare vente på internettet fungere igen? Eller vil den smide mig af fx når jeg spiller uden internet så?
ECO2PS
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf famulor » fre 30 okt 2015 17:30

Kan det fungere i mit setup: Jeg har en USA konto som primær hvor jeg køber mine spil fra og så har jeg en EU konto som jeg faktisk spiller spillene fra. Vil min bror kunne få gavn af de spil på USA profilen samtidig med mig? dvs 2 EU kontoer?
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf ECO2PS » fre 30 okt 2015 17:35

Det vil han ikk? For den kan kun være primær
På en maskine?:)
ECO2PS
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf famulor » fre 30 okt 2015 17:38

Så er det jo semi useless hvis det er tilfældet og hænger ikke rigtig sammen med det Vreki siger
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2015 18:32

famulor skrev:Kan det fungere i mit setup: Jeg har en USA konto som primær hvor jeg køber mine spil fra og så har jeg en EU konto som jeg faktisk spiller spillene fra. Vil min bror kunne få gavn af de spil på USA profilen samtidig med mig? dvs 2 EU kontoer?


Den eneste måde ville være ved at din bror logger ind og spiller fra din US profil på hans egen ps4.

Hvis i sætter din US profil til at have din brors ps4 som primær vil du jo ikke længere kunne spille spillene derpå med din EU profil.

Havde du købt spillene fra din EU profil, kunne din profil sættes til at have hans ps4 som primær og så kunne i begge spille dem og dele 1 PS+ abbonenemt, men du ville være nødt til altid at være logget ind på PSN når du ville bruge dine spil selv.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf famulor » fre 30 okt 2015 18:40

BizzyVaping skrev:
famulor skrev:Kan det fungere i mit setup: Jeg har en USA konto som primær hvor jeg køber mine spil fra og så har jeg en EU konto som jeg faktisk spiller spillene fra. Vil min bror kunne få gavn af de spil på USA profilen samtidig med mig? dvs 2 EU kontoer?


Den eneste måde ville være ved at din bror logger ind og spiller fra din US profil på hans egen ps4.

Hvis i sætter din US profil til at have din brors ps4 som primær vil du jo ikke længere kunne spille spillene derpå med din EU profil.

Havde du købt spillene fra din EU profil, kunne din profil sættes til at have hans ps4 som primær og så kunne i begge spille dem og dele 1 PS+ abbonenemt, men du ville være nødt til altid at være logget ind på PSN når du ville bruge dine spil selv.

Jeg er altid logget ind uanset så det går nok. Vi er enige om at hvis jeg spiller fra min US profil så kan jeg hverken spille med EU venner eller på EU servere alene ik? eller går den ud fra hvor ens PS4 er placeret?
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2015 19:05

famulor skrev:
BizzyVaping skrev:
famulor skrev:Kan det fungere i mit setup: Jeg har en USA konto som primær hvor jeg køber mine spil fra og så har jeg en EU konto som jeg faktisk spiller spillene fra. Vil min bror kunne få gavn af de spil på USA profilen samtidig med mig? dvs 2 EU kontoer?


Den eneste måde ville være ved at din bror logger ind og spiller fra din US profil på hans egen ps4.

Hvis i sætter din US profil til at have din brors ps4 som primær vil du jo ikke længere kunne spille spillene derpå med din EU profil.

Havde du købt spillene fra din EU profil, kunne din profil sættes til at have hans ps4 som primær og så kunne i begge spille dem og dele 1 PS+ abbonenemt, men du ville være nødt til altid at være logget ind på PSN når du ville bruge dine spil selv.

Jeg er altid logget ind uanset så det går nok. Vi er enige om at hvis jeg spiller fra min US profil så kan jeg hverken spille med EU venner eller på EU servere alene ik? eller går den ud fra hvor ens PS4 er placeret?


Du kan godt bruge ps+ fra din EU konto på din US bruger, hvis det er det du mener. Du kan også godt spille med dine venner hvis du adder dem på din US profil. (Du bliver ikke tvunget til kun at spille med folk fra US bare fordi du bruger en US profil)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf famulor » fre 30 okt 2015 20:24

BizzyVaping skrev:Du kan godt bruge ps+ fra din EU konto på din US bruger, hvis det er det du mener. Du kan også godt spille med dine venner hvis du adder dem på din US profil. (Du bliver ikke tvunget til kun at spille med folk fra US bare fordi du bruger en US profil)
Men hvad så hvis jeg spiller alene? ryger jeg så til US servers eller hvordan? hvordan med ping osv? kunne forestille mig den er jævnt højere end EU servers medmindre de er kloge nok til at bruge playstationens placering
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf Vreki » fre 30 okt 2015 21:54

Der er to forskellige situationer her.

Det mange af os har gjort er at vi har en US konto til at købe billige spil på. Denne konto har sat vores PS4 som sin primære konsol, men bliver aldrig brugt til at at spille fra. Til det bruger vi vore normale konto hvor vi har venner, trofæer osv.

Hvis man vil dele spil med en ven, så kan man ikke bruge tricket med at købe spil på en US konto. Ikke medmindre en af jer vil spille på den konto.
Det skyldes at for at bruge US tricket med sin egen konto skal man spille fra samme konsol som Us kontoen har som primær, og det kan selvsagt kun være eet sted.

Ved venne-tricket spiller man derimod fra den samme konto som spillet er købt fra. Fidusen er at hvis du har sat din vens konsol som din primære, så kan alle tilgå dine spil på hans konsol, og vice versa.
Til gengæld er det kun dig der kan tilgå dine spil på din egen konsol.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf BizzyVaping » lør 31 okt 2015 10:34

famulor skrev:
BizzyVaping skrev:Du kan godt bruge ps+ fra din EU konto på din US bruger, hvis det er det du mener. Du kan også godt spille med dine venner hvis du adder dem på din US profil. (Du bliver ikke tvunget til kun at spille med folk fra US bare fordi du bruger en US profil)
Men hvad så hvis jeg spiller alene? ryger jeg så til US servers eller hvordan? hvordan med ping osv? kunne forestille mig den er jævnt højere end EU servers medmindre de er kloge nok til at bruge playstationens placering


Jeg er ret sikker på den bare ser på hvor i verden konsollen befinder sig. Jeg har ihvertfald ikke lagt mærke til nogen forskel i ping de gange jeg har brugt min US profil online
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spil deling *tilladt?*

Indlægaf Rytteren » lør 31 okt 2015 10:56

ECO2PS skrev:Hej,

Jeg har fået af vide af nogle venner at man kan dele spillene ligesom man kan bruge PSN live fra den primær konto på en ekstra konto.

Er det lovligt? Hvis jeg har købt spil digitalt, og min bror har min konto på hans og kan spille alle mine spil og omvendt? :)


Jeg har gjort følgende, når venner skulle låne digitalt spil, eller omvendt.

Billede
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster