Forum

Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » søn 31 jan 2016 03:04

Godaften alle sammen. Jeg vil lige høre hvad i ville gøre i min situation. Vi er lige flyttet til en lille by (i rækkehus) nede ved vores hus der virker de 2 gadelygter ikke så der er MØRKT og aftenen. Jeg skulle så lige ud her for en time siden for at køre min bil på plads. Tager min vinterjakke og sko på og går ud. Jeg når ikke engang halvvejs op til min bil så kan jeg høre lyden af en hund bag ved mig og pludselig tager hunden fat min venstre Balle og rusker mig to gange mens den knurre. Den får ikke bidt hul da jeg har min jakke på heldigvis men jeg bliver simpelthen så skide bange at jeg ikke kigger mig tilbage jeg går bare målrettet mod min bil mens tankerne farer gennem hoved på mig. Når da at tænke "følger den efter mig og overfalder den mig og skambider mig?" jeg var virkelig bange. Jeg har godt nok selv hund men jeg er skide bange for hunde jeg ikke kender. Nu er spørgsmålet så. Hvad ville i gøre i denne situation? Jeg turde ikke vende mig om og se hvad der bed mig så kan ikke sige med 110% sikkerhed at det var en given hund. Dog ved jeg vores nye nabo er lidt sær og har tit set hans store dogo argentino rende rundt herude foran uden snor så det ville jo være oplagt det var den der bed mig (de få andre der har hunde herude er mindre hunde og denne hund der bed mig var af større kaliber da jeg lige skulle have dodfæste for ikke at blive væltet og jeg vejer på den gode side af 110+kg.)

Vi alle skal have vores hunde i snor herude men det ser folk åbenbart stort på herude. Ringer til boligforeningen på mandag og forklarer hvad der er sket. Ville jo heller ikke skabe for meget "ballade" da det er en lille by og ja. Man får hurtig uvenner jo.

Hvad ville i gøre hvis i stod i min situation? Så ikke hunden der bed mig så kan jo ikke give en bestemt ejer skylden. Men tør fandme ikke gå uden for om aften nu og det burde jo heller ikke være rigtig jeg ikke tør det.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf morfar » søn 31 jan 2016 09:55

Jeg ville anmelde det til politiet og håbe de kan få aflivet dyret og givet ejeren en bøde. Men har du ikke set hunden, så kan du ikke rigtigt gøre noget.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf klatzen » søn 31 jan 2016 10:26

Først og fremmest, grow some balls. Hvis du sætter dig i respekt overfor hunden, også selvom den er fremmet, gør den dig ikke noget.. Dernæst, henvend dig til hvem du nu tror er ejeren, det lyder jo til du har en god fornemmelse heraf, og forklar sagen. Er han slet ikke til at snakke med må du jo melde det til din boligforening som du også er inde på. Det er jo 100% lige meget at i så måske bliver lidt uvenner dig og naboen, da det jo ikke er fedt at føle sig usikker i og omkring sin bolig, så hellere en nabo man ikke kan snakke med. Til sidst hvis det hele spidser til, må du jo anmelde det til politiet, som højst sandsynligt ikke gør noget ved det :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf x8BiTw0LFx » søn 31 jan 2016 10:54

Du ved slet ikke om det er din nabos hund og nu vil du gøre en hel masse ud af det! Stop dig selv Dummiz!

Kunne forstå hvis den havde bidt hul i dine bukser, men det lyder som om den ville lege.. En Dogo Argentino kan let slå dig ihjel, men det lyder ikke ligefrem som om det har været målet for den - hvis det overhovedet var den.

Tror du ikke mere det bunder i din angst for hunde og det måske er dig der skal have hjælp?
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » søn 31 jan 2016 11:09

x8BiTw0LFx skrev:Du ved slet ikke om det er din nabos hund og nu vil du gøre en hel masse ud af det! Stop dig selv Dummiz!

Kunne forstå hvis den havde bidt hul i dine bukser, men det lyder som om den ville lege.. En Dogo Argentino kan let slå dig ihjel, men det lyder ikke ligefrem som om det har været målet for den - hvis det overhovedet var den.

Tror du ikke mere det bunder i din angst for hunde og det måske er dig der skal have hjælp?


Stop dig selv Dummiz?? Er du seriøs Wolf??? Hvis du blev bidt i mørket af en hund ville du så bare tænke "hmm jeg er bange for hunde lad mig søge hjælp"? Og jeg ved udemærket godt hvad en muskel hund kan gøre ved en da jeg selv har haft en tidligere :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » søn 31 jan 2016 11:10

klatzen skrev:Først og fremmest, grow some balls. Hvis du sætter dig i respekt overfor hunden, også selvom den er fremmet, gør den dig ikke noget.. Dernæst, henvend dig til hvem du nu tror er ejeren, det lyder jo til du har en god fornemmelse heraf, og forklar sagen. Er han slet ikke til at snakke med må du jo melde det til din boligforening som du også er inde på. Det er jo 100% lige meget at i så måske bliver lidt uvenner dig og naboen, da det jo ikke er fedt at føle sig usikker i og omkring sin bolig, så hellere en nabo man ikke kan snakke med. Til sidst hvis det hele spidser til, må du jo anmelde det til politiet, som højst sandsynligt ikke gør noget ved det :)


Det er lidt svært at grow some balls når man i forvejen er bange for skidtet. Det er lettere at skrive man skal sætte sig i respekt end at gøre det når du står i situationen.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Erroneus » søn 31 jan 2016 11:24

Uden du ved præcis hvad hund der gjorde det, så skal du ikke gå videre. Du risikerer at skabe en masse ballade over noget du ikke er sikker på. Ud fra din beskrivelse, er det heller ikke sikkert den var ude på rigtigt bide dig eller bare vil lege lidt, som andre også siger.

Jeg syntes du skal vente det lidt an og næste gang må du tage et kig på hvad det er for en hund. Du kunne evt. snakke med din nabo og høre ham om hvordan hans hund har det med fremmede, hvis nu du støder ind i den eller får børn på besøg, det kan jo være det bare er en stor legehund :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Dummiz » søn 31 jan 2016 11:34

Erroneus skrev:Uden du ved præcis hvad hund der gjorde det, så skal du ikke gå videre. Du risikerer at skabe en masse ballade over noget du ikke er sikker på. Ud fra din beskrivelse, er det heller ikke sikkert den var ude på rigtigt bide dig eller bare vil lege lidt, som andre også siger.

Jeg syntes du skal vente det lidt an og næste gang må du tage et kig på hvad det er for en hund. Du kunne evt. snakke med din nabo og høre ham om hvordan hans hund har det med fremmede, hvis nu du støder ind i den eller får børn på besøg, det kan jo være det bare er en stor legehund :)


Jeg ved selvfølgelig godt at jeg ikke kan råbe om bål og brand når jeg ikke så hunden der bed mig. men syntes at reglerne skal gælde for alle herude når vi har hunde. Snor på hunden uanset hvad når den er uden for huset. :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf enfen » søn 31 jan 2016 12:04

Hvis din nabo har en Dogo Argentino, så er sagen jo meget nem (ikke ud fra, hvad der har bidt dig), da den, så vidt jeg kan læse mig til, er ulovlig i Danmark.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Volpi » søn 31 jan 2016 12:14

Jeg ville ikke kunne lade det ligge, da jeg ville frygte det næste gang måske var et barn der fik en tur..
Men ja dine handlingsmuligheder er ikke mange, hvis du end ikke er klar hvad der har bidt dig..
Har selv stået i samme situation for mange år siden (dog en rottweiler). Gik til ejeren og forklarede netop situationen med mange legende børn som tildels var bange for at lege i eget miljø, samt det at den havde bidt. Jeg syntes ikke hunden skulle aflives, men den skulle satme heller ikke rende frit rundt. Ejer var enig og vi så den aldrig fri igen
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Vreki » søn 31 jan 2016 12:47

Hvis man vil anmelde en anden mands hund for overfald så skal man være 100% sikker i sin sag. For det kan ende med en aflivning.
Det er du ikke, og så må du nøjes med en generel opfordring til boligforeningen om at folk skal holde deres dyr i snor.

Hvad jeg ville have gjort i den pågældende situation? Hvis jeg er utryg ved en hund så vender jeg da i hvert fald ikke ryggen til den.
Og hvis jeg vil flygte så går jeg ikke.

Jeg forstår godt at det kan være en grim oplevelse hvis man er bange for hunde, men der er næsten ikke andet at gøre end at komme op på hesten igen, og kigge bedre efter hvis der er en hund der truer dig igen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Stricker » søn 31 jan 2016 13:01

klatzen skrev:Først og fremmest, grow some balls. Hvis du sætter dig i respekt overfor hunden, også selvom den er fremmet, gør den dig ikke noget


What the fuck.

Manden bliver overfaldet i mørke, og din første tanke er at han skal rationalisere situationen og sætte sig i respekt overfor truslen? Sig mig, er du totalt idiot?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf ikkNico » søn 31 jan 2016 13:23

En ulovlig hunderace, og en hund du tit ser løbe rundt uden snor. Jeg havde meldt det lige på stedet (uanset om det er den der har bidt dig eller ej).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf tue69 » søn 31 jan 2016 13:37

Stricker skrev:
klatzen skrev:Først og fremmest, grow some balls. Hvis du sætter dig i respekt overfor hunden, også selvom den er fremmet, gør den dig ikke noget


What the fuck.

Manden bliver overfaldet i mørke, og din første tanke er at han skal rationalisere situationen og sætte sig i respekt overfor truslen? Sig mig, er du totalt idiot?


Enig mand! Han skal bare stikke den et par flade hvis den bliver truende. Mand dig nu op Dummiz altså.

Mvh ham der havde skreget som en kastratsanger, var sprunget i den nærmest sø, og sandsynligvis var flyttet i panik.

Spøg til side, så er resten af Klatzens indlæg jo godt nok. Om ikke andet så kunne man fortælle til naboen, at man var blevet bidt af en hund, så der løber en eller anden hund rundt med den form for tendenser. Det vigtigste er at forklare situationen uden at pålægge ham for meget skyld for situationen (da du ikke ved om det er hans hund) men samtidigt understreger, at det kan ende galt, eksempelvis hvis de to hunde går i struben på hinanden.
Senest rettet af tue69 søn 31 jan 2016 13:41, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf morfar » søn 31 jan 2016 13:37

ikkNico skrev:En ulovlig hunderace, og en hund du tit ser løbe rundt uden snor. Jeg havde meldt det lige på stedet (uanset om det er den der har bidt dig eller ej).


Hvis den er ulovlig skal den selvfølgelig aflives omgående. Eller sælges til et land hvor den er lovlig. Regler er regler, hundeelsker eller ej.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster